;
coinex

دانشگاه کمبریج باتری “بی پایان” ایجاد می کند

دانشگاه کمبریج باتری "بی پایان" ایجاد می کند

چندین دهه از شور و هیجان مهندسان در رابطه با تئوری تکنولوژی ساخت باتری به نام لیتیوم ایر می گذرد، که تراکم انرژی آن با گازولین قابل قیاس است تا حدی که درحقیقت باتری “بی پایان” نامیده می شود.

وحالا این باتری به واقعیت تبدیل شده است. شیمیدان های دانشگاه کمبریج نمونه ی اولیه ی کارامدی از باتری لیتیوم ایر ساختند و آزمایشات اولیه نتایج تاثیربرانگیزی داشته است. این نتایج شامل تراکم انرژی بسیار بالا، بیشتر از 90% بهره وری موثر، و قابلیت شارژ مجدد تا 2000 مرتبه می باشد.
کلر گری نویسنده ی ارشد مقاله ی این اکتشاف می گوید : “چیزی که ما به آن دست یافتیم یک پیشرفت قابل توجه و مهم در این تکنولوژی محسوب می شود و میدان های تحقیقاتی بسیاری را پیش رو قرار می دهد.”

این پیشروی، عبور از بسیاری از موانع را امکان پذیر کرده است که شامل الکترودهای کربنی پرزدار پرمنفذ که از گرافین ساخته شده اند و شماری از کاتالیزورهای شیمیایی که با ورود به باتری و تغییر کنش و واکنش آن باعث ثبات بهتر و امنیت بیشتر باتری می شوند، می باشد. اما محققان معتقدند تا تحقق تولید نسخه ی قابل استفاده ازین باتری حداقل یک دهه دیگر زمان لازم است.
تائو لیو نویسنده ی اول این مقاله اظهار داشت : ” کارهای زیادی باید انجام شود. اما مسائلی که ما اینجا با آنها مواجه بودیم نشان می دهد که روش هایی برای حل این مسائل وجود دارد، شاید ما یابد از زاویه ای دیگر به مسائل بنگریم.”

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر