;
coinex

اعتیاد به تلویزیون با 8 دلیل اصلی مرگ ارتباط مستقیم دارد

اعتیاد به تلویزیون با 8 دلیل اصلی مرگ ارتباط مستقیم دارد

در آمریکا زمان زیادی صرف تماشای تلویزیون می شود. 80 % مردم آمریکا به طور میانگین در طول روز 3.5 ساعت تلویزیون تماشا می کنند. این مقدار بیشتر از نصف اوقات فراغت آنهاست. (اگر باز هم قصد دارید سریال Game of Thrones را تماشا کنید، بعد از هر قسمت کمی بایستید و حرکت کنید).
اخیرا مطالعاتی در زمینه ی ارتباط بین زمان صرف شده برای تماشای تلویزیون و مرگ در آمریکا صورت گرفته است، زمان صرف شده مقابل تلویزیون، با 8 دلیل رو به رشد مرگ مرتبط می باشد.
از قبل می دانستیم صرف زمان زیاد برای تلویزیون در ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و همینطور سرطان نقش دارد، که همانطور که می دانیم، این ها، دو دلیل عمده ی مرگ است. اما بد نیست بدانید، هرچه بیشتر مردم به تماشای تلویزیون بنشینند بیشتر به بیماری های ریوی، دیابت، آنفولانزا، ذات الریه، پارکینسون، بیماریهای کبدی و حتی خودکشی دچار می شوند.
البته این رابطه متکی به رفتار نادرست افراد است تا صرفا خود تلویزیون، بالاخص حالت نشستن و بی حرکت ماندن تاثیر بسزای دارد.
محققان از یک سری از نتایج مطالعاتی استفاده کردند که در آن تغذیه و سلامت 567169 نفر از مردم آمریکا بین سنین 50 تا 71 مورد بررسی قرار گرفته بود. محققان اطلاعات بررسی اولیه را (که در سالهای 1995 و 1996 جمع آوری شده بود) با اطلاعات بعدی آن ( یعنی 15 تا 16 سال بعد از آن) مقایسه کردند، بعد از طی این زمان 221426 نفر از نمونه ی آماری باقی ماندند که دوره ی زمانی را به سلامتی آغاز کردند و به سوالاتی در مورد تلویزیون پاسخ دادند.
این اطلاعات نشان می دهند که اگر زمان تماشای تلویزیون بیشتر از دو یا سه ساعت در روز باشد ، خطر مرگ افزایش می یابد. افرادی که سه تا چهار ساعت تلویزیون تماشا می کردند در مقایسه با افرادی که زمان کمتری صرف می کردند ، 15% احتمال خطر مرگ داشتند. این احتمال برای افرادی که 7ساعت یا بیشتر وقت خود را با تلویزیون سپری می کردند 47 % بود.
افرادی که زمان خیلی بیشتری را صرف تلویزیون می کنند مشکلاتی از قبیل کمبود خواب، کلسترول بالا، چاقی، نوشیدن، خوردن و سیگار کشیدن را دارند و البته سواد کمتر هم می تواند نتیجه طبیعی صرف وقت زیاد برای تماشای تلوزیون باشد.
اما حتی اگر تمام فاکتورهای ذکر شده را تحت کنترل داشته باشید نتایج تفاوتی نخواهد داشت. صرف زمان بیشتر برای تلویزیون شما را به مرگ نزدیکتر می کند.
البته مطالعات جدید، سلامت ذهن، که روی سلامت جسم، تاثیر جدی دارد را در نظر نگرفته است. برای مثال شاید افراد مبتلا به افسردگی بیشتر تلویزیون تماشا می کنند. اما دکتر سارا کیدل محقق اصلی مطالعات، افزایش خطر مرگ را به بی حرکتی نسبت می دهد. او طی بیانیه ای اعلام کرد ” نتایج ما طی مجموعه ای از تحقیقات ثابت می کند که زیاد نشستن می تواند مضرات متفاوتی بر سلامت داشته باشد.”
جدا از بحث تماشای تلویزیون، بسیاری از ما در طول ساعات کاری تحرک نداریم، با اینحال تاثیر این زمان ( یا بی حرکتی در طول رانندگی ، یا هر زمانی که به بی تحرکی می گذرد) پیگیری نشده است. همچنین ایستادن چندان مفید به نظر نمی رسد، طبق نتایج مطالعات اخیر، ثابت ایستادن هم بی تحرکی محسوب می شود. حرکت مداوم و ورزش کردن مستمر بسیار ضروری است.
شما چگونه رفتار می کنید؟ شاید وقت آن رسیده که توصیه پزشکان را جدی بگیریم و در روزمرگی های خود تغییرات جدی ایجاد کنیم تا سلامت خود را به خطر نندازیم.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر