;
coinex

اپل، پتنتی را دریافت می کند که می تواند منجر به ساخت آیفون ۷ با یک صفحه نمایش منحنی و انعطاف پذیر شود

پتنت اپل. اپل، پتنتی را دریافت می کند که می تواند منجر به ساخت آیفون ۷ با یک صفحه نمایش منحنی و انعطاف پذیر شود

اپل یک پتنت از برنامه ای که برای صفحه نمایش منحنی در سال ۲۰۱۳ ثبت کرده، ارائه داد. نکته ی جالب این است که اپل نه تنها یک صفحه نمایش منحنی مانند گلکسی اس۶ اج را پوشش می دهد بلکه توانایی انعطاف پذیر کردن این صفحه نمایش را هم فراهم می سازد. اپل با چنین صفحه نمایشی می تواند نسبت به یک صفحه نمایش رقیب بدون نیاز به افزایش سایز این گوشی، محتوای بیشتری را نشان دهد. به طور مثال، اپل می تواند این صفحه نمایش را به طریقی تا کند که اینطور به نظر برسد که ویدئو ها و تصاویر از یک لوپ پیوسته می آیند.

با این پتنت، اپل می تواند آیفون را به شکل یک سیلندر، یک کره و یا هر شکل فانتزی دیگری بسازد. به صورت تئوری، اپل می تواند یک آیفونی که تماما از شیشه ساخته شده را توسعه دهد که می تواند دکمه های خاصی را با تری دی تاچ (3D Touch) جایگزین کند. علاوه براین، با انعطاف پذیر ساختن این صفحه نمایش، اپل می تواند یک صفحه نمایش ثانویه را به طریقی در پشت اولین صفحه نمایش قرار دهد که تصاویر سه بعدی ایجاد کند. ما قبلا  تصاویر و عکاسی های  سه بعدی را در گوشی های هوشمندی همچون اچ تی سی اوو تری دی (HTC EVO 3D) و ال جی تریل ۴ جی (LG Thrill 4G) دیده ایم، اما این گوشی ها از یک تکنیک متفاوت برجسته بین استفاده کرده اند.

همچنین اپل پتنتی برای یک سیستم مبتنی بر حرکت دست برای وارد کردن کدهای عبوری خاص مرتبط با تاچ آیدی (Touch ID) دریافت کرده است. برخلاف متد رمز عبور های مبتنی بر حرکت دست اندرویدی که بر روی نقطه های خاصی تپ می کنید، سیستم اپل وابسته به این است که چگونه بر روی یک نقطه ی خاص تپ می کنید. به طور مثال، وقتی که نقطه ی خاصی را در پایین لمس می کنید، می توانید آن نقطه را به سمت بیرون و یا وسط  نقطه امتحان کنید و یا اینکه آن را به سمت داخل بکشید. هر کدام از این حالات را بسته به انتخاب خود می توانید برای رمز عبور ها قرار دهید و بنابراین با استفاده از این پتنت در حقیقت شما دامنه ی زیادی از انتخاب برای رمز عبور را دارید و همچنین هرکسی هم نمی تواند به رمز عبور شما پی ببرد و به آیفون شما تجاوز کند.

همچنین اپل پتنتی برای یک سیستم مبتنی بر حرکت دست برای وارد کردن کدهای عبوری خاص مرتبط با تاچ آیدی (Touch ID) دریافت کرده است.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر