coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

جریمه سنگین تبلیغ دخانیات در انتظار خرده فروشی ها

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت گفت که خرده‌فروش‌ها باید منتظر عواقبی همچون جریمه سنگین تبلیغ دخانیات باشند.

نرخ جریمه سنگین تبلیغ دخانیات که برای خرده‌فروشی‌ها در نظر گرفته شده، بین 100 تا 120 میلیون تومان است. در این خصوص رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات گفته است که نرخ جریمه تبلیغ دخانیات باید همسو با نرخ تورم افزایش یابد. وی همچنین در بخشی از صحبت‌هایش به شبکه نمایش خانگی تاخته و نمایش تبلیغات در حوزه دخانیات در این شبکه را مورد انتقاد قرار داد. این مبحث را خود ما هم به وفور مشاده می‌کنیم و می‌بینیم که تبلیغاتی که عمدتاً به صورت حرفه‌ای ساخته شده و درون‌مایه تازه‌ای دارند، استفاده از دخانیات در آنها رواج دارد.

بیشتر بخوانید: استعمال دخانیات در کافه ها ممنوع شد

جریمه سنگین تبلیغ دخانیات در انتظار خرده فروشی ها

بهزاد ولی‌زاده، رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت در خصوص نرخ تبلیغات دخانیات گفت:

«براساس قوانین، میزان جرائم تخلفات دخانی باید هر ۳ سال یکبار به‌روزرسانی شود. اگرچه میزان جرائم تخلفات دخانی در سال ۱۴۰۱ توسط دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت، به‌روزرسانی شده اما کماکان در انتظار ابلاغ مصوبه هیئت وزیران هستیم، که البته با توجه به افزایش نرخ تورم طی دو سال گذشته، میزان جرائم باید در سال ۱۴۰۳ باز هم افزایش یابد.»

وی سپس به نرخ تبلیغات محصولات دخانی در خرده‌فروشی‌ها پرداخت و توضیح داد: «جرائم تبلیغ محصولات دخانی در بخش خرده‌فروشی بازدارنده است. اگر یک مرکز عرضه محصولات دخانی نسبت به تبلیغ این محصولات اقدام کند، ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان جریمه می‌شود.»

جریمه سنگین تبلیغ دخانیات در انتظار خرده فروشی ها

ولی‌زاده از وضعیت نمایش دخانیات در شبکه نمایش خانگی انتقاد کرد و گفت:

«موضوع مهم و اساسی در حوزه شبکه نمایش خانگی است و جرایم این بخش برای تبلیغ محصولات دخانی بازدارنده نیست. بررسی‌ها بیانگر این است هزینه‌هایی که برای تبلیغ محصولات دخانی می‌کنند نسبت به نرخ جریمه بیشتر است.»

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت در پایان گفت: «با توجه به مفاد قانون مجازات اسلامی در برخورد با موارد تهدید علیه سلامت عمومی، می‌توان علیه عاملین تبلیغ دخانیات در تولیدات رسانه‌ای و فضای مجازی از ظرفیت این قانون استفاده کرد. شرایط باید به نحوی باشد که فعالان حوزه شبکه نمایش خانگی پاسخگوی اقدامات خود باشند و به نحوی عمل کنند که سلامت نسل حاضر و آینده این مملکت را با ترویج و دامن زدن به افزایش شیوع مصرف دخانیات، به خطر نیندازند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص تبلیغات دخانیات توسط خرده‌فروشی‌ها چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر