coinex
راهنمای خرید تکراتو

بهترین دی وی دی رایترهای بازار در سال 2024؛ راهنمای خرید DVD رایتر اکسترنال و اینترنال

اگر به دنبال بهترین دی وی دی رایترهای بازار می‌گردید، پس راهنمای خرید بهترین دی وی دی رایترهای اینترنال و اکسترنال 2024 را از دست ندهید تا بتوانید با آگاهی بیشتری خرید کنید.

در دنیای امروز، با وجود حافظه‌های جانبی ظرفیت‌بالا و سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری، دی‌وی‌دی‌ها هنوز هم جایگاه خود را از دست نداده‌اند. اما در هر حال، انتخاب بهترین دی ‌وی ‌دی رایترهای اینترنال و اکسترنال، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. تنوع برندها و مدل‌ها در بازار زیاد است و هر کدام ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص خود را دارند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین دی وی دی رایترهای بازار از لنوو تا سامسونگ

عوامل متعددی در انتخاب بهترین دی ‌وی ‌دی رایترهای اکسترنال و اینترنال نقش دارند، از جمله سرعت خواندن و نوشتن، پشتیبانی از فرمت‌های مختلف، قابلیت‌های اضافی مانند رایت بلوری، قیمت، برند و کیفیت ساخت. در این راهنما، به‌طور دقیق و جامع به بررسی این فاکتورها در هر یک از دی‌وی‌دی رایترهای منتخب می‌پردازیم تا شما بتوانید با اطمینان خاطر بهترین گزینه را برای نیازهای خود انتخاب کنید.

نگاهی بر بهترین دی‌ وی‌ دی رایترهای اکسترنال

در این راهنمای خرید دی وی دی رایتر اکسترنال چند مورد از بهترین برندهای بازار را بررسی می‌کنیم، برندهایی نظیر لنوو، ایسوس، ال‌جی و سامسونگ.

۱. گزینه ایده‌آل و اقتصادی درایو DVD اکسترنال لنوو مدل DB65

 لنوو دی بی 65 یا همان Lenovo DB65 External DVD Drive با وزن 200 گرم، دی وی دی رایتر اکسترنال با قابلیت‌های متنوع است که حمل‌پذیری راحتی دارد. این دی‌وی‌دی رایتر از راه یو‌اس‌بی ۲ یا ۳ به کامپیوتر شما متصل می‌شود و با انواع مختلف دیسک‌های DVD و CD، از جمله DVD+R، DVD-R، DVD+RW، DVD-RW، DVD-RAM، CD-ROM و CD-R سازگار است.

بهترین دی وی دی رایترهای بازار
از بهترین دی وی دی رایترهای بازار و گزینه‌ای اقتصادی

سرعت خواندن دیسک‌های DVD-R و DVD+R  و سرعت خواندن دیسک‌های DVD-ROM  این دستگاه نیز 8X است. این دی‌وی‌دی رایتر دارای 0.75 مگابایت حافظه کش، حداکثر رطوبت عملیاتی 85 درصد و حداقل رطوبت عملیاتی 15 درصد است.

طبق بررسی‌های انجام شده در Amazon، این دی‌وی‌دی رایتر دارای رتبه‌بندی 4.47 از 5 ستاره است. قیمت این دستگاه بین 34.99 تا 51.99 دلار است. بنابراین این مدل لنوو می‌تواند در فهرست بهترین دی وی دی رایترهای اکسترنال ما قرار بگیرد.

نکات مثبت
  • مقرون‌به‌صرفه: این دی‌وی‌دی رایتر با قیمت مقرون به صرفه خود، برای افرادی که به دنبال یک گزینه اقتصادی هستند، ایده‌آل است.
  • طراحی باریک و سبک: درایو لنوو با 200 گرم وزن به راحتی قابل حمل است و می‌توانید آن را به هر کجا که می‌خواهید ببرید.
  • سازگاری با انواع سیستم‌عامل‌ها: این دی‌وی‌دی رایتر با ویندوز، مک و لینوکس سازگار است، بنابراین می‌توانید از آن در هر سیستمی استفاده کرد.
نکات منفی
  • سرعت پایین نوشتن (رایت کردن)
  • عدم پشتیبانی از USB – C

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید بهترین کیس گیمینگ

بهترین اسپیکرهای بلوتوث 2024

2. دی‌وی‌دی رایتر HP GP70N: کارآمد و مقرون‌به‌صرفه

بهترین دی وی دی رایترهای بازار
بهترین DVD Burner از برند اچ‌پی

از بهترین دی وی دی رایترهای بازارمی‌توان به دی‌وی‌دی رایتر HP GP70N اشاره کرد که با وزن 270 گرم، یک درایو DVD اکسترنال با قابلیت‌های بالا است که برای کاربران حرفه‌ای و کسانی که به دنبال سرعت و کارایی بالا هستند، ایده‌آل جلوه می‌کند. این دی‌وی‌دی رایتر از طریق USB 2.0/3.0 به کامپیوتر شما متصل می‌شود و با انواع مختلف دیسک‌های DVD و CD، از جمله DVD+R، DVD-R، DVD+RW، DVD-RW، DVD-RAM، CD-ROM و CD-R سازگار است.

نکات مثبت
  • سرعت خواندن و نوشتن بالا؛
  • قابلیت LightScribe؛
  • سازگاری با انواع مختلف دیسک‌های DVD و CD؛
نکات منفی
  • کمی سنگین‌تر از سایر دی‌وی‌دی رایترهای اکسترنال؛
  • عدم قابلیت رایت بلوری.
  • عدم اتصال USB -C

3. دی‌وی‌دی رایتر ASUS BW-16D1X-U: از بهترین دی‌ وی دی رایترهای 2024

ASUS BW-16D1X-U، سریع‌ترین درایو Blu-ray اکسترنال دنیا، با طراحی خاص و باکیفیت خود، فراتر از مصارف خانگی عمل می‌کند و کاربران حرفه‌ای را هدف قرار داده است. این دستگاه با سرعت فوق‌العاده خواندن و نوشتن داده و پشتیبانی از USB 3.0، پشتیبان‌گیری از 25 گیگابایت اطلاعات را در تنها 10 دقیقه و 30 ثانیه (بسته به نرم‌افزار رایت) امکان‌پذیر می‌کند.

بهترین دی وی دی رایترهای بازار
بهترین دی وی دی رایتر اکسترنال

ذخیره‌سازی ابدی با M-Disc، امنیت کامل با رمزگذاری دیسک‌ها، قابلیت‌های جذاب مانند ارتقای وضوح دیسک‌های DVD به Full-HD 1080P و کیفیت صدای Dolby TrueHD & DTS-HD (تنها در محیط ویندوز) و عملکرد به عنوان بهترین پلیر ویندوز، BW-16D1X-U را به انتخابی ایده‌آل برای کاربران حرفه‌ای، علاقه‌مندان به ذخیره‌سازی ایمن و بلندمدت اطلاعات و تماشای فیلم با کیفیت بالا تبدیل می‌کند.

نکات مثبت
  • قابلیت رایت بلوری: این دی‌وی‌دی رایتر علاوه بر دی‌وی‌دی و سی‌دی، می‌تواند دیسک‌های بلوری را نیز رایت کند.
  • سرعت بالا: سرعت خواندن و نوشتن این دی‌وی‌دی رایتر 24x برای دی‌وی‌دی و 6x برای بلوری است.
  • طراحی شیک و مدرن: این دی‌وی‌دی رایتر با طراحی ظریف و زیبا، مکمل دکوراسیون هر فضایی است.
نکات منفی
  • قیمت بالا: این دی‌وی‌دی رایتر گران‌ترین مدل در این لیست است.
  • عدم یکپارچگی: برای رایت دیسک‌های بلوری به نرم‌افزار جداگانه‌ای نیاز دارید.

بیشتر بخوانید:

بهترین اسپیکرهای کامپیوتر 2024

بهترین اسپیکرهای گیمینگ 2024

4. دی وی دی رایتر اکسترنال Samsung Dvd Rw se218 slim

دی‌وی‌دی رایتر اکسترنال سامسونگ مدل SE-218GN/RSBD Slim با امکان خواندن دی‌وی‌دی تا 8 برابر سرعت و سی‌دی تا 24 برابر سرعت، ابزاری ایده‌آل برای انتقال اطلاعات و تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی است. این درایو نوری به شما این امکان را می‌دهد که از فیلم‌های DVD با کیفیت بالا لذت ببرید، به مجموعه موسیقی خود در سی‌دی گوش دهید، نرم‌افزار نصب کنید و به بسیاری از کارهای دیگر بپردازید.

بهترین دی وی دی رایتر اکسترنال
از بهترین دی وی دی رایترهای بازار مدلی از سامسونگ

این مدل ساموسنگ که از بهترین دی ‌وی‌ دی رایترهای بازار است از طریق پورت USB 2.0 به سادگی به دیوایس شما متصل می‌شود. سامسونگ این درایو را به حافظه بافر 704 کیلوبایتی مجهز کرده است و از فناوری Buffer underrun Free در آن استفاده کرده است. این فناوری با ذخیره داده‌ها در حافظه بافر در مواقعی که سرعت نوشتن به اندازه سرعت ارسال داده‌ها نیست، از بروز خطاهای بافر underrun جلوگیری می‌کند.

با دی‌وی‌دی رایتر اکسترنال سامسونگ SE-218GN/RSBD Slim از انتقال اطلاعات سریع و مطمئن و همچنین تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی با کیفیتی بالا لذت ببرید.

نکات مثبت
  • قابلیت حمل: ابعاد فوق باریک و وزن کم، حمل و نقل آن را آسان می‌کند؛
  • اتصال آسان: اتصال USB 2.0 به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به آداپتور برق، آن را به لپ‌تاپ‌های ویندوز و مک متصل کنید؛
  • عملکرد مناسب: سرعت خواندن و نوشتن دی‌وی‌دی و سی‌دی برای کارهای روزمره کافی است؛
  • انتقال روان: بافر 704 کیلوبایتی از خطا و وقفه در حین رایت یا خواندن اطلاعات جلوگیری می‌کند.
نکات منفی
  • سرعت پایین: سرعت خواندن و نوشتن در مقایسه با مدل‌های رومیزی پایین‌تر است؛
  • استاندارد USB قدیمی: از نسل‌های جدیدتر USB پشتیبانی نمی‌کند (البته با یواس‌بی ۳ تطبیق‌پذیر است)؛
  • محدودیت در کاربری: برای کارهای تخصصی با نیاز به سرعت بالا یا حجم زیاد اطلاعات مناسب نیست.

نگاهی بر بهترین دی‌ وی‌ دی رایترهای اینترنال

به سیاق بهترین دی ‌وی ‌دی رایترهای اکسترنال از برندهای معروف، در ادامهٔ راهنمای خرید دی وی دی رایتر اینترنال چند مورد از بهترین دی وی دی رایترهای بازار را در این دسته بررسی می‌کنیم، برندهایی نظیر ایسوس، ال‌جی، پایونییر و سامسونگ.

1. دی وی دی رایتر اینترنال ASUS DRW-24D5MT: یکی از بهترین دی وی دی رایترهای اینترنال

در ادامه راهنمای خرید دی وی دی رایتر اکسترنال باید گفت که اگر به دنبال راهی مطمئن برای ذخیره‌سازی و انتقال اطلاعات با استفاده از دی‌وی‌دی و سی‌دی هستید، دی‌وی‌دی رایتر اینترنال ایسوس مدل- DRW-24D5MT گزینه‌ای قدرتمند است. این درایو نوری با پشتیبانی از سرعت نوشتن حداکثر 24 برابری روی دی‌وی‌دی‌های +R و -R و قابلیت 48 برابری به‌روی سی‌دی‌های R، امکان ذخیره‌سازی سریع و آسان اطلاعات را فراهم می‌کند.

بهترین دی وی دی رایترهای اینترنال
از بهترین دی وی دی رایترهای اینترنال ایسوس

همچنین، گفتنی است سرعت خواندن  16 برابری برای دی‌وی‌دی‌ها و 48 برابری برای سی‌دی‌ها، دسترسی سریع به اطلاعات ذخیره‌شده را ممکن می‌سازد. این درایو با رابط مدرن SATA، سازگاری گسترده‌ای با سیستم‌های کامپیوتری داشته و از ویندوز 11، 10، 8 و 8.1 پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر عملکرد قابل‌توجه، DRW-24D5MT از تکنولوژی سازگار با محیط‌زیست E-Green برای کاهش مصرف انرژی بهره می‌برد. در صورت تمایل، می‌توانید بسته‌های نرم‌افزاری همراه این درایو شامل CyberLink Power2Go 8، CyberLink PowerBackup 2.6 و Nero BackItUp را برای مدیریت بهتر دیسک‌ها و ذخیره‌سازی اطلاعات به همراه داشته باشید.

نکات مثبت
  • ذخیره‌سازی با کیفیت بایگانی با M-DISC: با این فناوری از عکس‌ها، ویدیوها و اطلاعات باارزش شما برای ۱,۰۰۰ سال یا بیشتر با کیفیتی بایگانی محافظت می‌کند؛
  • سرعت رایت DVD پر سرعت 24 برابری؛
  • پشتیبان‌گیری آسان با Nero BackItUp (نسخه جعبه رنگی و با نرم‌افزار): نرم‌افزار Nero BackItUp پشتیبان‌گیری آسان و کاملی را برای عکس‌ها، ویدیوها و اطلاعات باارزش شما فراهم می‌کند (تنها برای نسخه جعبه رنگی و با نرم‌افزار)؛
  • رمزگذاری دیسک با بالاترین استانداردهای امنیتی (نسخه جعبه رنگی و با نرم‌افزار): رمزگذاری دیسک با کنترل رمز عبور و قابلیت نامگذاری رمزگذاری‌شده فایل، بالاترین سطح امنیت را ارائه می‌دهد (تنها برای نسخه جعبه رنگی و با نرم‌افزار)؛
  • ۱۲ ماه فضای ذخیره‌سازی رایگان روی ASUS Webstorage (فقط نسخه جعبه رنگی): از ۱۲ ماه فضای ذخیره‌سازی رایگان روی ASUS Webstorage برای پشتیبان‌گیری ابری اطلاعات خود لذت ببرید (تنها برای نسخه جعبه رنگی)؛
  • فناوری E-Green برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی: تکنولوژی E-Green به‌صورت خودکار برنامه درایو را در صورت عدم استفاده می‌بندد و موجب صرفه‌جویی بیش از ۵۰ درصدی در مصرف انرژی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین مانیتورهای گیمینگ 2024

بهترین مانیتورهای برنامه نویسی 2024

2. درایور نوری ال‌جی مدل LG SATA Internal DVD Burner GH24NSB0

در ادامه راهنمای خرید دی وی دی رایتر اینترنال رسیدیم به مدل اچ24 ان اس بی او ال‌جی‌ که با پشتیبانی از قابلیت‌های متنوع، راه‌حلی ایده‌آل برای ذخیره‌سازی اطلاعات و نوشتنِ انواع دیسک به شمار می‌رود. این درایو با سرعت‌های بالای نوشتن تا  24 برابر برای دی‌وی‌دی‌های +R و -R و  48 برابر برای سی‌دی‌ها، امکان رایت و ذخیره‌سازی سریع اطلاعات را فراهم می‌کند. همچنین، از فرمت‌های مختلف دی‌وی‌دی شامل +R، -R، -RW، +RW، +R DL، -R DL و DVD-RAM نیز پشتیبانی می‌کند.

بهترین دی وی دی رایترهای اینترنال
از بهترین دی وی دی رایترهای اینترنال – ال‌جی

از قابلیت‌های ویژه این درایو می‌توان به پشتیبانی از M-DISC برای آرشیو و بایگانی بلندمدت اطلاعات تا ۱۰۰۰ سال، تکنولوژی Serial ATA برای اتصال به مادربرد و سازگاری با سیستم‌عامل‌های ویندوز ویستا، اکس‌پی، ۷ و ۸ اشاره کرد.

نکات مثبت
  • فناوری Silent Play

3. بهترین دی ‌وی ‌دی رایتر اینترنال پایونییر مدل Pioneer DVR-118CHV

در فهرست بهترین دی ‌وی ‌دی رایترهای 2024 مدل Pioneer DVR-118CHV به خاطر سازگاری بالا با انواع مختلف دیسک‌های دی‌وی‌دی و قیمتی مقرون‌به‌صرفه گزینهٔ معقولی به‌نظر می‌رسد. این دی‌وی‌دی رایتر اینترنال برای کامپیوترهای شخصی طراحی شده و قابلیت خواندن و نوشتن اطلاعات بر روی همه‌ی نسل‌های دیسک‌های دی‌وی‌دی و فرمت‌های قدیمی‌تر را دارد.

بهترین دی وی دی رایترهای بازار
بهترین دی وی دی برنر پایونیر در دسته اقتصادی

معمولاً این محصول را در فروشگاه‌های آنلاین با قیمتی حدود ۱۷۰,۰۰۰ تا ۲۲۰,۰۰۰ ریال می‌توانید تهیه کنید. دی‌وی‌دی رایتر Pioneer DVR-118CHV  با سرعت خواندن سی‌دی 48 برابری، سرعت نوشتن 40 برابری، و رابط IDE، مشخصات فنی مناسبی را ارائه می‌دهد. این محصول به خاطر عملکرد خوب و سازگاری با انواع مختلف دیسک‌های دی‌وی‌دی، گزینه‌ای درخور توجّه است.

نکات مثبت
  • سازگاری بالا با انواع مختلف دیسک‌های دی‌وی‌دی؛
  • عملکرد خوب و قیمت مناسب در مقایسه با رقبا.

بیشتر بخوانید:

بهترین مانیتور ها برای ترید

بهترین موس گیمینگ 2024

4. Samsung SH-224FB: دی‌وی‌دی رایتر محبوب کاربران

دی‌وی‌دی رایتر اینترنال Samsung SH-224FB با عملکرد سریع و سازگاری گسترده‌اش، انتخابی ایده‌آل برای کاربران کامپیوترهای شخصی است. این درایو قادر به خواندن و نوشتن انواع مختلف دیسک‌های DVD و CD با سرعت‌های بالا است. سرعت خواندن DVD-ROM در این مدل 16 برابری است و می‌تواند دی‌وی‌دی‌های +R و -R را با سرعت 16 برابری بنویسد. همچنین، از فرمت‌های مختلف DVD+R Dual Layer، DVD+RW، DVD-RW، DVD+R Dual Layer، DVD-R Dual Layer و DVD-RAM پشتیبانی می‌کند.

بهترین دی وی دی رایترهای اینترنال
از بهترین دی وی دی رایترهای اینترنال سامسونگ

رابط SATA در این درایو، اتصال سریع و آسان به مادربرد را فراهم می‌کند و با سیستم‌عامل‌های ویندوز 11، 10، 8 و 8.1 سازگار است. فناوری Buffer Under-run Free از افت سرعت هنگام نوشتن جلوگیری می‌کند و تکنولوژی‌های SAT، TAC و Double OPC برای ارتقای عملکرد به کار گرفته شده‌اند تا جملگی این ویژگی‌ها، بهترین دی وی دی برنر سامسونگ را رقم بزنند.

نکات مثبت
  • فناوری Silent Play

نکات مهم در هنگام خرید بهترین دی‌ وی ‌دی رایترهای 2024

  • یکی از اولین مواردی که باید به آن برای بهتن دی وی دی رایترهای بازار توجه کنید، سرعت نوشتن و خواندن دی‌وی‌دی رایتر است. سرعت بالا در این زمینه می‌تواند زمان شما را صرفه‌جویی کند، اما باید به این نکته هم توجه داشته باشید که همه مواقع سرعت بیشتر بهتر نیست و ممکن است در کیفیت نهایی تاثیرگذار باشد. پشتیبانی از انواع مختلف دی‌وی‌دی‌ها نیز امری حیاتی است. مطمئن شوید که رایتر مورد نظر شما تمامی فرمت‌های مورد نیاز شما را پشتیبانی می‌کند تا به شما انعطاف بیشتری در استفاده از آن بدهد.
  • واسط درگاه و یا اتصال نیز از جمله نکاتی است که باید در تهیه بهترین دی وی دی برنر مد نظر داشته باشید، به ویژه اگر شما به دنبال خرید بهترین دی وی دی رایتر اکسترنال باشید. مطمئن شوید که واسط اتصال آن با دستگاه‌های شما سازگاری کامل دارد. کیفیت ساخت و قابلیت اطمینان نیز از جمله اصولی‌ترین عوامل است. انتخاب یک برند معتبر و با کیفیت می‌تواند از بروز مشکلات آتی جلوگیری کند و به شما اطمینان بیشتری بدهد. گام بعدی، مقایسه قیمت‌ها و انتخاب بهترین گزینه با توجه به کیفیت و ویژگی‌های مورد نیاز شماست. همچنین، مطالعه نقد و بررسی‌های مصرف کنندگان می‌تواند به شما در انتخاب مناسب‌تر کمک کند.
  • و در نهایت، مطمئن شوید که چه بهترین دی ‌وی‌ دی رایترهای اکسترنال را مد نظر داشته باشید و یا بهترین دی ‌وی‌ دی رایترهای اینترنال گزینه‌ای که انتخاب می‌کنید گارانتی مناسب و خدمات پس از فروش قابل اعتماد داشته باشد تا در صورت لزوم، بتوانید به راحتی از خدمات آن استفاده کنید.

سوالات متدوال

بهترین دی وی دی رایترهای بازار کدام‌اند؟

  1. بهترین دی‌ وی‌ دی برنر ایسوس ASUS BW-16D1X-U
  2. دی‌وی‌دی رایتر سامسونگ مدل  SE-218GN/RSBD Slim

بهترین دی‌ وی دی رایترهای اینترنال کدام‌اند؟

مدل‌های دی وی دی رایتر اینترنال ASUS DRW-24D5MT و  ال‌جی مدل LG SATA Internal DVD Burner GH24NSB0 از بهترین دی وی دی رایترهای اینترنال هستند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره بهترین دی وی دی رایترهای بازار چیست؟ آیا مدلی در نظر دارید که در فهرست ما نیامده باشد؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها برای تکراتو بنویسید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر