;
coinex

سامسونگ برنامه جدیدی را برای کمک به افراد مبتلا به بیماری آلزایمر منتشر کرد

این کاملا یک واقعیت است، زمانی که ما پیر می شویم، تمایل به فراموشی برخی از خاطرات مان در زندگی را داریم. اما کسانی هستند که تنها فراموش نمی کنند، بلکه در زبان و صحبت کردن نیز دچار اختلال می شوند. این افراد کسانی هستند که از بیماری مزمنی به نام بیماری آلزایمر رنج می برند.

این کاملا یک واقعیت است، زمانی که ما پیر می شویم، تمایل به فراموشی برخی از خاطرات مان در زندگی را داریم. اما کسانی هستند که تنها فراموش نمی کنند، بلکه در زبان و صحبت کردن نیز دچار اختلال می شوند. این افراد کسانی هستند که از بیماری مزمنی به نام بیماری آلزایمر رنج می برند. در این راستا، سامسونگ الکترونیک تونس (SETN)، به کمک انجمن آلزایمر تونس و 3SG BBDO، نرم افزار تلفن همراه جدیدی به نام “حافظه پشتیبان” (Backup Memory) را منتشر کرده است. توابع برنامه برای کسانی که در حال نشان دادن علائم اولیه بیماری هستند به عنوان یک محرک حافظه می باشد. این برنامه به بیماران کمک می کند که با شناسایی اعضای خانواده و دوستانی که در آن نزدیکی هستند از محیط اطراف خود آگاه شده و سپس بیمار رابطه اش را با آن شخص و خاطرات با آنها را به یاد می آورد.

برنامه با بهره گیری از اتصال بلوتوث دستگاه، دستگاه های دیگری که برنامه های مشابه در حال اجرا دارند را جستجو می کند و سپس در صورتی که آن دستگاه ها در رنج 10 متری (33 فوت) باشد اتصال انجام می شود. سپس حافظه پشتیبان اطلاعات مربوط به فرد نزدیک را استخراج می کند.
Azer Jaafoura، مدیر بازاریابی سامسونگ الکترونیک تونس، افکار خود را در مورد تولد این پروژه به عنوان یکی از طرفداران آن به اشتراک گذاشت. او اظهار داشت:
“ما می خواستیم زندگی را برای بیماران مبتلا به آلزایمر و همچنین مراقبان آنها آسانتر کنیم، اما در ابتدا مطمئن نبودیم که چگونه این کار را انجام دهیم. در حالی که آلزایمر ممکن است غیر قابل درمان باشد، مطالعات اخیر نشان داده اند که تحریک ذهنی در قالب یادآوری منظم حوادث گذشته به طور بالقوه می تواند باعث کاهش سرعت پیشرفت این بیماری شود. این جایی است که ما در آن مجال یافتیم.”

سامسونگ الکترونیک تونس با همکاری 3SG BBDO این نرم افزار را طراحی کرد. علاوه بر این، انجمن آلزایمر تونس در طول توسعه برنامه، آزمون برگزار کرده است تا اطمینان حاصل شود که برنامه به طور موثر برای بیماران کار می کند. به گفته دکتر Meriam Labidi، متخصص امراض دوران پیری و عضو انجمن تونس آلزایمر:
”ما تا به حال تعدادی بیماران مبتلا به آلزایمر داشتیم که از حافظه پشتیبان استفاده کرده اند، و نتایج خوبی دیده ایم. با آلزایمر، آنچه که از دست رفت برای همیشه از دست رفته است. از طریق تحریک شناختی، بیماران می توانند حافظه خود را برای کمی طولانی تر نگه داشته و سرعت اثر مخرب آلزایمر را کم کنند.”

Azer و تیم اش برنامه ریزی کرده اند تا ویژگی های بیشتری به این برنامه در آینده اضافه کنند، مانند استفاده از GPS گوشی برای کمک به مردم برای اطلاع از محل عزیزانشان به صورت بلادرنگ.

در ماه دسامبر سال گذشته، سامسونگ یک برنامه مشابه به نام “Look at Me” را توسعه داده بود، که هدف آن کمک به کودکان مبتلا به اوتیسم با عملکرد تماس چشمی بود.

.

منبع: neowin


عصر تکنولوژی، Techera

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

     بسیار عالی

    پاسخ