;
coinex

چگونه ممکن است گوشی شما روزی به شما بگوید که باردار هستید

گوشی شما روزی به شما بگوید که باردار هستید  محققان آلمانی سنسور فیبر نوری که در فلاش و دوربین گوشی های آلمانی استفاده می شود را برای انجام یک تست بیو مولکولی از جمله تشخیص بارداری هک کردند.  این امر با استفاده از یک پدیده به اسم "رزونانس پلاسمون سطح" (surface plasmon resonance)، کار می کند که هنگامی اتفاق می افتد که نور اطراف الکترون ها روی سطحی از غشای فلزی نازک در تماس با مایع به آهستگی تکان می خورد. از طریق آهسته تکان خوردن مولکول ها، امکان کار کردن روی فرمول (ترکیب) مایع یا حضور مولکول های خاص و یا گازها می باشد.

گوشی شما روزی به شما بگوید که باردار هستید

محققان آلمانی سنسور فیبر نوری که در فلاش و دوربین گوشی های آلمانی استفاده می شود را برای انجام یک تست بیو مولکولی از جمله تشخیص بارداری هک کردند.

این امر با استفاده از یک پدیده به اسم “رزونانس پلاسمون سطح” (surface plasmon resonance)، کار می کند که هنگامی اتفاق می افتد که نور اطراف الکترون ها روی سطحی از غشای فلزی نازک در تماس با مایع به آهستگی تکان می خورد. از طریق آهسته تکان خوردن مولکول ها، امکان کار کردن روی فرمول (ترکیب) مایع یا حضور مولکول های خاص و یا گازها می باشد.

به طور معمول این فرایند نیازمند تجهیزات حجیم آزمایشگاهی است، اما این گروه از “مرکز هانوفر” تا  “فناوری های اپتیکی”، آن را به سنسوری که در پشت گوشی های هوشمند قرار دارد کاهش داده اند.

این فلش، نور را از طریق یک کابل فیبر نوری فراهم می کند و از طریق یک توری پراش آن را به دوربین منعکس کرده و آن را به طیف های رنگی تجزیه می کند. از راه روشنایی رنگ های مختلف امکان گفتن اینکه چه چیزی در مایع وجود دارد می باشد.

تکنولوژی ای در دسترس

آزمایش ها نشان داد که حساسیت دستگاه، با وجود کوچک بودن و هزینه ی کم آن، با تجهیزات آزمایشگاهی حجیم فوق الذکر قابل مقایسه می باشد.

همچنین به گفته ی محققان تحلیل های پیچیده ی بیشتری را در این زمینه انجام می دهند، که به صاحبان گوشی های هوشمند امکان تشخیص بارداری و یا نمایش دیابت را می دهد – هر چند که هنوز راه زیادی تا رسیدن به این نقطه باقی مانده است.

Kort Bremer که این تکنولوژی را اختراع کرده گفته است: ما پتانسیل توسعه ی دستگاه های کوچک و تراشه های آزمایشگاهی قوی برای گوشی های هوشمند را داریم. بنابراین سنسورهای رزونانس پلاسمون سطح می توانند در همه جا حضور داشته باشند.

این دستگاه در مقاله ی Optics Express به تفصیل شرح داده شده است.

.

منبع: techradar


عصر تکنولوژی، Techera

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر