راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

آیفون 16 پرو مکس در تست دوربین DxOMark در برابر رقبای چینی کم آورد

تست دوربین آیفون 16 پرو مکس در وب‌سایت دگزومارک آبروی غول فناوری کوپرتینویی را برده است. رقبای چینی یک سروگردن بالاتر از مدل برتر سری جدید آیفون هستند!

به گزارش وب‌سایت خبری gizmochina، ارزیابی‌های اخیری که توسط DxOMark انجام شده نتایج عجیبی را برای iPhone 16 Pro Max در برابر رقبای چینی آن از جمله ویوو ایکس 100 پرو، شیائومی 14 اولترا و هواوی پورا 70 اولترا نشان می‌دهد. اگرچه شرکت اپل مدت‌ها است که در زمینه عکاسی از سایر گوشی‌های هوشمند پیشی گرفته اما آخرین آزمایش‌ها نشان می‌دهند که سازندگان چینی در زمینه عکس‌های تله فوتو و فوق عریض به پیشرفت‌های چشمگیر و فوق‌العاده‌ای دست یافته‌اند.

راهنمای خرید تکراتو

تست دوربین آیفون 16 پرو مکس

با مقایسه عکس‌های تله فوتو ثبت شده توسط گوشی‌های فوق، DxOMark به این نتیجه رسیده است که گوشی‌های چینی، به خصوص در عکس های دوربرد، جزئیات بیشتری را ثبت می‌کنند. دستگاه‌هایی مانند Xiaomi 14 Ultra و vivo X100 Pro در حفظ رنگ پوست و کاهش نویز عالی هستند. در مقابل، تصاویر ثبت شده توسط آیفون 16 پرو مکس جزئیات کمتر و نویز بیشتر را نشان می‌دهند.

آیفون 16 پرو مکس

به عنوان مثال، یک عکس از منظره شهری با استفاده از دوربین اصلی تمام گوشی‌ها گرفته شده است. نتایج نشان می‌دهند که شیائومی 14 اولترا واضح‌ترین و دقیق‌ترین تصویر ممکن را ارائه می‌دهد. پس از آن، ویوو ایکس 100 پرو قرار می‌گیرد که از نظر حفظ جزئیات از آیفون 16 پرو مکس بهتر عمل می‌کند.

این تفاوت در جزئیات و کیفیت، با زوم و بزرگنمایی عکس‌ها بیشتر هم آشکار می‌شود. در واقع، ثبت بالاترین سطح جزئیات توسط ویوو X100 Pro انجام شده و در کمال تعجب آیفون عقب مانده و در آخرین رتبه قرار گرفته است. البته شایان ذکر است که هیچ کدام از گوشی‌های آزمایش شده، نویز یا مصنوعات قابل توجهی را در تصاویر به وجود نمی‌آورند.

آیفون 16 پرو مکس

علاوه بر این، دگزومارک نموداری را به اشتراک گذاشته که مقدار حفظ جزئیات در عکس‌های زوم شده با استفاده از لنز تله فوتو را ترسیم می‌کند. در این بخش، Huawei Pura 70 Ultra پیشرو بوده و پس از آن مدل‌های ویوو و شیائومی از آیفون 16 پرو مکس بهتر عمل کرده‌اند. این مسئله به دلیل وجود لنز تله فوتو پریسکوپ 5 برابری با وضوح پایین 12 مگاپیکسلی در آیفون است. در این گوشی، اگر میزان زوم از 5 برابر فراتر رود، برش تصویر شروع می‌شود و این اتفاق به از دست رفتن جزئیات بسیاری منجر می‌شود. از سوی دیگر، سنسورهای تله فوتو 50 مگاپیکسلی ویوو و شیائومی، وضوح و کیفیت خود را حتی در محدوده‌های زوم و بزرگنمایی دور حفظ می‌کنند.

آیفون 16 پرو مکس

وقتی صحبت از عکس‌های فوق عریض به میان می آید، آیفون 16 پرو مکس باز هم عملکرد دلچسبی ندارد. تصاویر این گوشی جزئیات کمتر و نویز بیشتری در مقایسه با تصاویر هواوی و ویوو دارند. تصاویر فوق عریض Xiaomi 14 Ultra نیز بیش از حد اشباع شده‌اند، اما همچنان جزئیات بیشتری را نسبت به تصاویر آیفون ثبت کرده‌اند.

به طور کلی، یافته‌های این آزمایش نشان می‌دهند که سازندگان گوشی‌های هوشمند چینی پیشرفت چشمگیری در پردازش تصویر داشته‌اند و تسلط برند مطرحی مانند اپل را به چالش کشیده‌اند. علیرغم سخت افزار قدرتمندی که در آیفون 16 پرو مکس به کار رفته، این گوشی در پردازش تصویر عملکرد مناسبی نداشته و در مقابل، به نظر می‌رسد که بهینه‌سازی نرم افزار و وضوح بیشتر حسگرها به پرچمداران اندرویدی کمک کرده تا در سناریوهای خاصی پیشتاز باشند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره تست دوربین آیفون 16 پرو مکس چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر