coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

الحاق 100 فروند هواپیما و هلیکوپتر به ناوگان هوایی کشور

100 فروند هواپیما و هلیکوپتر طی 33 ماه دولت سیزدهم به ناوگان هوایی کشور اضافه شده است. این آمار را صبح امروز رئیس سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرده و توضیحاتی را در این باره ارائه داده است.امروز نشستی به منظور تشریح دستاوردهای دولت سیزدهم در صنعت هوایی برگزار شد. محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور با حضور در این جلسه توضیحاتی را این خصوص ارائه داد: «در سال 1400 صنعت هوایی کشور در معرض تهدیدات بسیاری از جمله کرونا، وضعیت اقتصادی نامناسب شرکت‌های هواپیمایی در دنیا و کشور ما، وضعیت نامناسب ناوگان هوایی به دلیل کمبود نقدینگی، زمین‌گیر شدن هواپیماها، خروج متخصصان از کشور، تشدید تحریم‌ها ظالمانه و حملات سایبری متعدد و …بود.»


بیشتر بخوانید:


بیش از 100 فروند هواپیما و هلیکوپتر در این 33 ماه به ناوگان هوایی کشور اضافه شده

او ادامه داد: «با همکاری و همراهی مراکز پژوهشی برنامه‌ای با چهار راهبرد طراحی شد که این چهار راهبرد شامل تاب‌آوری، توسعه ناوگان، نوسازی ناوگان و ساخت هواپیماهای بومی است. امروز شاهد حضور هواپیماهای ایرانی در دنیا و هواپیماهای خارجی در ایران هستیم. بیش از 40 موافقت‌نامه بین‌المللی با همسایگان داریم و تفاهم‌نامه‌ای نیز با کشور روسیه به عنوان کشوری صاحب تجربه در بخش هوانوردی امضا شده است.»

محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور

محمدی بخش در ادامه عنوان کرد: «ارتقا جایگاه ساختاری سازمان هواپیمایی، عضویت ایران در پنل‌های ایکائو، امضای تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی، افزایش پروازهای بین‌المللی، تعمیر هواپیماهای غیر ایرانی در ایران، اهدای گواهینامه فرودگاهی، گسترش ناوگان هوایی، تدوین برنامه‌های توسعه صنعت هواپیمایی از جمله اقدامات در دولت سیزدهم بود. در تامین قطعه مشکلات جدی داشتیم اما با حضور شرکت‌های دانش بنیان و نیروهای متخصص داخلی در حال حاضر در این زنجیره بیش از 2000 قطعه ساخته می‌شود.»

رئیس سازمان هواپیمایی کشور در پایان خاطرنشان کرد: «در سه سال گذشته با وجود مواجهه با انواع تحریم‌ها و مشکلات، اما ایمنی و امنیت در صنعت هوایی در عالی‌ترین سطح رعایت شد، امروز 28 شرکت هواپیمایی خارجی به کشورمان پرواز دارند و در حوزه حمل باری با پنج قاره جهان کار می‌کنیم. بیش از 100 فروند هواپیما و هلیکوپتر در این 33  ماه به ناوگان هوایی کشور اضافه شده که 55 فروند از این میزان به چرخه عملیاتی آمده است.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص الحاق 100 فروند هواپیما و هلی کوپتر به ناوگان هوایی کشور چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر