coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

انویدیا احتمالاً تولید کارت گرافیک محبوب RTX 3060 را متوقف می‌کند

به نظر می‌رسد که کارت گرافیکی که بسیاری از گیمرها را با ردیابی پرتو (Ray Tracing) و گرافیک‌های با وضوح بالا آشنا کرد، به پایان دوره خود نزدیک شده است. بر اساس شایعه‌ای جدید، انویدیا قصد دارد تولید کارت گرافیک بسیار محبوب RTX 3060 را متوقف کند؛ کارتی که در نظرسنجی‌های سخت‌افزاری Steam همواره یکی از بهترین‌ها بوده است.این خبر از یک پست در فروم تکنولوژی چینی Bobantang منتشر شده، فرومی که به خاطر داشتن اخبار داخلی صنعت سخت‌افزار مشهور است.

اگرچه این اطلاعات به طور رسمی توسط انویدیا تأیید نشده، اما Board Channels که قبلاً نیز پیش‌بینی‌هایی دقیق در مورد توقف تولید RTX 3060 Ti کرده بود، به عنوان منبع این خبر معتبر شناخته می‌شود.


بیشتر بخوانید:


توقف تولید کارت گرافیک RTX 3060 انویدیا

طبق این پست، انویدیا به شرکای تولیدی خود اطلاع داده ‌که آخرین سفارشات برای RTX 3060 را ثبت کنند. البته این به معنای ناپدید شدن فوری این کارت نیست. موجودی‌ای که اکنون در انبارها و کانال‌های فروش موجود است، در ماه‌های آینده به تدریج به فروش خواهد رسید و گیمرها فرصت نهایی برای خرید این کارت ارزشمند را خواهند داشت.

کارت گرافیک RTX 3060 در فوریه 2021 زمانی که قیمت‌های کارت‌های گرافیک به علت استخراج ارزهای دیجیتال و کمبود تراشه به افزایش شدید مواجه شده بود، عرضه شد.

این کارت ابتدا فقط با حافظه GDDR6 به حجم 12 گیگابایت عرضه شد و بعداً نسخه‌ای با حافظه 8 گیگابایت نیز معرفی شد.

کارت گرافیک RTX 3060 انویدیا
کارت گرافیک RTX 3060 انویدیا

هر دو نسخه RTX 3060 تعادل خوبی بین قیمت و کارایی داشتند. اگرچه خریداران اولیه با قیمت‌های بسیار بالا مواجه شدند، اما این کارت به تدریج به یک گزینه مقرون به صرفه برای گیمرهایی که به دنبال استفاده از معماری Ampere انویدیا بودند، تبدیل شد.

در حال حاضر، RTX 3060 با سهم 5.71 درصدی از بازار، بر صدر نظرسنجی‌های سخت‌افزاری Steam قرار دارد. این کارت نسبت به مدل پیشین خود، GTX 1660 Ti، بهبود قابل توجهی در کارایی ارائه می‌دهد و بازی‌های 1080p را به روانی اجرا می‌کند و حتی در رزولوشن 1440p با تنظیمات گرافیکی مناسب عملکرد قابل قبولی دارد. همچنین اضافه شدن قابلیت ردیابی پرتو، اگرچه به صورت محدود، به جذابیت این کارت افزوده است.

اما با ورود سری جدید RTX 40 از انویدیا، روند بازار در حال تغییر است. کارت RTX 4060 به عنوان جانشین RTX 3060، کارایی بهتری را با قیمتی مشابه ارائه می‌دهد.

در حالی که RTX 3060 احتمالاً هنوز در بازار دست دوم موجود خواهد بود، اما RTX 4060 گزینه جذاب‌تری برای خریداران جدید است.

بیشتر بخوانید:

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر