;
coinex

پایان پشتیبانی فایرفاکس از اکثر پلاگین ها

پایان پشتیبانی فایرفاکس از اکثر پلاگین ها

موزیلا اعلام کرده است که پشتیبانی از اکثر پلاگین های وب را از پایان سال 2016 میلادی رها می کند. این پایان پشتیبانی به طور مثال شامل جاوا و Silverlight، خواهد بود، اگر چه از فلش پشتیبانی خواهد کرد.

افزونه های وب بخشی جدایی ناپذیر از تجربه وب، می باشند، که عمدتا به منظور پخش محتوای چند رسانه ای، که توسط وب و یا مرورگرها به صورت پیش فرض پشتیبانی نمی شود، استفاده می شوند. با این حال، با ظهور HTML5 و مرورگرهایی که می توانند بازی های سه بعدی را کاملا رندر کنند، وجود پلاگین به طور فزاینده ای بی معناست.  لازم به ذکر نیست که آنها هرگز چیز ویژه ای ارائه نداده و کاملا خوب نبوده اند. حتی عملکرد ضعیف، کاهش عمر باتری و همچنین افزایش خطر امنیتی داشته اند.
دیگر مرورگرها مانند کروم و اج در حال حاضر پشتیبانی از پلاگین را رها کرده اند. کروم حتی محتوای فلش غیر ضروری را نیز به طور پیش فرض غیر فعال می کند. تاریخ پایان سال 2016 برای موزیلا ، شاید کمی بیش از حد دیر باشد ولی همین هم ارزشمند است که حداقل این شرکت هم اکنون تصمیم به رها کردن پشتیبانی از پلاگین گرفته است. پلت فرم های آینده مانند نسخه های 64 بیتی فایرفاکس برای ویندوز، از پلاگین پشتیبانی نمی کنند.

.

منبع: gsmarena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر