coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

کشف اتفاقی 7 هزار جزیره جدید در ژاپن ؛ کشور ژاپن بزرگتر شده است!

سازمان اطلاعات جغرافیایی ژاپن خبر از کشف اتفاقی 7 هزار جزیره جدید در ژاپن داده که از طریق بهره‌گیری از نوعی تکنیک پیشرفته در نقشه‌برداری حاصل شده است.

با وجود فناوری پیشرفته نقشه‌برداری پیمایشی، محققان موفق به کشف 7 هزار جزیره جدید در ژاپن شدند. به گفته سازمان اطلاعات جغرافیایی ژاپن (GSI)، با توجه به این تعداد، آمار جزیره‌های ژاپن به 14125 خواهد رسید. در شمارش قبلی نیز طی سال 1987، تعداد 6852 جزیره در این کشور به ثبت رسیده بودند. با توجه فناوری محدود در آن زمان، خوشه‌های کوچک جزیره‌ها در قالب یک عنوان واحد محسوب می‌شدند. افزون‌برآن، فوران‌های آتشفشانی هم باعث تشکیل جزیره‌های جدید و افزایش خشکی در ژاپن شده است.

بیشتر بخوانید: آزمایش موفقیت‌آمیز نخستین خودرو پرنده ژاپن

جزئیاتی از کشف اتفاقی 7 هزار جزیره جدید در ژاپن

کشف جزیره های جدید در ژاپن، اهمیت فراوانی از حیث بین‌المللی دارد، زیرا حقوق این کشور و سایر کشورهای مجاور را به‌‌دقت تنظیم خواهد کرد. براساس گزارش‌ها، یک قانون‌گذار ژاپنی در یک جلسه پارلمان در سال 2021 خواستار بازشماری تعداد جزیره‌ها شده و بیان کرد که محاسبه دقیق تعداد آن‌ها یک موضوع پراهمیت و هم‌جهت با منافع ملی است. به‌صورت کلی، شمارش جدید جزیره‌ها حاکی از توسعه قابل توجه فناوری‌ها در حوزه نقشه‌برداری است و سرانجام مهمی برای مرزها و مقررات دریایی منطقه حاصل خواهد کرد.

کشف اتفاقی 7 هزار جزیره جدید در ژاپن

سازمان اطلاعات جغرافیایی ژاپن، به‌منظور شمارش دقیق تعداد جزیره‌‌ها از تکنیکی بهره برده که قطعات خشکی با مساحت بیش از 100 متر را تشخیص می‌دهد. سپس آنها این نتایج را با عکس‌های هوایی و یافته‌های قبلی تطابق داده تا از عدم احتساب زمین‌های احیا شده مصنوعی در این آمار اطمینان خاطر به‌دست آورد.

تعداد جزیره‌های به‌روزرسانی شده ژاپن همچنین شامل سواحل ماسه‌ای و جزیره‌های درون دریاچه‌ها و رودخانه‌ها بوده که در آمارهای پیشین وجود نداشتند، اما حالا تحت کنوانسیون سازمان ملل متحدد در مورد حقوق دریاها، به‌طور رسمی شناخته شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص کشف اتفاقی 7 هزار جزیره جدید در ژاپن چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر