;
coinex

تلویزیون هوشمند ۷۵ اینچی سونی مدل BRAVIA X91C

تلویزیون هوشمند ۷۵ اینچی سونی. امروز این شرکت خبر داد که تعدادی از مجموعه های 4K UHD TV خود را در رده ی HDR با وعده ی درخشندگی و کانتراست بهتر به ارمغان می آورد.

در نمایشگاه IFA 2015 برلین، سونی فقط به رونمایی از گوشی های هوشمند و یا ساعت های هوشمند تجربی خود اکتفا نکرد. این شرکت یک سری کامل از لوازم الکترونیکی خود را به ارمغان آورد. یکی از قویترین خطوط محصولات تولیدی این شرکت بدون شک تلویزیون های براویا (BRAVIA TV) می باشند و امروز این شرکت از یک بروزرسانی خبر داد که تعدادی از مجموعه های 4K UHD TV خود را در رده ی HDR با وعده ی درخشندگی و کانتراست بهتر به ارمغان می آورد. در این میان کانون توجه به مدل جدید BRAVIA X91C می باشد که ترکیبی از رزولوشن، هوشمندی و درخشندگی را دریک صفحه نمایش بزرگ و در عین حال نازک ۷۵ اینچی ارائه می دهد.

مفهوم پشت HDR یا high dynamic range تولید یک رنج عالی از سطوح روشنایی، که به نوبه ی خود باعث کانتراست عالی می شود، می باشد. این باعث می شود که رنگ ها بیشتر جلوه دهند، مشکی را مشکی تر، سفید را سفیدتر می سازد و به لحاظ تئوری، به طور کلی باعث افزایش کیفیت یک تصویر می شود. در حال حاضر که تقریبا همه ی پرچمداران تلویزیون در حال تولید تلویزیون های با کیفیت 4K UHD می باشند، تمرکز بر روی اضافه کردن قابلیت های HDR هم در ساخت و هم از طریق بروزرسانی نرم افزار می باشد.

این تلویزیون BRIVIA X91C به همه ی این ویژگی ها یعنی HDR و کیفیت 4K ارتقا می یابد و دارای صفحه نمایشی ۷۵ اینچی هم هست. اما با وجود طول و عرض بزرگی که دارد، دارای ضخامت تنها ۱۵ میلیمتر می باشد. هنگامی که تصویر را بر روی یک دیوار بیندازید، به ویژه به این دلیل که تقریبا بدون قاب می باشد، این توهم را ایجاد می کند که تصاویر واقعا خارج از دیوار هستند.

این تلویزیون دارای 4K Processor X1 می باشد که هر محتوایی را در کیفیتی نزدیک به 4K به صورت هموار نشان می دهد. البته توجه به این نکته مفید می باشد که هنوز تعدادی از محتوای 4K در دسترس وجود دارد اما قطعا شما محتوا را برای نمایش بر روی تلویزیون اجرا نمی کنید به این دلیل که مانند همه ی تلویزیون های هوشمند اخیر سونی، این مدل هم پلت فرم Android TV را اجرا می کند و این یعنی علاوه بر برنامه های تلویزیون و محتوای ویدیویی معمول، شما می توانید به لطف ادغام  Google Cast به هر برنامه و بازی و هر چیز دیگری که روی دستگاه موبایل خود دارید، دسترسی داشته باشید.

تلویزیون سونی مدل BRAVIA X91C اواسط سپتامبر در دسترس قرار می گیرد ولی قیمت آن هنوز مشخص نیست.

تلویزیون سونی مدل BRAVIA X91C اواسط سپتامبر در دسترس قرار می گیرد ولی قیمت آن هنوز مشخص نیست.

.

منبع: slashgear


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر