;
coinex

دهکده شش ضلعی عمودی در سنگاپور، برترین سازه معماری جهان در سال 2015

یک دهکده عمودی در سنگاپور، عنوان سازه جهانی سال 2015 در فستیوال معماری جهانی را به خود اختصاص داد. این سازه در هم بافته، طراحی پیشرفته مسکونی است که توسط تیم OMA / Buro Ole Scheeren طراحی شده است. این پروژه شامل آپارتمانهای شش طبقه ای است که در 31 بلوک به اشکال شش ضلعی بر روی هم چیده شده است.

مدیر جشنواره جهانی معماری، پل فینچ (Paul Finch) گفت: این درهم تنیدگی، یک نمونه خیره کننده از تفکر معماری معاصر است.

این سازه، یکی از پروژه های جاه طلبانه پیشرفته مسکونی، در تاریخ سنگاپور می باشد و اساسا یک روش زندگی مدرن در مناطق گرمسیری است. این سازه درهم تنیده، با هدف ایجاد ترکیبی از فضاهای داخلی و خارجی مشترک و همچنین خصوصی خلق شده است.

هر بلوک این آپارتمان ها 70 متر بلندی دارد و هشت حیاط بزرگ در اطراف آنها مرتب شده اند. این ترتیب انباشته شدن به این معنی است که فضاهای متفاوتی در سراسر سطوح مختلف ایجاد شده است. تصاویر این سازه غول پیکر و دیدنی را در پایین مشاهده خواهید کرد.

مدیر جشنواره جهانی معماری، پل فینچ (Paul Finch) گفت: این درهم تنیدگی، یک نمونه خیره کننده از تفکر معماری معاصر است. این سازه، یکی از پروژه های جاه طلبانه پیشرفته مسکونی، در تاریخ سنگاپور می باشد و اساسا یک روش زندگی مدرن در مناطق گرمسیری است. این سازه درهم تنیده، با هدف ایجاد ترکیبی از فضاهای داخلی و خارجی مشترک و همچنین خصوصی خلق شده است.

هر بلوک این آپارتمان ها 70 متر بلندی دارد و هشت حیاط بزرگ در اطراف آنها مرتب شده اند. این ترتیب انباشته شدن به این معنی است که فضاهای متفاوتی در سراسر سطوح مختلف ایجاد شده است.

4 - دهکده شش ضلعی عمودی در سنگاپور، برترین سازه معماری جهان در سال 2015

5 - دهکده شش ضلعی عمودی در سنگاپور، برترین سازه معماری جهان در سال 2015

6 - دهکده شش ضلعی عمودی در سنگاپور، برترین سازه معماری جهان در سال 2015

7 - دهکده شش ضلعی عمودی در سنگاپور، برترین سازه معماری جهان در سال 2015

8 - دهکده شش ضلعی عمودی در سنگاپور، برترین سازه معماری جهان در سال 2015

.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر