;
coinex

تست اتوبوس برقی پروترا کاتالیست ایکس آر نتایج جالبی را ارائه داد

اتوبوس برقی. تست اتوبوس برقی پروترا کاتالیست ایکس آر نتایج جالبی را ارائه داد

یکی از بزرگترین محدودیت های اتوبوس های برقی رنج یا محدوده ی آن می باشد. در حال حاضر یک شرکت امریکایی این محدوده را برای اتوبوس های برقی خود به بیش از ۲۵۰ مایل (۴۰۲ کیلومتر) رسانده است. گفته می شود که این پروترا کاتالیست ایکس آر (Proterra Catalyst XR) در تلاش است که به بیشترین مسافت پیموده شده به همراه بیشترین بازدهی برسد.

اتوبوس های برقی در حال حاضر یا در برخی از شهرهای جهان استفاده می شوند و یا در حال عرضه به برخی از شهرهای اصلی در سراسر جهان از جمله گوتنبرگ و لندن می باشند. با این وجود این تکنولوژی هنوز هم مراحل ابتدایی خود را می گذراند اما با شتاب در حال توسعه است.

پروترا در توسعه ی این تکنولوژی خاص خود می گوید، هدف نهایی اش ارائه ی یک اتوبوس برقی است که می تواند در هر مسیر ترانزیت معمولی در ایالات متحده خدمت کند. با توجه به داده ی General Transit Feed Specification نشان می دهد که مسیرهای اتوبوس شهری و روستایی امریکا کمتر از ۲۰۰ مایل (۳۲۲ کیلومتر) در روز را پوشش می دهند. این یعنی که بسیاری از مسیرهای داخل این کشور در حال حاضر در محدوده ی کاتالیست ایکس آر هستند.

این اتوبوس با نسل جدیدی از تکنولوژی ذخیره سازی شامل بسته های دارای ۸ باتری متناسب شده و ظرفیت انرژی کلی معادل ۲۵۷ کیلو وات ساعت ارائه می دهد. این تکنولوژی ذخیره سازی توسعه یافته نه تنها برای دستیابی به یک محدوده ی افزایش یافته می باشد بلکه گفته می شود که خود این اتوبوس به طور کامل با ذهنیت افزایش محدوده و بازدهی با یک بدنه ی ایرودینامیک که از فیبر کربن و مواد کامپوزیتی پیشرفته در میان قابلیت های دیگرش ساخته شده، طراحی شده است.

این اتوبوس با نسل جدیدی از تکنولوژی ذخیره سازی شامل بسته های دارای ۸ باتری متناسب شده و ظرفیت انرژی کلی معادل ۲۵۷ کیلو وات ساعت ارائه می دهد.

مدیر عامل پروترا توضیح می دهد که “آنها تنها وسیله ی نقلیه ی حمل و نقلی هستند که به عنوان وسیله نقلیه ی الکتریکی طراحی، مهندسی و ساخته شده اند. تمام تلاش های قبلی که در این بازار صورت گرفته با یک وسیله نقلیه ی فولادی آغاز به کار کرده اند و به عنوان یک دیزل یا یک وسیله ی نقلیه ی گازی طراحی شده اند.”

هدف از تست اخیری که این شرکت انجام داده این بوده است که با یک بار شارژ کردن پروترا به بیشترین مسافت پیموده شده ای که ممکن است این وسیله برسد،که شاید دستیابی به ۲۰۰ مایل (۳۲۲ کیلومتر) را انتظار داشتند، دست یابد. مشاهده شد که با راندن این اتوبوس با سرعت متوسط ۳۰ مایل در ساعت (۴۸ کیلومتر در ساعت) این کاتالیست ایکس آر به مسافت نهایی ۲۵۸ مایل (۴۱۵ کیلومتر) با مصرف انرژی متوسط ۰.۸ کیلووات ساعت در مایل (۰.۵ کیلووات ساعت در کیلومتر) دست یافته است.

این مسافت به طور قابل توجهی بیشتر از مسافت پیموده شده توسط اتوبوس برقی BYD -که ۱۵۵ مایل (۲۵۰ کیلومتر) را طی کرد و به نظر می رسید که بالاترین محدوده را به خود اختصاص داده- می باشد.  و در نهایت، بر اساس این نتایج تست پروترا مشاهده شد که می تواند با ارائه ی ظرفیت انرژی کل ۳۲۱ کیلووات ساعت و با یک بار شارژ شدن به مسافت ۳۰۰ مایلی یا ۴۸۳ کیلومتری دست یابد.

پروترا کاتالیست ایکس آر در Michelin مورد آزمایش قرار گرفت.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر