;
coinex

خالکوبی دیجیتال می تواند به ماشین آلات بگوید شما به چه فکر می کنید

به خدمت گرفتن کامپیوترها برای انجام آنچه که شما از آنها می خواهید یک کار حیله گرانه ای است، اما در عوض یک خالکوبی دیجیتال (digital tattoo) ساده  که بوسیله ی گروهی از مهندسین توسعه یافته است، این وعده را می دهد که ذهن شما را بخوانند.

به خدمت گرفتن کامپیوترها برای انجام آنچه که شما از آنها می خواهید یک کار حیله گرانه ای است، اما در عوض یک خالکوبی دیجیتال (digital tattoo) ساده  که بوسیله ی گروهی از مهندسین توسعه یافته است، این وعده را می دهد که ذهن شما را بخوانند.

تجهیزات اسکن مغز موجود که به Electroencephalography یا به اختصار EEG شناخته می شوند، بزرگ و حجیم هستند – بنابراین جان راجرز (John Rogers) از دانشگاه ایلینویز (Illinois) تصمیم گرفت که یک چیز بهتری بسازد. گروهش یک سیستم EEG ایجاد کرده که روی پوست پشت گوشتان می چسبد و بطور پراکنده فعالیت مغز شما را نظارت می کند.

این وسیله که آنقدر سبک است که می تواند بدون چسب روی پوست چسبیده شود، بطور مداوم به مدت بیش از ۲ هفته بر روی پوست باقی بماند تا زمانی که سلولهای مرده پوست در زیر آن باعث شود که این وسیله از پوست جدا شود. این شامل یک پچ از الکترود های طلا، که سیگنالهای الکتریکی را از مغز می خواند، می شود.

زبانتان را ذکر کنید

در حالی که این وسیله هنوز به اندازه کافی دقیق و سریع نیست که جایگزین ابزارهای ورودی سنتی کامپیوترهایمان شود، داوطلبانی که این وسیله را تست کرده اند، توانسته اند کلمه ی کامپیوتر “computer” را بدون استفاده از هیچ چیزی و در حالی که فعالیت الکتریکی مغزشان در طول آزمایش است، روی یک صفحه نمایش هجی کنند.

پزشکی اولین رشته ایست که محققان روی آن تمرکز کرده اند. راجرز در یک مصاحبه با New Scientist  می گوید: EEG” در تشخیص تشنج – به خصوص در نوزادان نارس مهم است.” بعلاوه او اضافه کرد که بسیاری از کاربردهای دیگر ممکن هستند، مخصوصا آنهایی که منفعل تر از فعال در طبیعت هستند – مانند دم کردن قهوه هنگامی که تشخیص داده می شود که از خواب بیدار می شوید.

گذشته از این، این نیز ممکن است که این وسیله بتواند به دستگاه های ارتباطی متصل آنچه را که ما می خواهیم را بگوید، بدون اینکه لازم باشد که با دقت آن کار را انجام دهیم. برای مثال، هنگامی که در حال تمرکز هستید تلفن شما این را تشخیص دهد و بطور خودکار نوتیفیکیشن ها را سایلنت کند.

این پچ هنوز به یک مقدار کار نیاز دارد – این وسیله در طول آزمایش به وسیله سیم هایی به یک کامپیوتر متصل شده بود، اما گروه معتقد است که انتقال بی سیم برق و داده نباید بیش از حد سخت باشد، و در حال حاضر این امر در بین موارد مشابه دیگر موفقیت آمیز بوده است.

.

منبع: techradar


عصر تکنولوژی، Techera

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر