coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

باتری اتمی که تا ۵۰ سال شارژ دارد؛ دیگر نیازی به شارژ کردن گوشی نخواهید داشت!

یک شرکت چینی به نام Betavolt اعلام کرد که موفق به ساخت باتری اتمی شده که تا 50 سال شارژ دارد. در این صورت دیگر نیازی به شارژ کردن گوشی خود ندارید.

شرکت چینی Betavolt اعلام کرد که باتری اتمی ساخته که تا 50 سال شارژ دارند. در این صورت برای همیشه از معضل شارژ گوشی رهایی خواهید یافت. این باتری‌ها توانایی این را دارند تا ۵۰ سال الکتریسیته تولید کنند. در صورت عملی شدن این ادعا در آینده شاهد وسایل الکترونیکی با شارژ دائم خواهید بود.

بیشتر بخوانید: آیا عشق عقل را زائل می‌کند؟

این شرکت اعلام کرده این باتری، اولین باتری اتمی تولید شده با این حجم است. باتری‌های ساخته شده این شرکت حجمی به اندازه کوچک‌تر از یک سکه دارد. این شرکت موفق شده که ۶۳ ایزوتوپ اتمی را درون یک ماژول کوچک‌تر از یک سکه تعبیه کند تا بتواند 50 سال شارژ داشته باشد.

البته این شرکت اعلام کرده که نسل آینده باتری‌های اتمی در حال بررسی است تا برای استفاده‌های تجاری مانند تأمین انرژی گوشی‌ها و پهپاد به تولید انبوه برسد. به گفته Betavolt، اولین باتری اتمی این شرکت می‌تواند ۱۰۰ میکرووات توان و ۳ ولت ولتاژ تولید کند. اندازه این باتری برابر ۱۵ در ۱۵ در ۵ میلی‌متر مکعب است، این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ باتری اتمی با توان ۱ وات هم بسازد.

حتی شما می توانید توان این باتری‌ها را افزایش دهید فقط کافیست باتری‌ها را به یکدیگر متصل کنید. در این صورت دیگر هیچگاه به شارژر نیاز ندارید. به نظر می‌رسد قصد این شرکت از تولید باتری‌های اتمی نیز همین است تا گوشی‌هایی با شارژ دائمی داشته باشید حتی با استفاده از باتری‌های اتمی می‌توان پهباد‌هایی ساخت که تا همیشه پرواز می‌کنند.

شرکت Betavolt مدعی شده است که طراحی لایه‌ای این باتری باعث می‌شود تا در برابر آتش‌ گرفتن یا انفجار مقاوم باشد. به علاوه باتری اتمی می‌تواند در محدوده دمایی منفی ۶۰ تا ۱۲۰ درجه سانتی‌گراد نیز کارایی داشته باشد. باتری‌های اتمی با واپاشی هسته‌ای، الکتریسیته تولید می‌کنند؛ شبیه فناوری مورد استفاده در پیس‌میکرها و فضاپیماها. با اینحال افراد عادی به‌خاطر عناصر رادیواکتیو مانند پلوتونیوم که خطرات زیادی دارد، از این فناوری استفاده نمی‌کنند.

باید دید ساخت باتری‌های اتمی با شارژ 50 ساله عملی می‌شود یا نه. این موضوع می‌تواند دنیای محصولات الکترونیکی را متحول کند.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر