;
coinex

ورود تلویزیون SUHD سامسونگ به ایران (شایعه)

چند روزی است که شایعاتی مبنی بر ورود تلویزیون SUHD سامسونگ به ایران به گوش می رسد، تلویزیونی که با تکنولوژی های منحصر به فرد خود همگان را مجذوب به هوشمندی و زیبایی ها خاص خود کرد.  سامسونگ که در تولید تلویزیون (چه تلویزیون های سنتی و چه هوشمند) سابقه چندین و چند ساله دارد، چند ماه پیش در لاس وگاس، آمریکا، سری جدید تلویزیون های هوشمندش را معرفی کرد که با صفحه نمایش UHD خود، همگان را مجذوب کیفیت بسیار بالایش کرد.

چند روزی است که شایعاتی مبنی بر ورود تلویزیون SUHD سامسونگ به ایران به گوش می رسد، تلویزیونی که با تکنولوژی های منحصر به فرد خود همگان را مجذوب هوشمندی و زیبایی های خاص خود کرد.

سامسونگ که در تولید تلویزیون (چه تلویزیون های سنتی و چه هوشمند) سابقه چندین و چند ساله دارد، چند ماه پیش در لاس وگاس، آمریکا، سری جدید تلویزیون های هوشمندش را معرفی کرد که با صفحه نمایش UHD خود، همگان را مجذوب کیفیت بسیار بالایش کرد.

حال شاید بسیاری از ما به این بیاندیشیم که تکنولوژی UHD چیست؟ فرق UHD با عباراتی مثل 4K یا SUHD چیست؟ و … . در جواب به این سوالات ابتدا کمی درباره این تکنولوژی صحبت می کنیم.

تکنولوژی UHD یا همان Ultra High Defenition اصطلاحی است که برای کیفیت صفحه نمایش تلویزیون ها (و یا در واقع هر گونه صفحه نمایش و تصویری) به کار می رود. این عبارت در ماه اکتبر سال 2012 (مهر ماهِ سال 1391) برای اولین بار مطرح شد و به تصاویر دیجیتالی با دقت 3840×2160 پیکسل اشاره دارد. این تکنولوژی دو فرمت ویدیوی دیجیتالی با نام های 4K UHD و 8K UHD دارد. حال با این توضیحات می توانیم به این موضوع پی ببریم که عبارت 4K نیز به همین معنی (UHD) بوده و این دو عبارت با یکدیگر تفاوتی ندارند. شاید یکی از مهم ترین دلایلی که عده ای تصور این را دارند که 4K و UHD دو تکنولوژی متفاوت می باشند و ربطی به یکدیگر ندارند این است که شرکت ها و سازندگان تلویزیون تا اواخر سال 2012 میلادی، بیشتر از واژه 4K استفاده می کردند و در سال 2013 نیز به سمت استفاده از عبارت UHD روی آوردند، همین تغییر در استفاده از واژگان معادل می تواند دلیلی بر این شبهه باشد.

تلویزیون های UHD (یا همان 4K) از تصاویری با دقت 3840×2160 پیکسل پشتیبانی کرده و دقتی معادل با چهار برابر تلویزیون های Full HD ارائه می دهند. حال شاید بتوانید تصور کنید که این تلویزیون های SUHD سامسونگ چه کیفیت بالایی را ارائه می دهند!

حال چرا سامسونگ از عبارت SUHD استفاده کرده است؟ این حرف ‘S’ چه معنایی می تواند داشته باشد؟ آیا به معنای مافوق یا بالاتر (Super) می باشد؟ آیا منظورشان UHD تماشایی (Spectacular) بوده است؟ یا شاید هم تنها خواسته اند به صورت ضمنی به نام شرکت خود به همراه این تکنولوژی اشاره کرده (Samsung UHD) و از قدرت خود در ساخت تلویزیون های مرغوب، تعریف و تمجید نمایند؟ شاید بهتر باشد که جواب این سوال را خود سامسونگ بدهد!

حال به اصل داستان بازگردیم. تلویزیون های هوشمند سری SUHD سامسونگ از سیستم عامل تایزن قدرت گرفته و همان طور که اشاره شد از تکنولوژی UHD بهره مند می باشد. در این سری از تلویزیون ها از پنل های 10 بیتی به جای 8 بیتی استفاده شده و این امر باعث ارائه جزئیات بیشتر در تصاویر می شود. همچنین در این تلویزیون های هوشمند از LED های جدیدی استفاده شده که 20 درصد نور بیشتر تولید کرده و طول عمرشان نیز 3 برابر پدرانشان است. در این LED ها با اضافه شدن لایه نانو کریستال بین پنل نور پس زمینه و لایه کریستال مایع، تولید رنگ با دقت ببشتری صورت گرفته و به نوعی می توان گفت که در این تلویزیون ها، در تشخیص رنگ های قرمز و سبز نیز، بهبود حاصل شده است.

در این LED ها با اضافه شدن لایه نانو کریستال بین پنل نور پس زمینه و لایه کریستال مایع، تولید رنگ با دقت ببشتری صورت گرفته و به نوعی می توان گفت که در این تلویزیون ها، در تشخیص رنگ های قرمز و سبز نیز، بهبود حاصل شده است

نکته ای که اشاره به آن در رابطه با تکنولوژی استفاده از نانو کریستال در تلویزیون های سامسونگ، خالی از لطف نیست این است که  این تکنولوژی به صورت انحصاری در اختیار این شرکت می باشد. ماده ای که به صورت معمول در نانو کریستال استفاده می شد، کادمیوم، ماده ای مخرب و مضر برای محیط زیست، بود، اما این شرکت با تحقیقات گسترده توانست تا نانو کریستالی تولید نماید که برای انسان و محیط زیست بی ضرر باشد. در همین راستا شرکت های بسیاری تلاش کردند تا از این تکنولوژی بهره مند شوند که به دلیل مسائل مربوط به محیط زیست فعالیت هایشان را متوقف کردند.

در تلویزیون های SUHD با تغییر ساختاری که در سلول های پنل صورت گرفته است، انتقال نور 37 درصد بیشتر شده که به طبعِ آن کنتراست دو برابر می شود. در این تلویزیون ها نرخ فریم، 60 فریم بر ثانیه بوده که این امر نیز باعث کیفیت چشمگیر تلویزیون های سامسونگ نسبت به سایر رقبایش می باشد، زیرا بسیاری از تولید کنندگان تلویزیون در دنیا، به دلیل اینکه هزینه های تمام شده شان کمتر شود، از نرخ فریم کمتر (30 فریم بر ثانیه) استفاده می کنند.

این ها تنها قسمتی از ویژگی های این ابر تلویزیون هوشمند SUHD سامسونگ می باشد که می توانید بررسی دقیق تر ما راجع به این تلویزیون هوشمند را نیز مطالعه فرمایید.

چیزی که اینجا مطرح می باشد این است که چقدر دیگر باید صبر کنیم تا این تلویزیون هوشمند را در خانه های خود داشته باشیم؟ آیا شایعه ورود تلویزیون SUHD سامسونگ به ایران واقعیت دارد؟

اگر شما نیز این شایعات را شنیده اید در بخش نظرات آن را با ما در میان بگذارید. ما نیز تلاش خود را خواهیم کرد که در صورت رسیدن اخبار جدید در این مورد، آن را در اختیارتان قرار دهیم.

.


عصر تکنولوژی، Techera

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    مطلب خبلی خوبی بود و امیدوارم از این سبک مطالب زیاد بزارید تا مردم اگاه تر بشن.

    پاسخ