;
coinex

نیسان خودروی بدون راننده با چرخهای هدایتگر قابل تبدیل به تبلت تولید کرده است

نیسان خودروی بدون راننده با چرخهای هدایتگر قابل تبدیل به تبلت تولید کرده است

نیسان امروز از خودروی آی دی اس کانسپت بدون سرنشین خود در نمایشگاه توکیو موتورز پرده برداری کرد، که دارای چرخهای هدایتگر هوشمند است و قابلیت تبدیل به تاچ اسکرین را دارد.

با اینکه در حال حاضر برنامه ای برای تولیدات وسیع آی دی اس وجود ندارد، این خودرو برخی از تکنولوژی های خود را که ممکن است در آینده ی خودروهای نیسان به کار برده شوند، به نمایش می گذارد.
برای مثال، طبق برنامه ریزی قرار است تکنولوژی اتومبیل های خودمختار نیسان در سال 2020 منتشر شود ، و این خودروی الکتریکی به نمایش می گذارد که چگونه با کلیلک یک دکمه، چرخها به طرف داشبورد جابه جا میشوند و یک تاچ اسکرین جایگزین آنها میشود. برای ایجاد فضای بیشتر صندلیها قابلیت جا به جایی به سمت عقب را دارند و راننده میتواند حرکات اتومبیل را با فرمانهای صوتی و حرکتی کنترل کند.
همچنین راننده می تواند برنامه خود را وارد کند تا اتومبیل به صورت خودکار روشن و آماده حرکت شود. خودرو می تواند برنامه حرکت و اطلاعات ترافیک را روی داشبورد به نمایش بگذارد، و حتی رستورانهای مختلف را به راننده پیشنهاد کند.
زمانیکه این خودرو در حالت خودمختار قرار بگیرد می تواند با فضای اطراف خود ارتباط برقرار کند ، از خوشامدگویی به راننده گرفته تا مطلع کردن مسافران برای عبور و مرور امن.
ماشین کانسپت نیسان برای ترافیک شدید حالت متفاوتی دارد ؛ میتواند در لاین مناسب بماند و فاصله خود را با خودروی روبرویی حفظ کند.
خودروهای آی دی اس کانسپت باطریهای 60کیلووات بر ساعت دارند که این مقدار از باطری های نیسان لیف که توانایی 84 مایل در هر شارژ را دارند بیشتر است. ( مطبوعات تنها به ذکر اینکه خودروها توانایی پیمودن مسافت بالایی در هر شارژ را دارند اکتفا کردند و محدوده آن را مشخص نکردند ) این خودروها همچنین قابلیت شارژ بدون سیم را دارند.

.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر