coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

واردات خودروهای کارکرده متوقف شد [+ علت]

ظاهراً قرار نیست کلاف پیچیده واردات خودروهای کارکرده باز شود و هر دم به علت‌های مختلف روند اجرایی آن متوقف می‌شود. این بار نوبت به بانک مرکزی رسیده است.

چند روز پیش محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری، آئین‌نامه اجرایی واردات خودروهای کارکرده را ابلاغ کرد که مطابق آن امکان واردات خودرو برای همه مردم ایران مهیا شده بود. همچنین برای واردات این خودروها 4 شرط اصلی نیز در نظر گرفته شده است که یکی از آنها واردات خودرو دست دوم با عمر حداکثر 5 سال است.

حال پس از گذشت چند روز، بانک مرکزی سد راه واردات شده و می‌گوید که به دلیل تأمین ارز موردنیاز فعلاً امکان واردات وجود ندارد. بانک مرکزی در این خصوص اطلاعیه‌ای صادر کرده است که جزئیات آن را می‌توانید در ادامه نوشته بخوانید.


بیشتر بخوانید:


واردات خودروهای کارکرده متوقف شد

به نقل از تسنیم؛ بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «به کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی توصیه می‌شود تا قبل از تنظیم آیین‌نامه، دستورالعمل و ضوابط اجرایی آن و تایید برنامه واردات توسط کارگروه ماده (۲) آیین‌نامه، از هرگونه اقدام برای واردات خودرو کارکرده اجتناب نمایند.»

بانک مرکزی همچنین درخصوص شرایط تنظیم فرایند احراز و تأیید منشأ ارز توسط توسط این بانک اطلاعیه زیر را صادر کرده است:

«هیئت وزیران به استناد تبصره «۳» ماده (۱۱) الحاقی به قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب سال ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی، مبادرت به تنظیم آیین‌نامه اجرایی واردات خودروی کارکرده طی تصویب‌نامه شماره ۶۶۵۳۸/ت ۶۱۶۸۷ ه مورخ ۲۴/۰۴/۱۴۰۳ نموده است.

با عنایت به ضرورت تشکیل کارگروه مندرج در ماده (۲) آیین‌نامه مزبور، لزوم تنظیم فرآیند احراز و تایید منشاء ارز از سوی این بانک (موضوع مندرج در ماده ۳ آیین‌نامه موصوف) و تهیه و ابلاغ ضوابط مربوط به افتتاح و معدل حساب ارزی توسط بانک مرکزی (موضوع مندرج در ماده ۵ آیین‌نامه صدرالاشاره)، به کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی توصیه می‌شود تا قبل از تنظیم آیین‌نامه، دستورالعمل و ضوابط اجرایی آن و تایید برنامه واردات توسط کارگروه ماده (۲) آیین‌نامه، از هرگونه اقدام برای واردات خودرو کارکرده اجتناب نمایند.»

واردات خودروهای کارکرده متوقف شد

برای این توقف زمانی اعلام نشده و به دلیل اینکه در آستانه آغاز به کار دولت چهاردهم هستیم و هنوز وزیر اقتصاد جدید و رئیس بانک مرکزی دولت چهاردهم مشخص نشده است، بعید به نظر می‌رسد این مهم فعلاً اجرایی شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص لغو واردات خودروهای کارکرده چیست؟ به نظر شما چرا بر سر راه واردات این خودروها سنگ‌اندازی می‌شود؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر