;
coinex

ادوبی برای فلش پلیر آپدیت اضطراری منتشر می کند

ادوبی برای فلش پلیر آپدیت اضطراری منتشر می کند

.

• در پی حمله هکرها، یک حفره امنیتی در فلش پلیر آشکار شده است.

• ادوبی روز گذشته یک اپدیت اضطراری منتشر کرده که نصب آن برای کاربران الزامی است.

• در حین نصب باید مراقب بود که نرم افزار های پیشنهادی دیگری همزمان نصب نشوند.

روز گذشته ادوبی یک اپدیت اضطراری برای فلش پلیر منتشر کرده و از کاربران خواسته است که آن را فورا نصب کنند. دلیل این عمل ادوبی، حفره امنیتی است که به تازگی کشف شده و هکر ها از طریق آن می توانند کامپیوتر را خاموش کنند یا حتی کنترل آن را به دست بگیرند. پس از اینکه روز گذشته خبر بروز این مشکل امنیتی به سرعت پراکنده شد، تنها چند ساعت بعد، اولین حمله ها جهت سو استفاده از این حفره امنیتی شکل گرفتند.

طبق اطلاع رسانی ادوبی تمام نسخه های به روز فلش پلیر از این خطر برخوردارند: نسخه 18.0.0.194 و نسخه قبلی آن برای ویندوز و OSX. کاربران لینوکس باید نسخه 11.2.202.468 و دیگر نسخه های 11.x را به روز رسانی کنند. نسخه مطمئنی که اکنون برای به روز رسانی در دسترس است نسخه 18.0.0203 نامیده شده است، هیچ یک از نسخه های قبل از آن از امنیت کافی برخوردار نیستند.

با استفاده از این لینک می توانید ببینید که کدام نسخه فلش پلیر روی دستگاه شما نصب شده و با استفاده از این لینک می توانید آخرین آپدیت فلش پلیر را دانلود کنید.

توجه کنید که ادوبی به صورت خودکار نرم افزار اضافی هم نصب می کند.

بسیاری از کامپیوتر ها دانلود آخرین نسخه پلیر را به صورت خودکار انجام می دهند و همزمان Plug-in های کروم و اینترنت اکسپلورر تحت ویندوز 8 هم به شکل خودکار نصب می شود. کاربرانی که پیشنهاد نصب خودکار را دریافت نمی کنند، می توانند نرم افزار فلش را مستقیما از سایت ادوبی دانلود کنند. ادوبی این دانلود را همراه با یک نرم افزار بی فایده از یک ارائه دهنده طرف سوم در یک پکیج که به صورت خودکار نصب می شود در اختیار کاربران می گذارد. قبل از اینکه روی install now کلیک کنید، بهتر است که پیشنهاد نصب نرم افزار اضافی را رد کنید. برای این کار باید تیک کنار پیشنهاد نصب آن را پاک کنید.

زندگی بدون فلش هم امکان پذیر است

انتشار آپدیت اضطراری ادوبی برای فلش پلیر در هفت ماه اخیر هفت مرتبه اتفاق افتاده است. برخی از متخصصان امنیتی پیشنهاد می کنند که کاملا از استفاده از فلش پلیر چشم پوشی کنید. سایت های کمی کما بیش از فلش استفاده می کنند، اکثرا مرورگرهایی که از HTML5 پشتیبانی می کنند، برای نمایش ویدئو و محتویات دیگر کفایت می کنند. یوتیوب هم، اکنون با مرورگرهای جدید HTML5 کار می کند. مرورگر جدید مایکروسافت با نام Edge کلا از فلش پشتیبانی نمی کند.

آپدیت فلش پلیر. سایت های کمی کما بیش از فلش استفاده می کنند، اکثرا مرورگرهایی که از HTML5 پشتیبانی می کنند، برای نمایش ویدئو و محتویات دیگر کفایت می کنند. یوتیوب هم، اکنون با مرورگرهای جدید HTML5 کار می کند. مرورگر جدید مایکروسافت با نام Edge کلا از فلش پشتیبانی نمی کند.

تصمیم رئیس فقید اپل، استیو جابز که بر علیه فلش و موافق با HTML5 بود، بحث های زیادی را به دنبال داشت. البته هر دو فرمَت وب، مزایا و مضرات و همچنین محدودیت های خود را دارند.

البته این امکان هم وجود دارد که فلش را با استفاده از ویژگی Click to play به گونه ای تنظیم کرد که محتویات فلش با باز کردن یک صفحه اینترنتی نه به صورت خودکار، بلکه تنها در صورت تمایل کاربر اجرا شود.

.

منبع: sueddeutsche


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر