;
coinex

آیا اپل واچ برای پوست زیان آور است؟

آیا اپل واچ برای پوست زیان آور است؟ این سوالی است که ذهن خیلی ها را مشغول خود کرده است.

انتظار می رفت که ساعت اپل به بالا بردن سطح سلامتی و تندرستی کاربرانش کمک کند. اما گزارشات در خصوص حساسیت های پوستی در مورد این ساعت شک و تردید هایی ایجاد کرده بود. اکنون این ساعت در آزمایشگاه آنالیز شده است تا از وجود یا عدم وجود نرم کننده ها و مواد سمی دیگر اطمینان حاصل شود.

انتظار می رفت که ساعت اپل به بالا بردن سطح سلامتی و تندرستی کاربرانش کمک کند. اما گزارشات در خصوص حساسیت های پوستی در مورد این ساعت شک و تردید هایی ایجاد کرده بود. اکنون این ساعت در آزمایشگاه آنالیز شده است تا از وجود یا عدم وجود نرم کننده ها ومواد سمی دیگر اطمینان حاصل شود.

ساعت اپل در آزمون بزرگ ساعت های هوشمند در یکی از رده های پایین قرار گرفته است. آیا اکنون سلامتی را هم به خطر می اندازد؟ پس از اینکه تعدادی از کاربران در خصوص حساسیت های پوستی ابراز ناراحتی کرده بودند، هیات تحریریه خبرگزاری die Welt ساعت اپل را جهت آزمایش به یکی از آزمایشگاه های معتبر بین المللی به نام Bureau Veritas بورو وریتاس در هامبورگ ارسال کرده است.

نرم کننده ها و سموم دیگر

بیش از هر چیز قطعات و لوازمی که از جنس پلاستیک هستند، موجب انتشار اخبار منفی در رسانه ها می شوند. از این رو بورو وریتاس بند ساعت اپل اسپرت را در خصوص مواد سمی آزمایش کرده است. در طی یک آزمایش پیچیده متخصصان بند این ساعت را قطعه قطعه کرده و تکه های کوچک آن را جهت استخراج مواد سمی با حلال های مختلف ترکیب می کنند. سپس با دستگاه های کروماتوگرافی میزان نرم کننده ها، کلر پارافین و دیگر باقی مانده های سمی در این حلال ها را می سنجند.

به علاوه آنها با دستگاه های اسپکترومتری باقی مانده فلزات سنگین را نیز تحت آزمایش قرار داده اند. نتیجه خوشایندی که به دست آمده است، نشان می دهد که بند ساعت اپل عاری از هرگونه مواد مضر است. به این ترتیب ساعت اپل در بهترین حالت می تواند به تندرستی کاربرانش کمک کند، ولی به سلامتی آنها آسیب نمی رساند.

به علاوه آنها با دستگاه های اسپکترومتری باقی مانده فلزات سنگین را نیز تحت آزمایش قرار داده اند. نتیجه خوشایندی که به دست آمده است، نشان می دهد که بند ساعت اپل عاری از هرگونه مواد مضر است. به این ترتیب ساعت اپل در بهترین حالت می تواند به تندرستی کاربرانش کمک کند، ولی به سلامتی آنها آسیب نمی رساند.

منظور از گذرگاه پوستی Skingate چیست؟

حال این سوال پیش می آید که دلیل ابراز ناراحتی تعداد زیاد کاربران از ساعت اپل چیست و چرا در فروم های مختلف حتی از واژه گذرگاه پوستی استفاده می شود؟ اپل برای این موضوع این توضیح را ارائه می دهد که در برخی از مدل های این ساعت مقدار ناچیزی فلز نیکل وجود دارد و این فلز شایع ترین عامل بروز آلرژی های پوستی از طریق تماس با آن است. طبق تحقیقات انجام شده، 10 تا 15 درصد زنان و 2 درصد مردان به کمترین میزان نیکل واکنش هایی مانند حساسیت های پوستی و آلرژیکی نشان می دهند.

البته به گفته تولید کنندگان این ساعت، میزان نیکل در آن بسیار کمتر از میزان مجاز است. بورو وریتاس در آزمایشات خود نتوانسته بود که وجود این فلز را ثابت کند. به این ترتیب میزان نیکل موجود در ساعت اپل آنقدر ناچیز است که فقط در اشخاصی که به آن حساسیت دارند، باعث واکنش های آلرژیکی می شود. اپل می گوید در مدلی که از جنس فلزات گرانبها است و هنوز تحت آزمایش قرار نگرفته است، مقدار کمی از ماده آلرژی زای متاکریلات وجود دارد.

.

منبع: welt


عصر تکنولوژی، Techera

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر