;
coinex

اپل برای حرکت آیتم های ریز روی صفحه نمایش لمسی راهی پیدا کرد

درخواست این پتنت، لقبِ " تنظیم یک ریز عملیات بر اساس ضربه زدن " را به خود گرفت و در روز سه شنبه توسط ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده به تصویب رسید، این مورد یک روش منحصر به فرد برای حرکت آیتم ها در صفحه نمایش لمسی توصیف می کند که در واقع در این روش شما نیاز به لمس صفحه نمایش ندارید.

آیا گاهی اوقات از تلاش برای حرکت مکان نما و یا دیگر آیتم های کوچک بر روی صفحه نمایش دستگاه تلفن همراه با استفاده از انگشت خود خسته می شوید؟ پتنت جدید اپل ممکن است یک راه حل برای این مشکل شما داشته باشد.

درخواست این پتنت، لقبِ ” تنظیم یک ریز عملیات بر اساس ضربه زدن ” را به خود گرفت و در روز سه شنبه توسط ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده به تصویب رسید، این مورد یک روش منحصر به فرد برای حرکت آیتم ها در صفحه نمایش لمسی توصیف می کند که در واقع در این روش شما نیاز به لمس صفحه نمایش ندارید. در عوض، با ضربه زدن به کنار دستگاه می توان مکان نما، متن انتخاب شده و دیگر اقلام کوچک که در واقع مقدار مشخصی از فضا به کوچکی یک پیکسل را اشغال کرده اند را حرکت داد.

مدت طولانی است که اپل و دیگر سازندگان دستگاه تلفن همراه توانایی کات و یا کپی پیست متن را ارائه داده اند. برای این کار، شما می توانید با انگشت خود روی متنی که می خواهید آن را انتخاب کنید زوم کرده، و سپس متن هایلایت شده را افزایش و یا کاهش دهید، سپس در نهایت آن متن را حذف کنید و یا آن را به جایی دیگر انتقال دهید. اما این نوع عملکرد همیشه عملی نیست چرا که انگشتان دست شما معمولا برای انجام چنین ریز عملیاتی بیش از حد بزرگ هستند. بنابراین انتخاب متن خسته کننده تر از اینها باید باشد. راه حل پتنت اپل در وهله اول نیاز به استفاده از انگشتان بزرگ شما را روی صفحه نمایش لمسی حذف کرده است.

در اینجا نحوه کار آن را شرح می دهیم: فکر کنید شما می خواهید یک بخش خاص از متنی را انتخاب کنید. مکان نما را در نقطه ای سمت راست قرار دهید، سپس باید به کنار دستگاه یا به یک جای دیگر غیر از صفحه نمایش لمسی دستگاه ضربه بزنید. هر بار که شما ضربه می زنید، مکان نما می تواند یک کاراکتر حرکت کند، در نتیجه گسترش متن انتخاب شده در سطح دقیق تر و به صورت ریز عمل انجام می شود. ضربه زدن به سمت راست دستگاه مکان نما به سمت چپ و با ضربه زدن به سمت چپ مکان نما به سمت راست حرکت می کند.

علاوه بر این، دستگاه شما بسته به فشار ضربه وارد شده واکنش متفاوتی نشان می دهد. اگر به آرامی ضربه بزنید، فضای انتخاب شده یک کاراکتر حرکت می کند. و اگر قوی تر ضریه بزنید به اندازه یک کلمه حرکت می کند. البته محتوا می تواند به اندازه آیکون ها و یا دیگر عناصر گرافیکی که شما می خواهید آهسته تر و دقیق تر روی آنها حرکت کنید، گسترش یابد.

این تکنولوژی در واقع چگونه کار می کند؟ دستگاه تلفن همراه با استفاده از سنسورهای تعبیه شده خود، می تواند ضربه شما به سطح جانبی یا کلا جایی غیر صفحه نمایش لمسی را تشخیص دهد و آن را بر اساس نوع فشار وارد شده تفسیر کند.

اینجا اپل چگونگی عملکرد پتنت خود را در توضیح می دهد:

دستگاه تلفن همراه می تواند با استفاده ازسنسورهای خود (به عنوان مثال، شتاب سنج، ژیروسکوپ، و غیره) ضربه زدن روی سطحی غیر از صفحه نمایش لمسی دستگاه تلفن همراه را تشخیص دهد. در پاسخ به تشخیص این تعامل فیزیکی، دستگاه تلفن همراه می تواند عملیات را با سطح دقت بالاتری نسبت به زمانی که این عملیات از طریق تعامل با صفحه نمایش لمسی صورت می گیرد، انجام دهد. تراز این ریز عملیات می تواند بسته به نیروی تعاملی وارد شده متفاوت باشد. به عنوان مثال، ضربه با نیروی کم می تواند باعث حرکت یک پیکسل شود، در حالی که ضربه با نیروی بیشتر حرکت را به اندازه پنج پیکسل انجام دهد.

مثل همیشه، حتی با اینکه این یک پتنت تایید شده است به این معنا نیست که به زودی در دستگاه های تلفن همراه ما وارد می شود. اما این ویژگی قطعا غالب تجربه نا امید کننده ما را در زمان تلاش برای دستکاری متن های ریز و سایر آیتم های کوچک روی گوشی و تبلت کاهش می دهد.

.

منبع: cnet


عصرتکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر