;
coinex

گزارشی از Gamescom 2015

نمایشگاه بین المللی بازی های کامپیوتری 2015 در شهر کلن آلمان برگزار شد و تعداد 350000 بازدید کننده را در چهار روز متوالی به محل برگزاری این همایش کشاند. در اینجا به طور خلاصه گزارشی از Gamescom 2015 و آنچه در این چند روز در دنیای بازی ها رخ داده است را بازگو می کنیم.

نمایشگاه بین المللی بازی های کامپیوتری 2015 در شهر کلن آلمان برگزار شد و تعداد 350000 بازدید کننده را در چهار روز متوالی به محل برگزاری این همایش کشاند. در اینجا به طور خلاصه گزارشی از Gamescom 2015 و آنچه در این چند روز در دنیای بازی ها رخ داده است را بازگو می کنیم.

نمایشگاه گیمزکام در سال های اخیر تبدیل به یک تجارت واقعی با بازی های کامپیوتری شده است واین همایش امسال هم این موضوع را مجددا به اثبات رساند. درست است که سازندگان این بازی ها، اساس تجارت خود را در لس آنجلس پایه گذاری می کنند، ولی آن هایی که فکر می کردند گیمزکام تنها یک نسخه بی بخار از E3 خواهد بود، سخت در اشتباه بودند. اوائل آگوست کلن در حال جوشیدن بود ولی نه به خاطر دمای هوای بالای 30 درجه. بیش از 800 تولید کننده از 45 کشور آمده بودند تا بازی ها و پلت فرمهای گوشی و کامپیوتر خود را معرفی کنند. استقبال مردم بیش از حد تصور بود و دوهفته قبل از شروع این نمایشگاه تمام بلیط های آن فروخته شده بودند، به گفته برگزار کنندگان، این یک رکورد جدید است. همچنین تعداد بازدیدکنندگان با 335 هزار نفر یقینا یک رکورد بوده است. این نمایشگاه با مساحتی بالغ بر 19 هزار متر مربع نسبت به سال گذشته 10درصد افزایش یافته تا فضای بزرگتری برای بازدیدکنندگان بیشتر ایجاد شود.

این هجمه بزرگ بازدیدکنندگان بی دلیل و تصادفی نبوده است. دوست داران بازی های کامپیوتری و نمایندگان مطبوعات در این نمایشگاه این امکان را پیدا کردند تا مراسم اولین رونمایی از یهترین بازی های سال را از نزدیک تجربه کنند. برخی از آنها از پیش اعلام شده بودند، مانند بازی مافیا 3 که همه را شگفت زده کرد یا ادامه ماجرای World of Warcraft با نام Legion. البته برخی هم کاملا بدون هشدار قبلی همه را غافلگیر کردند. مانند مایکروسافت که بازی استراتژیک خود یعنی Halo Wars 2 را معرفی کرد. البته در مجموع تعداد بازی های معرفی شده کاهش یافته بود، همانگونه که در نمایشگاه E3 در ماه ژوئن در لس آنجلس مشاهده کرده بودیم. اووه باسندوسکی(Uwe Bassendowski) رئیس شعبه سونی در آلمان هم این روند را تایید می کند و می گوید: بازی ها همواره پرمحتوا تر و پیچیده تر می شوند. به همین دلیل تعداد آنها کمتر از قبل است ولی در عوض آنها مدت زمان بیشتری را در دستان کاربران سپری می کنند. اودر ادامه می گوید: سازندگان با ارائه نسخه ادامه بازی های موجود سعی می کنند تا هزینه ها را جبران کنند.

نمایشگاه بین المللی بازی های کامپیوتری 2015 در شهر کلن آلمان برگزار شد و تعداد 350000 بازدید کننده را در چهار روز متوالی به محل برگزاری این همایش کشاند. در اینجا به طور خلاصه گزارشی از Gamescom 2015 و آنچه در این چند روز در دنیای بازی ها رخ داده است را بازگو می کنیم.

اینطور که به نظر می رسد، این روش موفقیت آمیزی برای آنها بوده است. طبق گزارشی از انجمن دولتی آلمان برای نرم افزار های سرم گرم کننده، تنها در نیمه اول سال 2015 رقم فروش این نوع بازی ها در مقایسه با سال گذشته 16 درصد افزایش یافته است. در آلمان، بازی هایی که برای کنسول های سونی، نینتندو و مایکروسافت تولید می شوند، دو سوم بازار را به خود اختصاص می دهند. این شرکت ها در نیمه اول سال 2015 با فروش بازی های خود برای کامپیوتر ها، کنسول ها، تبلت ها و گوشی های هوشمند فروش خود را به 534 میلیون یورو معادل 588 میلیون دلار رسانده اند.

عینک های واقعیت مجازی (virtual reality)

این فناوری جدید قرار است در آینده نیز برای این بخش تجاری رونق بخش باشد. به همین دلیل شعار امسال گیمزکام “مرحله جدیدی از سرگرمی” بوده است. تولید کنندگان قصد دارند با این شعار به ویژه بخش واقعیت مجازی را مورد خطاب قرار دهند. عینکهایی با قابلیت نمایش واقعیت مجازی کاربران را به محیط های حیرت برانگیز دیجیتال می فرستند. البته این یک موضوع جدید نیست ولی انتظار می رود که بازار این عینک ها در آینده دور به رونقی برسد که تولید کنندگان انتظارش را دارند. این موضوع را باسندوسکی نیز می داند و می گوید که این فناوری هنوز مراحل ابتدایی خود را سپری می کند. برخی از مشکلات این بخش از صنعت بازی، در حین برگزاری نمایشگاه گیمزکام نمایان شدند.

نمایشگاه بین المللی بازی های کامپیوتری 2015 در شهر کلن آلمان برگزار شد و تعداد 350000 بازدید کننده را در چهار روز متوالی به محل برگزاری این همایش کشاند. در اینجا به طور خلاصه گزارشی از Gamescom 2015 و آنچه در این چند روز در دنیای بازی ها رخ داده است را بازگو می کنیم.

رویکرد یکسان

در این نمایشگاه گرایش مشترک ملایمی در برخی بازی ها به چشم می خورد. وجه مشترک بازی هایی مانند Elex، Horizon-Zero Dawn و Scalebound چیست؟ تمام آنها به زمان های خیلی دور بر می گردند، به قرون وسطی یا عصر حجر. ولی در تمام آنها ابزاری با فناوری بسیار مدرن مانند اسلحه، زره و تجهیزات دیگر موضوع اصلی را تشکیل می دهند. شرکت Piranha Bytes (بایت های پیرانیا) تولید کننده Elex  این بازی را با استفاده از اصطلاح Science-Fantasy ترکیبی از ساینس فیکشن و فانتزی توصیف می کند.

شرکت EA تولید کننده بازی های FIFA، Sims و Need For Speed محصول خاصی را برای ارائه به همراه نداشته ولی برای آینده قول های زیادی داده و بیش از هر چیز بر روی افزایش کیفیت و ایجاد قابلیت های تازه تاکید کرده است. طبق گفته رئیس این شرکت اندرو ویلسون (Andrew Wilson) بازی فیفا 2016 از نوآوری های زیادی برخوردار خواهد بود.

باید منتظز ماند و دید کدام یک از این تولید کنند گان با توسعه بازی های خود مخاطبان بیشتری را جذب می کنند.

.

منبع: computerbild


عصرتکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر