;
coinex

خودروهای سوخت پاک جدید هوندا مناسب استفاده ی روزانه هستند

خودروهای سوخت پاک جدید هوندا مناسب استفاده ی روزانه هستند

هوندا نسل جدید خودروهای سواری با سوخت پاک خود را در توکیو موتورز به نمایش گذاشت. درحالیکه این شرکت توسعه ماشین های با سوخت هیدروژن خود را معرفی می کند، این خودروهای با سوخت پاک نسبت به تمام خودروهای هیدروژنی بیشتر از قبل مناسب برای استفاده ی روزانه هستند.

تا به اینجا بیشتر ماشین های HFC، هیدروژن را به سیستم های چند وجهی الکتریکی تبدیل می کردند، که این سیستم بیشتر فضای مفید داخل اتومبیل را اشغال می کرد. سیلندرهای ذخیره ی هیدروژن استفاده شده در این خودروها مانند واحدهای مخزن سوخت حجیم هستند. روند سوخت گیری مجدد، با اینکه سریعتر از شارژ کردن یک باتری بزرگ است؛ در مقایسه با پمپاژ کردن گازوئیل از سرعت کمتری برخوردار است.
تغییرات خودروهای جدید سوخت پاک(CFC) به گفته هوندا شامل خودروی سواری استاندارد با ظرفیت 5 سرنشین ، با فضای کافی و تنوع بالا برای انتظارات متفاوت خریداران خودروهای سواری می باشد. به علاوه این خودرو توانایی حمل هیدروژن کافی برای مسافت 700 کیلومتر را دارد و تنها 3 دقیقه زمان برای شارژ مجدد آن لازم است.
با یک طراحی خارجی جدید آغاز می شود. این وسیله ی نقلیه کمی بزرگتر و پهن تر از نسل قبلی می باشد و بسیاری از موارد ظاهری بیش از حد مدرن نسلهای قبلی آن، حذف شده اند. این ظواهر تا اندازه ی حفظ ماهیت آنها همچنان وجود دارد، اما سپر بزرگ و حواشی چرخهای عقب کاملا حذف شده اند، همه ی آنها با یک طراحی جدید که بیش از اندازه خشن نباشد، جایگزین شده اند.
طراحی داخل جادار و مدرن است. داشبورد آن مانند خودروهای سواری امروزی بالا و عقب تر قرار دارد، و همینطور رنگ و محتوای آنها ، که گوشه های تیز و ستون های آن از داخل باز می شود. قسمت میانی داشبورد یک نمایشگر قرار دارد، حجم کنسول مرکزی به دلیل ایجاد فضای بیشتر برای پاها کاهش یافته است، و همچنین بیشتر از شیشه برای تهویه هوایی بهتر استفاده شده است.
چیدمان صندلی های آن زیرکانه است که اطراف ملزومات ساخته شده اند. صندلی های جلو پایین تر و روی بسته های باطری قرار دارد. صندلی های عقب برای فضای بیشتر پاها و دید بهتر کمی بالاتر قرار گرفته اند ، البته ممکن است برای فضای اطراف سر مناسب نباشد. این حالت با در نظر داشتن مخزنهای ذخیره هیدروژن که در پایین خودرو و مخزن گازوئیل که در نقطه ی معمول همیشگی قرار دارد مطابق است.
فضای صندوق عقب با مخزن اضافی هیدروژن اشغال نمی شود ( مخزن دوم در نقطه ای که معمولا محور عقبی ماشین قرار دارد ، جای گرفته است.) واحد های ذخیره کننده نیرو و موتورها که قدرت اتومبیل را تامین می کنند به جای مرکز ماشین در زیر کاپوت آن قرار دارند که همینطور به حفظ تعادل وزنی خودرو کمک می کند.
این طراحی به دلیل تغییراتی که در تکنولوژی واحد های ذخیره کننده هیدروژن به وجود آمده ، امکان پذیر شده است. این واحدها بسیار کوچکتر و قدرتمند تر از مدلهای قبلی هستند ، بازده آنها بیشتر از 100 کیلووات افزایش داشته است. چگالی آن 3.1 کیلووات در هر لیتر تخمین زده شده که به گفته هوندا این یعنی معادل 33 درصد کاهش اندازه در مقایسه با نسلهای موجود خودروهای پاک.

حجم سوخت هیدروژنی قابل ذخیره معادل 70 MPa است، و مجموع ظرفیت ذخیره در این خودروی پاک قدرت کافی برای طی مسافت 700 کیلومتر یا 435 مایل را ایجاد می کند. زمان لازم برای شارژ صفر تا 100 معادل سه دقیقه است. این اندازه ها خودرو را با سایر وسایل نقلیه گازوئیلی هم اندازه آن هم تراز می کند.
حالت رانندگی آن اسپرت تر از رقبای گازوئیلی آن است. در حالت بازده بالا موتور می تواند قدرتی برابر 130 کیلووات به چرخها انتقال دهد، در این خودرو نیازی به عوض کردن دنده نیست ، چرا که نیروی پیچشی خودرو در بالاترین حالت ممکن بدون نیاز به تغییرات دنده قرار دارد. واکنش کاربراتور توسط مقدار انرژی و سوختن ملزومات آن آزاد می شود و عملکرد آن را بسیار سریع می کند. از طرفی یک سیستم راندن قابل انتخاب دو حالته امکان رانندگی معمولی، تعادل بین صرفه و عملکرد، حالت اسپرت (که در آن به شتاب اولویت می دهد)را فراهم می کند.

خودروهای CFC  و مجموع هیدروژن موجود در آن میتوانند در شرایط اضطراری  به عنوان ژنراتور عمل کنند. یک منبع قدرت خارجی سبک وزن مشابه ژنراتورهای استاندارد میتواند برای این حالات مورد استفاده قرار گیرد.صادرکننده نیروی 9000 بازده قدرت خودرو را گرفته و آن را به نیروی AC  قابل استفاده  برای منازل و دفاتر تبدیل میکند. بنابر اظهارات هوندا، انرژی این خودرو ها برای انرژی مصرفی یک خانه در طول یک هفته کفایت میکند.

هوندا مدعی ست که تکنولوژیهای مشاهده شده در CFC  قابل انتقال و گسترش به سایر وسایل نقلیه ی هوندا میباشند. مدل و ساختار آن به گونه ایست که قابلیت جایگزین شدن در سایر وسیله های نقلیه را دارد. نسل جدید خودروهای سوخت پاک به زودی در تبلیغات بازار در دسترس خواهد بود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر