coinex
راهنمای خرید تکراتو

پرداخت 725 میلیون دلار غرامت به کاربران فیسبوک توسط متا!

متا پلتفرمز به‌عنوان مالک فیس بوک طی توافقی خبر از پرداخت 725 میلیون دلار غرامت جهت تسویه شکایات متعددی که طی این سال‌ها از این پلتفرم شده، داد.

به گزارش فست کمپانی، تقریباً کلیه کاربران فیس بوک در آمریکا امکان ثبت ادعای خود جهت دریافت قسمتی از مبلغ 725 میلیون دلار را خواهند داشت. قسمتی از این غرامت دریافتی هم برای هزینه‌های حقوقی و اجرایی صرف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: پیش بینی درآمد 1.7 میلیارد دلاری متا از تیک آبی پولی اینستاگرام و فیسبوک

ماجرای پرداخت 725 میلیون دلار غرامت به کاربران فیس‌بوک

طی سال‌های اخیر فیس بوک با شکایات بسیاری در مورد اتهامات نقض حریم خصوصی دست‌وپنجه نرم کرده است. براساس این اتهامات، فیس بوک داده‌های کاربران را بدون اجازه آن‌ها اشتراک‌گذاری کرده یا موضوع استفاده از اطلاعات آن‌ها از سوی طرف‌های ثالث را مورد بررسی قرار نداده است.

پرداخت 725 میلیون دلار غرامت

از طرفی باتوجه به تعداد بالای شکایات علیه فیس بوک، در نتیجه بیشتر آن‌ها جمع‌آوری و تبدیل به یک شکایت دسته جمعی علیه فیس بوک شدند. این شرکت درحال‌حاضر به توافقی دست یافته تا مبلغ 725 میلیون دلار غرامت را به حساب کاربرانی که حریم خصوصی‌شان نقض شده، واریز کند.

لازم به ذکر است که شرایط تسویه فیس بوک هرگونه اشتباهی را برطرف کرده و مسئولیتی در برابر اتهامات مذکور نخواهد داشت. طبق اطلاعات موجود، با عنایت به موارد اندک استثنا، تقریبا کلیه کاربران فیس بوک در آمریکا که بین 24 می 2007 تا 22 دسامبر 2022 میلادی از پلتفرم بهره برده‌اند، می‌توانند مبلغی از غرامت را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پرداخت 725 میلیون دلار غرامت به شاکیان فیس‌بوک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر