coinex
otetmarket
propification.com

ادعای رئیس هواوی: صنعت تراشه چین با وجود تحریم آمریکا رشد خواهد کرد!

رئیس دوره‌ای هواوی طی اظهاراتی عجیب، مدعی شد که علیرغم تحریم‌های سخت‌گیرانه آمریکا،‌ صنعت تراشه چین رشد خواهد کرد.

«اریک ژو»، رئیس دوره‌ای هواوی، طی ادعایی جدید اعلام کرد که صنعت تراشه چین با توجه به تحریم‌های حال حاضر ایالات‌ متحده علیه این شرکت، موفق به تولدی دوباره شده است. براساس این تحریم‌ها که طی قوانین صادرات فعلی ایالات‌متحده از سال 2020 اجرایی شده، شرکت‌های آمریکایی اجازه ندارند چیپ‌های پیشرفته‌ای که در آن‌ها از فناوری ایالات‌متحده استفاده شده را در اختیار هواوی قرار دهند. همچنین چین توانایی خریداری دستگاه‌های لیتوگرافی فرابنفش شدید (EUV) را ندارد.

بیشتر بخوانید: ربات اخبارگوی چینی مبتنی بر هوش مصنوعی معرفی شد [+فیلم]

به گزارش CNBC، ژو اعلام کرد که هواوی در حوزه فناوری طراحی نیمه‌رسانا به پیشرفت شگرفی دست یافته است. چین همچنین خوش‌بینی زیادی در زمینه خودکفایی تولید تراشه دارد؛ هرچند که بزرگ‌ترین کارخانه ریخته‌گری آن، یعنی SMIC در بخش لیتوگرافی چندین نسل عقب افتاده است. درحالی‌که برترین کارخانه‌های ریخته‌گری جهان همچون TSMC و Samsung Foundry هم‌اکنون تراشه‌هایی را با بهره‌گیری از لیتوگرافی 3 نانومتری به تولید می‌رسانند، اما SMIC که توانایی ارائه دستگاه لیتوگرافی EUV را ندارد، از فناوری 14 نانومتری و حتی بالاتر بهره می‌برد.

ادعای خودکفایی صنعت تراشه چین با وجود تحریم‌های آمریکا

ژو طی کنفرانس مطبوعاتی خود مدعی شد: «من معتقدم که صنعت نیمه‌هادی چین بیکار نخواهد ماند، بلکه برای تقویت و اتکا به خود تلاش‌هایی را انجام خواهد داد. برای هواوی، ما از تمام تلاش‌هایی که باعث تقویت کسب‌و‌کار خود، خوداتکایی و خوداتکایی صنعت نیمه‌رسانای چین می‌شود، حمایت خواهیم کرد.»

وی در ادامه افزود: «اعتقاد دارم که صنعت نیمه‌هادی چین با وجود چنین تحریم‌هایی دوباره متولد خواهد شد و صنعت بسیار قوی و متکی به خود را به وجود خواهد آورد.»

صنعت تراشه چین

این ادعاها در حالی مطرح شده که ایالات‌متحده از بیم این امر که مدارهای مجتمع از سوی ارتش چین مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت، طی چند سال اخیر محدودیت‌های شدیدی را برای صادرات تراشه‌های پیشرفته به چین مورد اعمال قرار داده است. اما، به اعتقاد ژو این تحریم‌ها به‌جای نابودی صنعت تراشه‌های داخلی چین، باعث تقویت بیشتر آن شده است.

رئیس دوره‌ای هواوی درحالی مدعی این اظهارات شده که «رن ژنگفی»، مؤسس این شرکت، در ماه اخیر اعلام کرد که بیش از 13 هزار قطعه که پیش‌تر توسط شرکت‌های مستقر در ایالات‌متحده تهیه می‌شده، با موفقیت عملیات جایگزینی آن به انجام رسیده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص خودکفایی صنعت تراشه چین با وجود تحریم‌های سخت‌گیرانه آمریکا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر