coinex
راهنمای خرید تکراتو

Facebook AI تصاویر را برای افراد نابینا توصیف می کند

smartphone-801x420

فیسبوک از تلاش مداوم خود  بر روی یک نرم افزار که عکس ها را برای کاربران نابینا توصیف می کند و در این راستا از هوش مصنوعی بهره گرفته است، به نفصیل شرح می دهد. مارک زاکربرگ، مدیر عامل این شرکت دیروز یک لینک از ویدئویی که این تکنولوژی را توصیف می کند، در صفحه ی فیسبوک خود به اشتراک گذاشت و در این ویدئو به طور خلاصه در مورد این قابلیت و کار فیسبوک صحبت شده است. او می گوید “این نرم افزار AI ما هم اکنون می تواند به تصاویر نگاه کند، آنچه که در تصویر است را تشخیص دهد و آن را برای افراد نابینا توضیح دهد”

فیسبوک به صورت فشرده بر روی توسعه ی هوش مصنوعی آن کار کرده است تا این پلتفرم بتواند همه ی چیزهایی که ممکن است شما از آن آگاه نباشید را نمایش دهد. به طور مثال یافتن شما در عکس های دیگر و چیزهای دیگر این شبکه ی اجتماعی که هنوز هم در حال توسعه است.

با استفاده از این تکنولوژی، کاربران نابینا و آنهایی که در دید مشکل دارند می توانند با استفاده از توصیف تصاویر به اشتراک گذاشته با دوستان از این سرویس هرچه بیشتر لذت ببرند. به طور مثال این برنامه می گوید که در این تصویر کودک و یا مثلا گربه و یا هرچیز دیگری وجود دارد و ظاهر آن را توصیف می کند.

آنها هنوز هم در حال کار بر روی این تکنولوژی هستند و زاکربرگ می گوید: ما هم اکنون گام های ابتدایی در این مسیر را برداشته ایم و شما هنوز می توانید بر روی این برنامه فکر کنید و بگویید که چگونه این برنامه می تواند در آینده مفیدتر واقع شود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: slashgear


عصر تکنولوژی، تکرا

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر