coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

مشخصات هدست واقعیت مجازی Mirror Lake متا فاش شد

متا، شرکت واقعیت مجازی، سال گذشته هدست واقعیت مجازی Mirror Lake که مجهز به تجهیزات پیشرفته‌ای است، معرفی کرد. اخیرا رندری از این هدست در حال تولید منتشر شده که ویژگی‌های آن را در آینده نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد برخی از ویژگی‌های آن با ویژن پرو مشترک خواهد بود.

در یک سخنرانی در دانشگاه آریزونا، داگلاس لانمن، مدیر تحقیقات سیستم‌های نمایشگر در شرکت متا، تصویر جدیدی از هدست واقعیت مجازی Mirror Lake را نمایش داد. یکی از ویژگی‌های چشم‌گیر این هدست، باریک و سبک بودن آن بوده که به نظر می‌رسد شرکت متا به دنبال رفع مشکلات حجم و وزن بالای هدست‌های واقعیت مجازی است.

بیشتر بخوانید: بهترین گجت های پوشیدنی 2023 ؛ معرفی جدیدترین و جذاب‌ترین گجت‌های کاربردی

در زوایای ظاهری و طراحی، این هدست بیشتر شبیه به عینک‌های اسکی به نظر می‌رسد تا هدست‌های دیگری که تا به حال معرفی شده اند، مانند ویژن پرو اپل. این هدست امکان مشاهده صورت کاربر از کنار دستگاه را فراهم می‌کند و از یک سیستم عبور معکوس تصویری نیز استفاده می‌کند که همانند ویژگی Eyesight در ویژن پرو، باعث نمایش چشمان کاربر می‌شود.

هدست‌های واقعیت مجازی قدیمی‌تر از اپتیک‌های انکساری یا لنز‌های با فاصله استفاده می‌کردند. اما نسل‌های جدید، ازجمله Quest 3 از شریحه‌های لنزی پنکیک استفاده می‌کنند که مسیر نور را کوتاه می‌کنند. شرکت متا برای اسنادی با نام HoloCake از لنز‌هایی استفاده خواهد کرد که بسیار نازک هستند و برای انتقال تصاویر از سیستم کاملاً الکترونیکی وریفوکال (چندکانونه) بهره می‌برند. به همین دلیل کاربران بدون نیاز به استفاده از لنز پزشکی نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

اصراراً باید اشاره کنیم که این اطلاعات بر اساس تصاویر ساخته شده و جزئیات اولیه هدست متا منتشر شده‌اند و این دستگاه هنوز با فروش در فروشگاه‌ها فاصله زیادی دارد. با این حال، گزارش حاضر ایده‌های متا و مارک زاکربرگ در زمینه واقعیت مجازی را به‌خوبی نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی مشخصات هدست واقعیت مجازی Mirror Lake چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر