coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

تلسکوپ هابل تولد 21 سالگی‌اش را با ثبت تصویر رز کهکشان جشن گرفت

به مناسبت بیست و یکمین سالگرد استقرار تلسکوپ هابل در فضا، اخترشناسان موسسه علوم تلسکوپ فضایی در بالتیمور، مریلند، این تلسکوپ را به سمت یک جفت کهکشان در حال تعامل به نام Arp 273 نشانه گرفتند و موفق به ثبت یکی از خارق‌العاده‌ترین تصاویر فضا شدند.کهکشان مارپیچی بزرگ‌تر که UGC 1810 نام دارد، به دلیل کشش گرانشی کهکشان همراه خود در زیر، به نام UGC 1813، دچار تغییر شکل شده و به شکلی شبیه به گل رز درآمده است.

در سال ۲۰۱۱ به مناسبت بیست و یکمین سالگرد پرتاب تلسکوپ فضایی هابل منتشر شد. در واقع، داده‌های این تصویر در ۱۷ دسامبر ۲۰۱۰ توسط دوربین میدان عریض ۳ هابل ثبت و تصویر نهایی به مناسبت جشن ۲۱ سالگی هابل در سال ۲۰۱۱ منتشر شده است.


بیشتر بخوانید:


تلسکوپ هابل و ثبت زیبایی‌‌های کهکشان

این تصویر ترکیبی از داده‌های دوربین میدان عریض 3 هابل است که در تاریخ ۱۷ دسامبر ۲۰۱۰ گرفته شده و از سه فیلتر مجزا استفاده شده است که طیف وسیعی از طول موج‌های نور شامل فرابنفش، آبی و قرمز را پوشش می‌دهد.

این تصویر زیبا نه تنها نشان‌دهنده توانمندی‌های هابل در مشاهده و ثبت جزئیات کیهانی است، بلکه به ما یادآوری می‌کند که چگونه پدیده‌های گرانشی می‌توانند شکل کهکشان‌ها را تغییر دهند و تصاویر دیدنی‌ای را خلق کنند. تلسکوپ هابل در طول این سال‌ها با ارائه تصاویر بی‌نظیر از اعماق فضا، به درک بهتر ما از جهان کمک کرده و همچنان به عنوان یکی از ابزارهای اصلی در مطالعات نجومی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

توضیح بیشتر درباره عمر تلسکوپ هابل

تلسکوپ فضایی هابل در تاریخ ۲۴ آوریل ۱۹۹۰ توسط شاتل فضایی دیسکاوری به فضا پرتاب شد. در سال ۲۰۱۱، هابل بیست و یکمین سالگرد فعالیت خود را جشن گرفت و به همین مناسبت تصویری از یک جفت کهکشان در حال تعامل به نام Arp 273 منتشر کرد. بنابراین، جشن ۲۱ سالگی به مناسبت گذشت بیست و یک سال از زمان پرتاب تلسکوپ هابل به فضا بوده است. این تلسکوپ اکنون بیش از سی سال از عمر خود را گذرانده و همچنان به فعالیت‌های علمی خود ادامه می‌دهد

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر