;
coinex

اپل واچ 20 درصد از بازارِ گجت های پوشیدنی را با فروش 3.6 میلیون واحد در فصل گذشته، قبضه کرده است

با وجود اینکه زمان فروش اپل واچ چند هفته پس از شروع فصل دوم سال 2015 آغاز شد، با این وجود به مقام دوم در بازار ابزار های پوشیدنی، در پایان فصل، با 19.9 درصد سهم بازار، ارتقاء یافت

اپل تاکنون، هیچ آمار فروش رسمی برای اپل واچ خود، اعلام نکرده است، اما این بدان معنا نیست که هیچ راهی برای اینکه بفهمیم فروش این دستگاه به خوبی پیش می رود یا خیر وجود نداشته باشد. آخرین آماری که از تحلیلگران صنعت IDC منتشر شده است، نشان می دهد که شروع مناسب، برای انتشار اپل واچ، در ماه آوریل، مشوق اصلی فروش فوق العاده آن بوده است.

در تصویر زیر، آمار های IDC، کل کالاهای جهانی از ابزار های پوشیدنی را در میان پنج شرکت برتر در این بخش بازار، همراه با سهم بازار برای هر شرکت، در سه ماهه دوم سال جاری، و سه ماهه مشابه در سال 2014 نشان می دهد:

آمار های IDC، کل کالاهای جهانی از ابزار های پوشیدنی، را در میان پنج شرکت برتر در این بخش بازار، همراه با سهم بازار برای هر شرکت، در سه ماهه دوم سال جاری، و سه ماهه مشابه در سال 2014 نشان می دهد
با وجود اینکه زمان فروش اپل واچ چند هفته پس از شروع فصل دوم سال 2015 آغاز شد، با این وجود به مقام دوم در بازار ابزار های پوشیدنی در پایان فصل و با 19.9 درصد سهم بازار، ارتقاء یافت. کل کالاهای برآورد شده، 3.6 میلیون واحد بوده و این آمار کمتر از فیت بیت که 4.4 میلیون محصول پوشیدنی را به فروش رسانده و با سهم بازار 24.3 درصدی، مقام اول، را از آن خود کرده است، می باشد.

این آمار، به طور رسمی از خود شرکت ها نیست، اما این برآوردها بر اساس اطلاعات موجود و تحقیقات گسترده و تجزیه و تحلیل شده توسط IDC، بدست آمده است. هنگامی که صحبت از پیش بینی در مورد فروش آینده به میان می آید، تحلیلگران صنعت اغلب به طور مضحکی آمار می دهند – اما در زمان ردیابیِ فروش گذشته، شرکت هایی مانند IDC، شرکت Canalys و Gartner، نسبت به سایرین، خیلی بهتر این آمار را به نمایش می گذارند، اگر چه روش های مختلفی که آنها در جمع آوری داده ها از آن استفاده می کنند، اغلب منجر می شود که ارقام ارائه شده توسط تحلیلگران مختلف همیشه مطابقت دقیقی نداشته باشد.

اما اگر ما فرض کنیم که آمارهای IDC حداقل از لحاظ منطقی دقیق هستند، آنوقت به نظر می رسد که اپل واچ، شروع خوبی در فروش داشته است. رسیدن به مقام دوم در بازار با اولین دستگاه پوشیدنی، پیروزی کوچکی نیست، خوب است در نظر داشته باشید که بازار برای چنین دستگاه هایی به خودی خود بسیار کوچک می باشد، صادرات جهانی این پوشیدنی ها در میان تمام فروشندگان فقط بالغ بر 18.1 میلیون دستگاه در فصل گذشته بوده است.

در واقع باید تاکید کنیم که این ارقام به طور خاص به مدل فروش این کالاها مربوط می شود. به عنوان مثال تولید کنندگان، سهام خود را به خرده فروشان و توزیع کنندگان می سپارند، در واقع به طور مستقیم به کاربران نهایی نمی فروشند. ما نیاز به زمان برای دریافت اطلاعات بیشتر داریم تا به ارزیابی موفقیت فروش این دستگاه ها، دستیابیم، اما تا به حال به نظر می رسد اپل پایه های محکمی برای فروش اپل واچ خود بنا نهاده است.

.

منبع: neowin


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر