;
coinex

محققان از روی راه رفتن بیمار به دنبال تشخیص زودهنگام گلوکوما هستند

تشخیص زودهنگام گلوکوما. محققان به دنبال تشخیص زودهنگام گلوکوما از روی راه رفتن بیمار هستند

یک طرح تحقیقاتی در دانشگاه ایالتی واشنگتن (WSU) راه رفتن مردم را به منظور دستیابی به نشانه های گلوکوما –که اغلب به عنوان برجستگی معمول در موانع و قرار ادن ناهموار پا ظاهر می شود-  تجزیه و تحلیل می کند. این یافته ی دانشمندان روزی می تواند به عنوان یک روش تشخیص زودهنگام برای این بیماری استفاده شود.

گلوکوما یا آب سیاه (که به تدریج منجر به کوری می شود) بسیار شایع است. طبق یک براورد، در حال حاضر سه میلیون امریکایی در این شرایط قرار دارند، بیش از ۱۲۰۰۰۰ نفر در ایالات متحده به علت این بیماری کور هستند و بنا به گفته ی سزمان بهداشت جهانی، این عارضه دومین بیماری می باشد که منجر به کوری در سراسر جهان می شود. در حال حاضر هیچ درمانی برای این بیماری وجود ندارد و معمولا هم دیر تشخیص داده می شود زمانی که دیگر درمان آن خیلی سخت است. حال تکنولوژی تجزیه و تحلیل راه رفتن در مبارزه با این بیماری استفاده می شود.

بسیاری از بیماران مبتلا، تنها زمانی تشخیص می دهند که به بیماری گلوکوما مبتلا شده اند که ناراحتی چشمی را تجربه می کنند، در صورتی که مطالعات قبلی نشان داده اند که بیمارانی که به این عارضه دچار شده اند کسانی بوده اند که دیر به چشم پزشک مراجعه کرده اند و با مراجعه ی زودهنگام می توانند از این عارضه جلوگیری کنند.

در طول سال گذشته، این تیم در حال توسعه ی یک ابزار جدید است که از یک سری سنسورهایی استفاده می کند که به دقت و به صحت اطلاعات راه رفتن را جمع آوری می کند و به این صورت طراحی شده که بر روی کفش پوشیده می شود. این پلتفرم، ویژگی های خاصی از راه رفتن بیمار، مانند طول گام، یکنواختی گام و تساوی بین پا را ثبت و ضبط می کند.

برای جمع آوری این اطلاعات، لازم است که بیماران با پوشیدن این سنسورها مورد تست و آزمایش قرار بگیرند. مثلا باید در یک فاصله ی کوتاه راه بروند و به صورت طبیعی از جای خود برخیزند راه بروند و بازگردند، از پله بالا بروند و از موانع عبور کنند.

اطلاعات این پروژه که در حال انجام است با همکاری دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA) جمع آوری می شود در حالی که WSU بر روی طراحی الگوریتم و توسعه ی آن کار می کنند.

آزمایشات بالینی این روش توسط این تیم برای کسانی که مبتلا هستند برای مراحل مختلف این بیماری در حال انجام است. به منظور ارزیابی کامل اثر بخشی این روش، این نتایج با یک گروه شاهد مقایسه می شوند. این مطالعه در حال انجام است و نتایج آینده نشان می دهند که گلوکوما چقدر بر روی راه رفتن تاثیر دارد و بنابراین می تواند ثابت کند که این روش جدید از تشخیص چقدر موثر است.

محققان به تازگی یافته های خود را در کنفرانس بهداشت ۲۰۱۵ در بتسدا، مریلند ارائه کرده اند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: WSU


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر