;
coinex

هر چیزی که برای رونمایی در رویداد 9 سپتامبر اپل در سان فرانسیسکو انتظار می رود

رویداد ۹ سپتامبر اپل. هر چیزی که برای رونمایی در رویداد ۹ سپتامبر اپل در سان فرانسیسکو انتظار می رود

روز آینده، یعنی چهارشنبه ۹ سپتامبر (18 شهریور)، اپل در سالن بیل گراهام (Bill Graham Civic Auditorium) با ظرفیت ۷۰۰۰ نفره بر روی صحنه می رود تا محصولات جدید خود را هم از نظر سخت افزاری و هم از نظر نرم افزاری به نمایش بگذارد. به نظر می رسد که اپل در کنار آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس محصولات بیشتری را برای عرضه دارد و قرار نیست که در این سالن با تعداد ۷۰۰۰ صندلی، تیم کوک به بالای استیج برود و این دو گوشی جدید و فورس تاچ  را معرفی کند و سپس در ابری از دود ناپدید شود. بنابراین انتظار می رود که چیزهای بیشتری در رویداد فردا ظاهر شوند.

لیستی از آیتم های مشکوک که قرار است در دستور کار این شرکت واقع در کوپرتینو قرار گیرد، لیستی طولانی بوده و شامل گوشی های هوشمند، تبلت ها، باکس های هوشمند، سیستم عامل های به روز شده و … می باشد. ما در اینجا ۱۰ مورد از چیزهایی که برای رویداد فردا انتظار می رود وجود داشته باشد، ذکر می کنیم.

۱. آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس

جدیدترین مدل های آیفون یعنی آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس، ستاره های این رویداد می باشند. بنا به گزارش، این گوشی ها اکثر ارتقاهای سخت افزاری مانند پردازنده ی جدید A9 – که احتمالا حتی سریعتر از تراشه ی A8X آیپد ایر ۲ می باشد – یک گیگا بایت اضافی در حافظه ی رم، دوربین عقب ۱۲ مگا پیکسلی و دوربین جلوی ۵ مگا پیکسلی و احتمالا یک فلش LED در جلو، سنسور TouchID سریعتر و کنترل حساس به فشار فورس تاچ را به ارمغان خواهند آورد. اگرچه طراحی آنها به نظر خیلی شبیه به مدل های قبلی می باشد اما به احتمال قوی نازکتر می باشند.

جدیدترین مدل های آیفون یعنی آیفون ۶اس و آیفون ۶اس پلاس، ستاره های این رویداد می باشند.

.

۲. iOS 9 آماده برای انتشار

از چیزهای دیگری که اپل در ارائه ی فردا، زمان قابل توجهی را به آن اختصاص می دهد، iOS 9 می باشد که در ابتدا در کنفرانس توسعه دهندگان جهان (Worldwide Developers Conference) اعلام شد. این سیستم عامل یک هفته پس از رویداد ۹ سپتامبر برای تمام دستگاه های پشتیبانی کننده ی آن عرضه می شود. علاوه بر دستگاه هایی که رونمایی خواهند شد، دستگاه های دیگری که از این سیستم عامل پشتیبانی می کنند در زیر آمده است:

• آیفون ۶ پلاس (iPhone 6 Plus)

• آیفون ۶ (iPhone 6)

• آیفون ۵اس (iPhone 5S)

• آیفون 5C

• آیفون ۵

• آیفون ۴اس (iPhone 4S)

• آیپد ایر ۲ (iPad Air 2)

• آیپد ایر (iPad Air)

• آیپد ۴

• آیپد ۳

• آیپد ۲

• آیپد مینی ۳ (iPad Mini 3)

• آیپد مینی ۲ (iPad Mini 2)

• آیپد مینی

• آیپاد تاچ ۵جی (iPod Touch 5G)

از چیزهای دیگری که اپل در ارائه ی فردا زمان قابل توجهی را به آن اختصاص می دهد، iOS 9 می باشد که در ابتدا در کنفرانس توسعه دهندگان جهان (Worldwide Developers Conference) اعلام شد.

.

۳. انتشار اپل واچ OS2

اگر اپل به دنبال زمانی مناسب برای اعلام انتشار watchOS 2 می باشد، بدون شک بهترین زمان، همین رویداد ۹ سپتامبر است. سازندگان ساعت کوپرتینو، با این watchOS 2 از برنامه های قوی تر، گزینه های شخصی و ارتباطات پیشرفته در میان هر چیز جدید دیگری، وعده می دهند.

اگر اپل به دنبال زمانی مناسب برای اعلام انتشار watchOS 2 می باشد، بدون شک بهترین زمان همین رویداد ۹ سپتامبر می باشد.

.

۴. آیپد پرو جدید و بروزرسانی آیپد مینی؟

اپل مدتهاست که به سختی بر روی یک ایپد پرو ۱۲.۹ اینچی کار می کند و ممکن است که این آیپد با یک قلم استایلوس همراه شود. علاوه بر این، صحبت هایی از یک بروزرسانی از آیپد مینی هم وجود دارد که ممکن است از تراشه ی A8X آیپد ایر ۲ بهره مند گردد. ورود آیپد پرو به عنوان یک تغییر چشمگیر در درک اپل از تبلت خود، عنوان می شود. اپل مدت زمان زیادی است که برای اضافه کردن قابلیت های بهره وری بیشتر در این تبلت در حال کار می باشد و بنابراین اگر آیپد پرو، در این رویداد هم حاضر نشود، به هیچ عنوان نا امید نشوید، زیرا این محصول همین امسال وارد بازار خواهد شد و احتمالا در یک رویداد جداگانه ای (شاید در اکتبر) خود را به همگان نشان دهد.

اپل مدتهاست که به سختی بر روی یک ایپد پرو ۱۲.۹ اینچی کار می کند و ممکن است که این آیپد با یک قلم استایلس ارسال شود. علاوه بر این، صحبت هایی از یک بروزرسانی از آیپد مینی هم وجود دارد که ممکن است از تراشه ی A8X آیپد ایر ۲ بهره مند شود.

.

۵.آیفون 6c

اگر چه یک سری اطلاعات درمورد گوشی آیفون 6c مانند قالب و کالبد آن به بیرون درز کرده است، یک شایعه ای که در حال حاضر مرتباً تکرار می شود این است که در حالی که اپل روی یک گوشی آیفون ۴ اینچی کار کرده، اما در رویداد ۹ سپتامبر منتشر نمی شود. ما دقیقا علت آن را نمی دانیم و باید منتظر بمانیم تا ببینیم که چه اتفاقی می افتد.

 یک شایعه ای که در حال حاضر مرتب تکرار می شود این است که در حالی که اپل روی یک گوشی آیفون ۴ اینچی کار کرده اما در رویداد ۹ سپتامبر منتشر نمی شود.

.

۶. انتشار OS X El Capitan

احتمالا فبل از اینکه اپل حتی درباره ی آیفون صحبت کند، انتشار Mac OS X بعدی اتفاق خواهد افتاد. این می تواند خبر خوبی برای دارندگان مک باشد. برای این بروزرسانی، قابلیت ها و بهینه سازی های جدید کاملی در نظر گرفته شده است.

احتمالا فبل از اینکه اپل حتی درباره ی آیفون صحبت کند، انتشار Mac OS X بعدی اتفاق می افتد.

.

۷. اپل موزیک برای اندروید؟

برنامه های اپل بر روی دستگاه اندروید؟ چرا که نه! تعداد زیادی از برنامه های گوگل در حال حاضر بر روی iOS وجود دارد. علاوه بر این اپل می خواهد که سرویس استریم موسیقی خود را به فراتر از بازار کاربران iOS گسترش دهد. از این رو منطقی است که تمرکز آن بر روی محبوب ترین سیستم عامل جهان یعنی اندروید باشد.

تعداد زیادی از برنامه های گوگل در حال حاضر بر روی iOS وجود دارد. علاوه بر این اپل می خواهد که سرویس استریم موسیقی خود را به فراتر از بازار کاربران iOS گسترش دهد.

.

۸. نسخه ی ارزانتر اپل واچ ادیشن

برخی شایعات از نشان دادن نسخه ی ارزانتر اپل واچ ادیشن (Apple Watch Edition) با گزینه ی رنگ جدید آنودایز طلایی برای اپل واچ اسپرت و بندهای الاستومر جدید خبر می دهند. گفته می شود که این ساعت های ادیشن جدید در مواد ترکیبی خود دارای طلا، تیتانیوم و سرامیک می باشند که شاید همین ترکیب قیمت آن را به ۱۰۰۰۰دلار هم برساند.

برخی شایعات از نشان دادن نسخه ی ارزانتر اپل واچ ادیشن (Apple Watch Edition) با گزینه ی رنگ جدید آنودایز طلایی برای اپل واچ اسپرت و بندهای الاستومر جدید خبر می دهند.

.

۹. اپل تیوی جدید؟

باکس ویدئوی استریم اپل که به مدت ۳ سال برای بروزرسانی طول کشید، در واقع می تواند در این سخنرانی ها ارائه شود. اپل قصد دارد این سخت افزار را بروزرسانی کند و به توسعه دهندگان امکان ایجاد برنامه های بومی تلویزیون برای گسترش دادن پالت ویژگی این باکس را ارائه دهد. علاوه بر این، این دستگاه می تواند دستیار سیری (Siri)، جستجوی صوتی و یک رابط کاربری اساسی را دریافت کند.

اپل قصد دارد این سخت افزار را بروزرسانی کند و به توسعه دهندگان امکان ایجاد برنامه های بومی تلویزیون برای گسترش دادن پالت ویژگی این باکس را ارائه دهد.

.

۱۰. هنرنمایی

اپل، تالار کنفرانس بیل گراهام را که دارای ظرفیت ۷۰۰۰ نفره می باشد برای سخنرانی های خود رزرو کرده است. به طور طبیعی به منظور سرگرم کردن میهمانان هم به رسم عادت، از هنرمندانی در این رویداد دعوت به عمل می آید. اما از قرار معلوم خواننده معروف آمریکایی، تیلور سوئیفت – که شاید همه انتظار دارند که در این رویداد هنرنمایی کند- در این روز به دلیل مشغله هایی که دارد، نمی تواند حضور یابد و احتمالا از هنرمندان دیگری دعوت به عمل می آید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر