coinex
otetmarket
propification.com

بهترین اپلیکیشن های دوربین برای اندروید ؛ با این اپلیکیشن‌ها از عکاسی با گوشی لذت ببرید!

با استفاده از بهترین اپلیکیشن های دوربین برای اندروید معرفی شده در این مطلب، امکانات گوشی خودتان را ارتقاء داده و آن را برای عکاسی و فیلمبرداری مجهزتر کنید.

امروزه دوربین گوشی‌های هوشمند نسبت به همیشه بسیار قوی‌تر و پیشرفته‌تر شده است. شرکت‌های تولید کننده این گوشی‌ها دائماً در تلاش برای ارتقای کیفیت تصویر دوربین، تطبیق‌پذیری بیشتر آنها با نور کم و اضافه کردن امکانات جانبی بیشتر هستند. این قابلیت‌ها به قدری مهم شده‌اند که حالا خیلی از کاربران، گوشی‌ها را فقط بر اساس مشخصات دوربین انتخاب می‌کنند.

با توجه به این نکات، معمولاً اپلیکیشن دوربین خود گوشی نسبت به اپلیکیشن‌های شخص ثالث بهتر است چون تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، بیشتر با امکانات و مشخصات گوشی‌ها خودشان آشنایی داشته و اپلیکیشن دوربین را بهینه‌سازی می‌کنند. به خصوص این نکته در رابطه با گوشی‌های گوگل، سامسونگ و هواوی صدق می‌کند که در کنار سخت افزار قوی دوربین آنها، از هوش مصنوعی و سایر تکنیک‌های ارتقای نرم افزاری هم استفاده می‌شود.

در عین حال، اپلیکیشن‌های دوربین شخص ثالث هم می‌توانند برای بعضی از شرایط و سناریوها مفید باشند و به همین دلیل، در این مطلب با بهترین اپلیکیشن های دوربین برای اندروید آشنا می‌شوید. با ما همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


بهترین اپلیکیشن های دوربین برای اندروید

همانطور که اشاره شد، با وجود پیشرفت گوشی‌های هوشمند و به خصوص دوربین این گوشی‌ها که عکس‌های زیبا وباکیفیتی ثبت می‌کند، گاهی اوقات نیاز به کنترل بیشتر بر تنظیمات دوربین دارید که ممکن است اپلیکیشن دوربین خود گوشی این قابلیت را در اختیار شما قرار ندهد. از جمله تنظیمات سطح ایزو، تنظیم سفیدی تصویر، سرعت شاتر دوربین و غیره.

بهترین اپلیکیشن های دوربین برای اندروید
بهترین اپلیکیشن های دوربین برای اندروید

خوشبختانه برای کاربران اندروید اپلیکیشن‌های بسیار خوبی تولید شده که گوشی را تبدیل به دوربین‌هایی بسیار قدرتمند می‌کنند. اما با توجه به تعداد زیادی اپلیکیشن‌های دوربین، ممکن است برای پیدا کردن بهترین اپلیکیشن دوربین اندروید دچار سردرگمی شوید. این مطلب به شما برای پیدا کردن بهترین اپلیکیشن‌های این حوزه با امکاناتی جذاب مثل فیلتر، برچسب و قابلیت‌های ادیت عکس کمک می‌کند که عکاسی و ویرایش تصویر با آنها جذاب و لذت بخش‌تر خواهد بود. با ما همراه باشید.

1. Adobe Lightroom

بهترین اپلیکیشن های دوربین برای اندروید

قیمت: رایگان/ با خریدهای درون برنامه‌ای (1.99 تا 119.99 دلار به ازای هر آیتم)

معرفی بهترین نرم افزارهای دوربین برای اندروید را با ادوبی لایت روم شروع می‌کنیم. این نرم افزار ادوبی، در اصل یک اپلیکیشن ادیت عکس است نه اپلیکیشن دوربین اما در آن یک دوربین هم وجود دارد. دوربین این اپلیکیشن قابلیت‌های بسیار زیادی دارد از جمله پشتیبانی از فرمت RAW، HDR و انواع حالت‌ها و تنظیمات آماده. بعلاوه، در این نرم افزار هم انواع کنترل‌های دستی برای تنظیم دوربین در اختیار شما قرار دارند.

خوشبختانه، ادوبی لایت روم یکی از بهترین اپلیکیشن‌های ادیت عکس است و می‌توانید پس از گرفتن عکس، بلافاصله آن را در این نرم افزار ادیت کنید.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های سامسونگ از نظر دوربین

بهترین گوشی ها برای فیلمبرداری

2. ReLens Camera

بهترین اپلیکیشن های دوربین برای اندروید

قیمت: رایگان/ با خریدهای درون برنامه‌ای (0.99 تا 19.99 دلار به ازای هر آیتم)

ReLens یکی دیگر از بهترین برنامه های دوربین اندروید است که با داشتن الگوریتم‌ها و قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی، گوشی شما را تبدیل به یک دوربین حرفه‌ای می‌کند. این نرم افزار، از دیافراگمی بزرگ در سطح DSLR پشتیبانی می‌کند و توانایی ایجاد جلوه‌های ویژه سینمایی و تار کردن پس زمینه را به روشی بسیار حرفه‌ای و جذاب دارد.

ReLens بهترین برنامه دوربین اندروید برای علاقمندان به عکاسی است و امکاناتی مثل دیافراگم f1.4 برای حالت پرتره، بازسازی لنز SLR کلاسیک، فیلترهای مختلف، کنترل عمق میدان دید و غیره دارد. در این نرم افزار هم به قابلیت‌های دیگری مثل کنترل‌های دستی، زوم 20 برابر و ابزارهای جانبی حرفه‌ای دسترسی دارید. همچنین ReLens یک ادیتور عکس با قابلیت‌های هوش مصنوعی، ابزارها و فیلترهای مختلف دارد.

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای ReLens، اهمیت دادن به حریم خصوصی کاربران است؛ چون همه پردازش‌ها روی دستگاه و به صورت محلی انجام می‌شوند. بعلاوه، توسعه دهندگان این اپلیکیشن دائماً برای آن آپدیت‌هایی جذاب و هیجان انگیز منتشر می‌کنند. اگر به دنبال بهترین اپلیکیشن عکاسی برای اندروید هستید، این نرم افزار را فراموش نکنید.

3. Cymera

بهترین اپلیکیشن های دوربین برای اندروید

قیمت: رایگان

Cymera یکی از قدیمی‌ترین و البته بهترین اپلیکیشن های دوربین برای اندروید است. این نرم افزار بیشتر متمرکز بر قابلیت‌های پرکاربرد است مثل انواع فیلترها، جلوه‌های ویژه، برچسب‌ها و امکانات مشابه دیگر.

Cymera یک حالت خاص هم برای زیبایی دارد که شامل قابلیت‌هایی برای تغییر اجزای بدن و صورت است. در این اپلیکیشن هم یک ادیتور برای ایجاد تغییرات جزئی وجود دارد. این نرم افزار هم رایگان است اما امکان خرید درون برنامه‌ای در آن وجود دارد.

4. SODA

بهترین اپلیکیشن های دوربین برای اندروید

قیمت: رایگان/ با خریدهای درون برنامه‌ای (4.99 تا 29.99 دلار به ازای هر آیتم)

Soda یک اپلیکیشن دوربین با قابلیت‌هایی برای میکاپ، فیلتر و جلوه‌های ویژه مختلف برای صورت و بدن و همچنین فیلترهای رنگی مناسب پوست است. در این نرم افزار هم یک جلوه پرتره وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید با یک ضربه، فوکوس تصویر را تنظیم کنید.

خوشبختانه این نرم افزار کیفیت تصویر را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد و با آن عکس‌هایی با رزولوشن بالا خواهید داشت.

بیشتر بخوانید

بهترین دوربین گوشی 2024

بهترین گوشی های چهار دوربینه بازار

5. Koda Cam-Photo Editor 1998

بهترین اپلیکیشن های دوربین برای اندروید

قیمت: رایگان/ با خریدهای درون برنامه‌ای (2.99 دلار به ازای هر آیتم)

Koda Cam یکی دیگر از بهترین برنامه های دوربین گوشی است. اگر به سبک رترو و سنتی علاقه دارید، قطعاً Koda Cam می‌تواند انتخاب خیلی خوبی برای شما باشد. در این نرم افزار می‌توانید به عکس‌ها جلوه قدیمی داده و با یک کلیک، آنها را به تصاویری با سبک سنتی تبدیل کنید.

در Koda Cam بیشتر از 30 فیلتر فیلم آنالوگ، 40 فیلتر نور و انواع قابلیت‌های دیگر وجود دارد که آن را تبدیل به یکی از بهترین اپلیکیشن های دوربین برای اندروید کرده‌اند.

6. Manual Camera

بهترین اپلیکیشن های دوربین برای اندروید

قیمت: 4.99 دلار

یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های دوربین برای اندروید، Manual Camera است. این اپلیکیشن شامل کنترل‌های دستی بی‌شماری است از جمله امکان تنظیم نورپردازی، تعادل سفیدی، ایزو، فوکوس، سرعت شاتر و پشتیبانی از فایل‌های RAW. در صورت پشتیبانی گوشی، می‌توانید از این اپلیکیشن برای ثبت ویدیوهای حرکت آهسته هم استفاده کنید.

این اپلیکیشن حالت‌های عکاسی و فیلمبرداری متنوعی هم دارد از جمله عکاسی پشت سر هم و ضبط ویدیوی 4K. پس-پردازش‌های این اپلیکیشن چندان خوب نیستند اما یکسری حالت عکاسی در آن وجود دارد که اپلیکیشن اصلی دوربین آنها را ندارد. لازم به ذکر است که از سال 2020 آپدیتی برای این نرم افزار منتشر نشده است.

7. mcpro24fps

بهترین اپلیکیشن های دوربین برای اندروید

قیمت: 17.99 دلار

McPro24fps یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای دوربین برای موبایل و به خصوص ضبط ویدیو است. این اپلیکیشن امکانات مختلفی دارد مثل قابلیت ضبط ویدیوی 10 بیت و HLG. سایر قابلیت‌های این نرم افزار عبارتند از: بازخوانی LUT، انتخاب فوکوس، دسترسی به ابر داده‌ها و غیره.

برای استفاده از بعضی از این قابلیت‌ها، گوشی شما باید آنها را پشتیبانی کند اما در مجموع این نرم افزار برای ضبط ویدیو بسیار مجهز و مفید است و از این نظر می‌تواند بهترین اپلیکیشن دوربین موبایل باشد. تنها ایراد این نرم افزار، سخت بودن آشنایی با امکانات آن است. همچنین قیمت این نرم افزار نسبتاً بالا است اما قطعاً ارزش خرید و پرداخت این هزینه را دارد.

بیشتر بخوانید

ترفندهای عکاسی با موبایل در شب

تبدیل گوشی به وبکم

8. Open Camera

بهترین اپلیکیشن های دوربین برای اندروید

قیمت: رایگان

Open Camera یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های دوربین برای گوشی است که عکاسان حرفه‌ای علاقه زیادی به آن دارند. این نرم افزار شامل امکانات ساده و ابتدایی مثل تنظیم سفیدی تصویر، ایزو، فوکوس، سرعت شاتر و پشتیبانی از فایل‌های RAW است.

در Open Camera یک تایمر، قابلیت پشتیبانی از میکروفون‌های اکسترنال، تنظیم نورپردازی و غیره هم وجود دارد. این نرم افزار کاملاً رایگان بوده و هیچ تبلیغات یا خرید درون برنامه‌ای ندارد. همچنین نرم افزار Open Camera کاملاً اپن سورس است و همین ویژگی‌ها آن را از نظر بسیاری از کاربران تبدیل به بهترین نرم افزار عکاسی برای اندروید کرده‌اند.

9. Camera FV-5

قیمت: رایگان/ 4.99 دلار

بهترین اپلیکیشن های دوربین برای اندروید

Camera FV-5 یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های دوربین برای اندروید است که به دلیل داشتن امکانات بی‌شمار، علاقمندان به عکاسی و افراد حرفه‌ای این حوزه علاقه زیادی به آن دارند. این اپلیکیشن با شبیه سازی کنترل‌های دوربین DSLR امکان تنظیم دقیق سرعت شاتر، ایزو، فوکوس و نورپردازی را فراهم می‌کند.

با استفاده از این اپلیکیشن، می‌توانید با فرمت RAW عکاسی کنید تا حداکثر کیفیت ممکن تصویر حفظ شود. بعلاوه، عکاسان با استفاده از این نرم افزار می‌توانند به قابلیت‌های نورپردازی بیشتر دسترسی پیدا کنند که برای صحنه‌های پویا بسیار مفید بوده و از این نظر می‌توان Camera FV-5 را بهترین برنامه عکاسی برای اندروید دانست.

Camera FV-5 یک ابزار اندازه گیری فاصله زمانی (intervalometer) هم برای عکاسی تایم-لپس دارد که به ضبط صحنه‌های تایم-لپس جذاب و زیبا کمک می‌کند. مجموعه امکانات جامع و ابزارهای مفید این نرم افزار آن را برای کاربرانی که به دنبال ارتقای مهارت‌های عکاسی هستند، تبدیل به یکی از بهترین اپلیکیشن های دوربین برای موبایل کرده‌اند.

10. Pixtica

 

بهترین اپلیکیشن های دوربین برای اندروید

قیمت: رایگان/ با خریدهای درون برنامه‌ای (1.25 تا 4.99 دلار به ازای هر آیتم)

Pixtica یکی از جدیدترین اپلیکیشن‌های دوربین این لیست است. این نرم افزار شامل ترفندها و امکانات متنوع و پس-پردازش‌هایی قوی است و امکاناتی مثل فیلترهای زنده، کنترل‌های دستی، کنترل نورپردازی، گیف رکوردر، حالت حرکت آهسته، پشتیبانی از فایل RAW، اسکنر کد QR و غیره در آن مشاهده می‌شود.

یک ادیتور عکس و گالری بسیار ساده هم در این نرم افزار وجود دارد. در مجموع، طیف وسیع امکانات و سبک جامع این اپلیکیشن آن را برای بسیاری از کاربران تبدیل به بهترین اپلیکیشن دوربین گوشی کرده است. اما دسترسی به بعضی از امکانات این نرم افزار مستلزم تهیه طرح اشتراک است و ممکن است اپلیکیشن خود دوربین شما یکسری از پس-پردازش‌ها را بهتر انجام دهد.

بیشتر بخوانید

آموزش ساخت زیرنویس فارسی فیلم

آموزش تبدیل ویدیو به گیف

11. ProCam X

 

بهترین اپلیکیشن های دوربین برای اندروید

قیمت: رایگان/ 4.99 دلار

ProCam X یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های دوربین برای اندروید است که نسبتاً تازه منتشر شده اما امکانات و عملکرد بسیار خوبی دارد. این نرم افزار به جای فیلتر و امکانات مربوط به شبکه‌های اجتماعی، بیشتر متمرکز بر عکاسی حرفه‌ای است.

این اپلیکیشن یک حالت عکاسی پشت سرهم، قابلیت تشخیص چهره، پشتیبانی از ضبط ویدیوی 4K و پشتیبانی از کیفیت RAW دارد. یکسری کنترل دستی (در صورت پشتیبانی دستگاه از آنها)، قابلیت غیرفعال کردن صدای شاتر و همچنین یکسری حالت دوربین مثل فوکوس و صحنه هم در این نرم افزار وجود دارد.

در مجموع، این نرم افزار با داشتن بسیاری از امکانات و ابزارهای مورد انتظار، از نظر بسیاری از کاربران بهترین اپلیکیشن دوربین اندروید محسوب می‌شود و پس-پردازش آن هم چندان بد نیست.

12. ProShot

 

بهترین اپلیکیشن های دوربین برای اندروید

قیمت: 6.99 دلار

ProShot یکی دیگر از بهترین برنامه های دوربین موبایل با کنترل‌های بسیار جامع و استثنائی است. این اپلیکیشن یکسری تنظیمات دستی مثل قابلیت کنترل نورپردازی، توازن سفیدی تصویر، ایزو، فوکوس و سرعت شاتر دارد. ProShot از نظر حفاظت از حریم شخصی کاربران هم جزء بهترین نرم افزارهای دوربین برای گوشی است چون هیچ گونه اطلاعاتی را ذخیره، جمع‌آوری یا منتقل نمی‌کند.

قابلیت پشتیبانی از فرمت RAW، تایم-لپس، HEIC (در دستگاه‌های سازگار) و یکسری ابزارهای حرفه‌ای مثل هیستوگرام هم در این نرم افزار وجود دارند. یک ابزار ارزیابی مخصوص هم وجود دارد که حتماً باید پیش از استفاده از این اپلیکیشن آن را روی گوشی امتحان کنید تا مطمئن شوید که دستگاه شما با این نرم افزار سازگار است.

13. OldRoll

بهترین اپلیکیشن های دوربین برای اندروید

قیمت: رایگان/ با خریدهای درون برنامه‌ای (0.49 تا 94.99 دلار به ازای هر آیتم)

OldRoll یک نرم افزار دوربین آنالوگ واقع گرایانه برای دستگاه‌های اندروید است. این اپلیکیشن رایگان دارای سبک دوربین کلاسیک و همچنین یکسری بافت تصویر قدیمی است که نیاز به ادیت تصویر را از بین می‌برد. می‌توانید بین دوربین‌های آنالوگ مختلف گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید که هر کدام فیلتر منحصربفرد خودشان را دارند.

یکسری قابلیت دیگر مثل جلوه‌های ویژه، مهر تاریخ و غیره هم در این نرم افزار وجود دارد. یکی دیگر از مزایای این اپلیکیشن، آپدیت شدن منظم آن است و اینکه توسعه دهندگان آن وعده داده‌اند که در آینده قابلیت‌هایی مثل جلوه‌های ویژه برای ویدیو و همچنین کم رکوردر هم به این نرم افزار اضافه می‌شود.

بیشتر بخوانید

آموزش ادیت ویدیو در آیفون

سایت ساخت عکس با هوش مصنوعی

 

14. VSCO

بهترین اپلیکیشن های دوربین برای اندروید

قیمت: رایگان/ با خریدهای درون برنامه‌ای (0.99 تا 29.99 دلار به ازای هر آیتم)

VSCO یک اپلیکیشن دوربین قوی و محبوب و یک ادیتور عکس است. دوربین این اپلیکیشن کمی ساده‌تر است و به اندازه اپلیکیشن دوربین گوشی یا بهترین اپلیکیشن های دوربین برای اندروید قوی نیست. اما ادیتور آن جزء بهترین‌ها محسوب می‌شود.

این اپلیکیشن فیلترها، جلوه‌های ویژه و تنظیمات زیادی دارد. می‌توان گفت که متفاوت‌ترین قابلیت این نرم افزار، امکان شبیه سازی سایر دوربین‌ها است. متأسفانه این نرم افزار قیمت زیادی دارد و باید برای امکانات آن هزینه نسبتاً زیادی صرف کنید. به همین دلیل، اخیراً نظرات بدی برای VSCO ثبت شده است.

15. اپلیکیشن دوربین خود گوشی

بهترین اپلیکیشن های دوربین برای اندروید

قیمت: رایگان

هر گوشی، اپلیکیشن دوربین خودش را دارد. شرکت‌ها این اپلیکیشن‌ها را به صورت اختصاصی متناسب با گوشی مربوطه طراحی و تولید می‌کنند. معمولاً این اپلیکیشن‌ها امکانات و قابلیت‌های خاصی دارند که در نرم افزارهای شخص ثالث مشاهده نمی‌شوند.

همچنین، پردازش‌های پس از عکاسی و فیلمبرداری هم در هر گوشی به صورت خاص برای آن دستگاه طراحی و تنظیم شده‌اند. علت قرار دادن اپلیکیشن دوربین گوشی در فهرست بهترین برنامه های دوربین اندروید همین موضوع است؛ چون بیشترین کیفیت تصویر و امکانات مختص دستگاه فقط در اپلیکیشن دوربین خود گوشی مشاهده می‌شود.

یکی دیگر از مزایای اپلیکیشن دوربین گوشی، افزونه‌های آن است. مثلاً گوشی‌های سامسونگ یکسری حالت عکاسی خاص دارند که می‌توانید آنها را برای خود گوشی دانلود کنید و در اپلیکیشن‌های شخص ثالث موجود نیستند. معمولاً برنامه نویس‌ها برای ساختن اپلیکیشن دوربین مخصوص گوشی‌های مختلف، چالش‌های زیادی دارند اما شرکت‌های تولید کننده گوشی راحت‌تر می‌توانند اپلیکیشن دوربین مختص خود گوشی بسازند. در نهایت، بهترین گزینه اپلیکیشن دوربین خود گوشی است و سایر اپلیکیشن‌ها را به عنوان مکملی برای آن در نظر بگیرید.

جمع‌بندی

در این مطلب با تعدادی از بهترین اپلیکیشن های دوربین برای اندروید آشنا شدید که استفاده از آنها کاملاً راحت است. خیلی از این اپلیکیشن‌ها رایگان هستند و یکسری قابلیت خاص دارند که در اپلیکیشن اصلی دوربین گوشی وجود ندارند. با استفاده از این نرم افزارها می‌توانید جلوه‌ای حرفه‌ای‌تر و زیباتر به عکس و ویدیوهای خودتان بدهید.

سوالات پرتکرار

آیا بهترین اپلیکیشن های دوربین برای اندروید روی کامپیوتر هم قابل استفاده هستند؟

تعدادی کمی از این نرم افزارها برای کامپیوتر منتشر شده‌اند؛ از جمله لایت روم.

بهترین اپلیکیشن دوربین موبایل کدام اپلیکیشن است؟

لایت روم، ری‌لنز، Cymera، SODA، Manual Camera، mcpro24fps جزء بهترین اپلیکیشن های دوربین برای اندروید هستند.

آیا اپلیکیشن‌های دوربین متفرقه امن هستند؟

متأسفانه بعضی از این اپلیکیشن‌ها داده‌های کاربران را جمع‌آوری کرده و می‌فروشند؛ کاربران را با انواع تبلیغات مزاحم خسته کرده و آنها را به سایت‌های فیشینگ هدایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره بهترین اپلیکیشن های دوربین برای اندروید چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو و سایر کاربران به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر