coinex
otetmarket
propification.com

IBM از تراشه ی نازک 7 نانو متری آزمایشی خود پرده برداری کرد

برای ساخت تراشه ی 7 نانو متری محققان بر روی سیلیکون خالص کار می کنند و کانال هایی را برای ترانزیستور ها از از آلیاژ سیلیکون-ژرمانییم حک کرده اند

IBM روز 5 شنبه طی اعلامیه ای از ساخته ی جدید خود یک تراشه ی نازک 7 نانو متری که ظرفیت نگه داری 20 میلیارد ترانزیستور را دارد پرده برداری کرد. این تراشه اولین تراشه ی 7 نانو متری جهان است که که توسط IBM با همکاری موسسه ی پلی تکنیک SUNY، سامسونگ و  GlobalFoundries ساخته شده است.

ساخت تراشه بخشی از برنامه ی تحقیقاتی 3 میلیارد دلاری تراشه ی IBM در سال 2014 پرده برداری شد. این پژوهش در موسسه ی پلی تکنیک SUNY در دانشکده ی علوم و مهندسی نانو انجام شد.

برای  ساخت تراشه ی 7 نانو متری محققان بر روی سیلیکون خالص کار می کنند و کانال هایی را برای ترانزیستور ها  از از آلیاژ سیلیکون-ژرمانییم حک کرده اند ، که اهداف انجاماین امور برای بهبود تحرک الکترون ها در چنین مقیاس کوچک است.

علاوه بر این به منظور ایجاد ویژگی هایی بر روی تراشه 7 نانو متری، IBM و شرکای آن از از تکنیک های لیتوگرافی برش لبه استفاده کردند.

اما در حال حاضر این تراشه آماده ی تولید نیست، بلکه برای استفاده های تجاری حدود سال 2017 آماده می شود. مطابق با گفته ی IBM این تراشه ها حد اقل 50 % درصد بهبود قدرت/ عملکرد را در سیستم های نسل بعدی منجر خواهد شد.

منبع: northerncalifornian


عصر تکنولوژی، تکرا

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر