;
coinex

مطالعات نشان می دهد سایر دستیاران صوتی در حفظ حواس شما هنگام رانندگی کارامد نیستند

مطالعات نشان می دهد سیری و سایر دستیاران صوتی در حفظ حواس شما هنگام رانندگی کارامد نیستند

تکنولوژی فرمان های صوتی مانند سیری اپل ، کورتانای مایکروسافت و گوکل ناو( Google Now) برای کمک به رانندگان در تکمیل کار و حفظ تمرکز آنها طراحی شده اند. اما مطالعات دانشگاه یوتا نشان می دهد بعد از استفاده از تکنولوژی های فرمان صوتی، 27 ثانیه زمان لازم است تا بتوانید حواستان را دوباره متمرکز کنید. شاید زیاد به نظر نرسد، اما در هنگام رانندگی ممکن است اتفاقات زیادی در عرض 27 ثانیه بیفتد.
محققان از افراد خواستند در مسیر 2.7 مایلی شهر سالت لیک سیتی، در اتومبیل های متفاوت با سرعت 25 مایل بر ساعت یا کمتر برانند. در طول رانندگی از آنها خواسته شد که از فرمانهای صوتی برای برقراری تماس، شماره گیری تلفن ، عوض کردن کانال رادیو و پیام نوشتن استفاده کنند.
تکنولوژی فرمان صوتی از 1تا5 رتبه بندی میشود ، 5 معرف بالاترین میزان اخلال است.
بین دستیاران مجازی رایج ، کورتانای مایکروسافت در رقابت با سیری اپل و گوگل ناو، بدترین اجرا را به نمایش گذاشت. کورتانا و سیری به ترتیب امتیاز 3.8 و 3.4 از 5 را کسب کردند. سخنگوی مایکروسافت گفت :” امنیت مشتری هنگام استفاده از محصول ما از بالاترین درجه اهمیت برخوردار است. ما یافته های گزارش را بررسی می کنیم و مستمرا تلاش می کنیم که توانایی کورتانا را بهبود بخشیم ، تا بتواند بهترین، امنترین و کارامدترین دستیار دیجیتال باشد. ”
اپل تا کنون پاسخی در این باره نداده است.
گوگل ناو با امتیاز 3 بهترین عملکرد را داشته است، با این حال یکی از نمایندگان گوگل عنوان کرد که گوگل ناو  بهترین گزینه ی فرمان صوتی هنگام رانندگی نیست. ادامه داد :” اپلیکیشن های گوگل به افراد کمک می کند تا از طریق صحبت کردن با گوگل کارهای خود را سریع تر انجام دهند ، اما این وسیله مخصوص استفاده هنگام رانندگی نیست. اندروید اتو (Android Auto) نرم افزاریست که برای کاهش اختلال حواس راننده طراحی شده است.”
لازم به ذکر است یافته های مطالعات قدیمی تر نشان می دهند برقراری تماس تلفنی کمتر از استفاده از تکنولوژی فرمانهای صوتی اختلال حواس ایجاد می کند. در دست داشتن موبایل و صحبت کردن با آن امتیاز 2.5 و صحبت کردن با استفاده از هندزفری امتیاز 2.3 را کسب کرد. گوش کردن به رادیو و کتاب صوتی هرکدام به ترتیب 1.2 و 1.7 امتیاز کسب کردند.
حتی درحالتی که به راننده ها برای تمرین و آموزش فرمان های صوتی فرصت داده شد، مراتب حواس پرتی کاهش نیافت.
جول کوپر، پروفسور دستیار تحقیقات دانشگاه یوتا و یکی از مولفان مطالعات جدید در بیانیه مطبوعاتی عنوان کرد: ” تکنولوژی فرمان صوتی آماده نیست. داخل خودروها قرار دارد و به عنوان راه حل امن برای ارتباط دستی با اتومبیل تعبیه شده ، اما سیستم صوتی از بهره وری کافی برخوردار نیست.”

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر