coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

اولین نمایشگاه دستاوردهای برتر سربازان فناور و نخبه در شرکت‌های دانش‌­بنیان برگزار می‌شود

نخستین نمایشگاه دستاوردهای برتر سربازان فناور و افراد برگزیده در شرکت‌های دانش‌بنیان، در تاریخ ۱۳ و ۱۴ دی ماه، با تلاش معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش تکراتو به نقل از ایسنا، رضا اسدی‌فرد، معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه علمی ریاست‌جمهوری، اطلاعاتی را اعلام کرد که طبق آن پس از اجرای توافق‌نامه مهم بین معاونت علمی و ستاد کل نیروهای مسلح، یک نمایشگاه جالب و بی‌نظیر با حضور رؤسا، فرماندهان و مدیران ارشد ستاد کل نیروهای مسلح برگزار خواهد شد. این رویداد به منظور ارائه دستاوردهای برجسته در زمینه سرباز امریه و پروژه‌های جایگزین خدمت به تشریح درآمده و همچنین از تعدادی از مسؤولان نیروهای مسلح که در تحقق برنامه نظام‌وظیفه تخصصی با این معاونت همکاری فعال داشته‌اند، تقدیر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: سهمیه وام ازدواج و فرزندآوری افزایش یافت؛ یاری جویی از مهر ایران و رسالت

برگزاری اولین نمایشگاه دستاوردهای برتر سربازان فناور و نخبه در شرکت‌های دانش‌­بنیان

اسدی‌فرد بر لزوم حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق تسهلات سربازی تخصصی اشاره کرد و گفت: تامین نیروی انسانی متخصص همیشه یکی از دغدغه‌­های اصلی شرکت­‌های دانش­‌بنیان بوده و ارائه این تسهیلات به‌عنوان یکی از راه‌حل‌های مناسب برای حل این مشکل پیش­‌بینی شده است. تسهیلات سربازی تخصصی به‌صورت رسمی از سال ۱۳۹۷ به سبد حمایتی شرکت‌ها اضافه شده و خدماتی همچون امریه سربازی در شرکت‌های دانش‌بنیان، پروژه جایگزین خدمت در شرکت دانش‌بنیان و همچنین پروژه جایگزین خدمت در دستگاه‌های دفاعی و دولتی به شرکت‌های دانش‌­بنیان ارائه می­‌شود.

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌­بنیان معاونت علمی ریاست‌جمهوری بیان کرد: از این تعداد ۱۲ هزار نفر متقاضی استفاده از امریه در شرکت‌­های دانش‌­بنیان و هزار و ۷۰۰ نفر هم متقاضی استفاده از پروژه جایگزین خدمت بوده‌­اند. از بین متقاضیان نزدیک به پنج هزار نفر موفق شدند معیارهای ارزیابی سربازی تخصصی را کسب کرده و به صورت امریه یا پروژه جایگزین خدمت، سربازی خود را آغاز کنند.

همچنین اسدی‌فرد به تاثیری که سربازان فناوری که در شرکت‌های دانش بنیان فعالیت می‌کنند اشاره کرد و گفت: « ۷۷ درصد از این سربازان پس از گذراندن دوره سربازی در شرکت خود ماندگار شدند، ۱۴ درصد به شرکت‌های دیگر رفتند و ۵ درصد نیز شرکت‌های فناورانه جدیدی تاسیس کردند. همچنین تنها ۴ درصد از این سربازان پس از اتمام دوره نظام وظیفه به کشورهای دیگر مهاجرت کرده‌اند که نشان‌دهنده اثربخشی بالای این حمایت است.»

لازم به ذکر است که معاونت علمی ریاست جمهوری اعلام کرده که نمایشگاه‌ دستاور‌دهای برتر سربازان فناور و نخبه در شرکت‌های دانش‌بنیان، در روزهای 13 و 14 دی‌ماه 1402 از ساعت 8 الی 15 عصر در سالن iHiT) 37A )، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد و ورود برای تمامی علاقمندان به این حوزه آزاد خواهد بود.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی برگزاری اولین نمایشگاه دستاوردهای برتر سربازان فناور چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر