coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

جریمه دنده عقب در بزرگراه ها چقدر است؛ نرج جریمه دنده عقب در جاده

نرخ جریمه دنده عقب در بزرگراه ها و آزادراه‌های کشور در جرائم جدید راهنمایی و رانندگی افزایش چشمگیری داشته است. این نرخ در جاده‌های کشور چقدر است؟ در ادامه مطلب با تکراتو همراه باشید.

نرخ جریمه‌های جدید رانندگی از شنبه 23 تیرماه 1403 به مرحله اجرا درآمد و مشخص شد جرائمی که تاکنون اصلاً به چشم نمی‌آمد حالا به قدری افزایش یافته که نمی‌شود به راحتی از کنارشان گذاشت. به عنوان مثال؛ نرخ جریمه انجام حرکات نمایشی با خودرو و موتورسیکلت از نهایت 135 هزار تومان به نیم میلیون تومان رسیده است و این عدد در مخیله افراد هم نمی‌گنجید.

پیش‌تر هم گفتیم که جریمه‌های جدید بین 4 تا 5 برابر افزایش داشته که به گفته رئیس پلیس راهور فراجا، این افزایش با هدف بازدارندگی لحاظ شده است. یکی از جرائم مهمی که افزایش زیادی داشته است، جریمه دنده عقب در بزرگراه ها و آزادراه‌ها و همچنین در مسیرها و جاده‌های کشور است.

بیشتر بخوانید: کلاهبرداری جدید با عنوان جریمه پلیس راهور [+ ویدئو]

جریمه دنده عقب در بزرگراه ها و آزادراه‌ها چقدر است؟

نرخ جدید جریمه‌های راهنمایی و رانندگی از 23 تیرماه 1403 به دستور محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری اجرایی شد. اگرچه هدف دولت کاهش میزان تخلفات رانندگی و به طبع کاهش تعداد تصادفات است، اما این مبالغ جدید خارج از تصور است و نمی‌توان وجه مثبتی برای آن درنظر گرفت؛ خصوصاً زمانی که کشور با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند و وضعیت معیشتی خانوارهای ایرانی به شدت ضعیف و لغزنده است.

جریمه دنده عقب در مسیرهای مختلف به ویژه بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها، در کلان‌شهرها، جاده‌های بین شهری، مراکز استان‌ها، مناطق آزاد تجاری – صنعتی و دیگر شهرها 500 هزار تومان تعیین شده است. این در صورتی است که مبلغ این جریمه در نرخ‌های قدیم 150 هزار تومان برای کلانشهرها و 135 هزار تومان برای سایر شهرها بود.

جریمه دنده عقب در بزرگراه ها و آزادراه‌ها چقدر است؟

ضمناً جریمه دنده عقب در راه‌ها و جاده‌های کشور در کلان‌شهرها، جاده‌های بین شهری، مراکز استان‌ها، مناطق آزاد تجاری – صنعتی و دیگر شهرها 100 هزار تومان است. این میزان قبلاً برای شهرها 100 و برای روستاها 80 هزار تومان بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص نرج جریمه جدید دنده عقب در مسیرها و راه‌ها کشور چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر