;
coinex

استفاده از سیگنال های مغزی برای بازگرداندن توانایی حرکت در معلولان

دانشمندان دانشگاه کیس وسترن رزرو (Case Western Reserve Univerity) موفق شدند که با استفاده از الکترونیک به یک مرد فلج توانایی حرکت بازو و دست را داده اند. این آزمایش ها اولین بار است که سیگنال های جمع آوری شده در مغز را برای بازگرداندن توانایی حرکت، به الکترودهای واقع در بازوی شخص ارسال شده است.

دانشمندان دانشگاه کیس وسترن رزرو (Case Western Reserve Univerity) موفق شدند که با استفاده از الکترونیک به یک مرد فلج توانایی حرکت بازو و دست را داده اند. این آزمایش ها اولین بار است که سیگنال های جمع آوری شده در مغز را برای بازگرداندن توانایی حرکت، به الکترودهای واقع در بازوی شخص ارسال شده است. این دانشمندان می گویند که دستیابی به این موفقیت یک گام به سمت ایجاد یک سیستم بی سیم است که می تواند سیگنال ها ی مغز را از طریق هوا به الکترونیک دوخته شده به دست و پای افراد فلج منتقل کند.

این آزمایش ها توانسته اند اولین گام ها را از آینده ی یک سیستم که قادر به بازیابی توانایی حرکت افراد فلج در سراسر جهان است، بردارند. افرادی که در این مطالعه شرکت می کنند،
این جابجایی و تحرک، برای انجام کارهایی مانند برداشتن یک فنجان و آشامیدن به اندازه ی کافی روان می باشد. ایمپلنت مغز از قبل بر روی افراد فلج برای حرکت دادن نشانگر کامپیوتر بر روی یک صفحه نمایش و کنترل کردن بازوی یک روباتیک استفاده می شده است. بیماری که مورد تست و آزمایش قرار گرفته است، از ۹ ماه پیش دارای دو دسته از الکترودهای سیلیکونی کاشته شده در قسمتی از مغز که حرکات و جنبش ها آنجا برنامه ریزی می شوند، بوده است. سیم ها برای هریک از آرایه های ظاهر شده در این جمجمه از طریق پورت های فلزی برای تفسیر سیگنال ها به کامپیوترها متصل می شوند.
پزشکان بیش از ۱۶ سیم را در بازو و دست این داوطلب قرار داده است. این تکانه های الکتریکی ارسال شده به این سیم ها این امکان را می دهند که عضلات در بازو منقبض شده و جنبشی در شانه، آرنج و مچ دست ایجاد می کنند. این کاربر می تواند با استفاده از سیگنال های مغز به دقت این شبیه سازی از بازوی خود را کنترل کند، اما این حرکت در عمل به دلیل آتروفی عضلانی بیشتر شخص را به چالش می کشاند.

.

.

منبع: slashgear


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    پیشرفت این علم الان درایران چقدره؟

    پاسخ