coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

ایلان ماسک به دنبال جذب 6 میلیارد دلار سرمایه برای xAI است

ایلان ماسک به دنبال جذب 6 میلیارد دلار سرمایه برای xAI است؛ او ارزش این سرمایه‌گذاری را 20 میلیارد دلار ارزیابی می‌کند.

ایلان ماسک اکنون با جدیدترین پروژه خود، xAI، استعداد نوآورانه خود را به سمت هوش مصنوعی هدایت می‌کند. این پروژه بلندپروازانه تنها یک افزوده دیگر به مجموعه آینده‌نگر او نیست، بلکه بیشتر شبیه یک حرکت چالش برانگیز در دنیای رقابتی هوش مصنوعی است. بنا بر گزارش‌ها، ماسک xAI در حال مذاکره برای تامین بودجه هنگفت 6 میلیارد دلاری با هدف ارزش گذاری 20 میلیارد دلاری است.

بیشستر بخوانید: واکنش ایلان ماسک نسبت به تایید ETF اسپات بیت کوین

تلاش‌های xAI برای جمع‌آوری کمک‌های مالی در سراسر جهان، از دفاتر خانوادگی در هنگ‌کنگ گرفته تا صندوق‌های سرمایه‌گذاری مستقل در خاورمیانه، نشان دهنده جذابیت بین‌المللی هوش مصنوعی پیشرفته است. همه در قطار هوش مصنوعی هستند و این قطار به این زودی‌ها از حرکت باز نمی‌ایستد. این رویکرد یک شاخص واضح از علاقه جهانی به پتانسیل هوش مصنوعی و شهرت ماسک است، حتی با وجود اینکه توییتر/ X در حال حاضر دوران سختی را پشت سرمی‌گذارد.

دنیای هوش مصنوعی اخیرا شاهد هجوم فعالیت‌ها بوده و سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در این بخش انجام شده است. بودجه مورد انتظار xAI بسیار فراتر از هدف اولیه 1 میلیارد دلاری آن است و این امر نشان از سرمایه‌گذاران بالقوه عظیم در هوش مصنوعی دارد. با ارزش‌گذاری که برای رقابت با برخی از نام‌های بزرگ در صنعت آماده است، جدیدترین سرمایه‌گذاری ماسک زمینه را برای فصل جدیدی در توسعه هوش مصنوعی فراهم می‌کند.

ماسک، که نقشی اساسی در تأسیس OpenAI ایفا کرد، با دنیای هوش مصنوعی غریبه نیست. خروج او از هیئت مدیره OpenAI در سال 2018 از علاقه او به این حوزه کم نکرد. بلکه به نظر می‌رسد که او را تشویق کرده تا مسیر خود را در هوش مصنوعی با xAI ایجاد کند. سال گذشته، xAI با «Grok»، یک ربات چت که ChatGPT OpenAI را به چالش می‌کشد، خبرساز شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی سرمایه برای xAI که ایلان ماسک می‌خواهد انجام هد چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر