;
coinex

ایمپلنت زیست تخریب پذیر می تواند به التیام شکستگی استخوان کمک کند

ایمپلنت زیست تخریب پذیر. ایمپلنت زیست تخریب پذیر می تواند به التیام شکستگی استخوان کمک کند

ترکیب آرد ذرت با خاک رس آتشفشانی به منظور ایجاد یک پلاستیک برای پیوند استخوان به کار می رود که عمل جراحی جایگزینی استخوان را در آینده آسانتر می کند. محققان می گویند این ماده می تواند جایگزین حالتی شود که نیاز به از بین بردن استخوان از قسمت دیگری از بدن بیمار است یا …

این یافته های بالینی از محققان بیمارستان بومونت– Royal Oak آمده است و در مجله ی نانوپزشکی منتشر شده است. آنها می گویند که این مواد زیست تخریب پذیر می توانند برای درمان استخوان در صدها هزار نفر از بیمارانی که به جایگزینی استخوان نیاز دارند ازجمله برای براشتن تومور، جراحی ستون فقرات و یا شکستگی ها به کار گرفته شوند.

به طور معمول، پیوند استخوان شامل استفاده از استخوان قسمت دیگری از بدن بیمار و در اصل اضافه کردن یک جراحی دیگر و افزایش خطر ابتلا به عوارض این فرایند می باشد. خود استخوانی که به کار گرفته می شود هم یک مسئله است و ممکن است همیشه در دسترس نباشند.

کوین بیکر، مدیر آزمایشگاه تحقیقاتی ارتوپدی بومونت با Rangaramanujam Kannan بر روی این تحقیق کار کرد. او می گوید هدف این است که از این مواد پیوندی زیست تخریب پذیر بر روی خودشان، بدون نیاز به اضافه کردن هیچ سخت افزار دائمی مانند ایمپلنت های فلزی یا پلاستیکی که اغلب برای حمایت و تقویت پیوند استخوان به روش سنتی به کار گرفته می شوند، استفاده کرد.

بیکر می گوید: از آنجایی که سخت افزار داخلی می تواند یک چالش به وجود بیاورد و محل مورد نظر هم برای عفونت مستعد می باشد و می تواند تست های تصویربرداری CT و MRI را بغرنج کند، این نتایج بهبودیافته برای این بیماری ها می تواند بسیار موثر باشد. علاوه بر این از دید این جراح دیگر نباید نگران قیمت زیاد یک تکه پلاستیک سخت و یا فلز بزرگ در نواحی مورد نیاز به جراحی باشید و این نظریه می تواند روش های آینده را آسانتر کند.

این پلیمر زیست تخریب پذیر، با نانوذرات مونتموریلونیت خاک رس برای تقویت مستحکم می شود و با دی اکسید کربنی که این ایمپلنت شبیه به یک نوع فوم سخت ایجاد می کند درست مانند یک استخوان واقعی پرمنفذ می باشد (ما تا به حال نانوذرات ها را در روش های دیگر درمان استخوان دیده ایم). این محققان می گویند این ها در بدن بیمار در مدت ۱۸ ماه به عنوان یک فرم جدید استخوان شکل می گیرند.

این مواد هنوز در مراحل اولیه ی تحقیق و توسعه می باشند به این معنی که شاید هنوز زمان زیادی تا دسترسی کامل به این مواد وجود داشته باشد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: beaumont


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر