;
coinex

مقایسه ی سرفیس بوک با سرفیس پرو ۴: شما کدامیک را ترجیح می دهید؟

مقایسه ی سرفیس بوک با سرفیس پرو ۴. سرفیس های جدید مایکروسافت در نوع خود فوق العاده هستند

سرفیس های جدید مایکروسافت در نوع خود فوق العاده هستند اما ممکن است شما هم مثل خود من نتوانید به سادگی بین آنها یکی را انتخاب کنید. ما در این مقاله سعی کرده ایم که سرفیس پرو 4 (Surface Pro 4) و سرفیس بوک (Surface Book) را به طور کامل برای شما بازگویی کنیم تا شاید راحتتر بتوانید تصمیم بگیرید که کدامیک از این دو مدل برای شما بهتر و مناسب تر می باشد.

پاسخ به این سوالی که در بالا ذکر شد بیشتر به این بستگی دارد که شما از یک کامپیوتر شخصی 2 در 1 چگونه استفاده می کنید. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که غالب وقت خود را با لپ تاپتان سپری می کنید و برای شما قیمت لپ تاپ مهم نیست، سرفیس بوک برای شما می تواند گزینه ی مناسبی باشد. اما اگر شما از لپ تاپ 2 در 1 خود برای مدت زمان کمتر از یک سوم روز استفاده می کنید و می خواهید قیمت آن هم متناسب با استفاده ی کمی که از این دستگاه می کنید، پایین باشد، احتمالا لپ تاپ تبلت هیبرید سرفیس پرو 4 برای شما مناسبتر است.

انتخاب شما بنا به جایی که از آن استفاده می کنید نیز متفاوت خواهد بود. مادامی که از این دو دستگاه بر روی میز بخواهید استفاده کنید، ما ترجیح می دهیم از سرفیس بوک بهره ببرید چرا که صفحه نمایش این دستگاه 21 درصد بزرگتر است و برای روی میز مناسب تر به نظر می رسد اما اگر از آن به عنوان لپ تاپی که قرار است اکثر اوقات همراه شما باشد، استفاده می کنید، سرفیس پرو 4 را پیشنهاد می کنیم چرا که از سرفیس بوک کوچکتر و وزن آن هم کمتر است.

در قالب یک تبلت، شکل ظاهری سرفیس بوک بسیار عالی می باشد. هرچند که باز هم بزرگ به نظر می رسد، اما احساس خوبی را در دست به شما القا می کند. این تبلت از سرفیس پرو 4 کور آی5 (Core i5) و کور آی7 (Core i7) به اندازه ی 9 درصد سبکتر است- هرچند که سرفیس بوک دارای صفحه نمایش بزرگتری می باشد.

دلیل خیلی خوبی که وجود دارد و این وزن سبک سرفیس بوک را توجیه می کند، این است که باتری زیادی در آن به کار نرفته است. مایکروسافت دو باتری در سرفیس بوک قرار داده که تنها یکی از آنها که کوچکتر هم هست، در اسکرین آن به کار رفته است. به عنوان یک لپ تاپ این دستگاه دارای عمر باتری عالی می باشد اما به عنوان یک تبلت شما تنها می توانید با هربار شارژ کردن تنها یک یا دو ساعت از آن استفاده کنید (شاید بیشتر هم باشد ولی میانگین تقریبا همین مقدار می باشد). احتمالا به همین دلیل است که مایکروسافت هنگام توصیف این دستگاه از به کار بردن کلمه ی “تبلت” اجتناب می کند و به جای آن از “حالت کلیپ بورد” استفاده می کند. چراکه همه از یک تبلت انتظار دارند که باتری آن یک شبانه روز دوام بیاورد اما در حالت کلیپ بورد چنین چیزی دور از انتظار است.

مایکروسافت دو باتری در سرفیس بوک قرار داده که تنها یکی از آنها که کوچکتر هم هست، در اسکرین آن به کار رفته است.

سرفیس پرو ۴ مانند سرفیس های قدیمی تر است که عنوان تبلت برای آن مناسب تر می باشد و با متصل کردن صفحه کلید نازک و لوازم جانبی آن می توان به عنوان یک لپ تاپ هم از آن بهره برد. این دستگاه به عنوان یک تبلت کمی ضخیم تر و سنگین تر است چرا که باتری و همه متعلقات دیگر در قسمت اسکرین آن قرار دارد. از طرفی هم نکته ی مثبت این موضوع در این است که هنگام استفاده از این دستگاه با کمبود عمر باتری روبرو نمی شوید.

سرفیس بوک هم بیشتر شبیه به یک لپ تاپ سنتی است که قابل چرخش می باشد. همانطور که ذکر شد باتری کوچکتر آن در اسکرین استفاده شده و باتری بزرگتر آن و در مدل های بالا رده، کارت گرافیک های انویدیا داخل کیبورد این دستگاه قرار گرفته اند. هنگامی که شما می خواهید از حالت تبلت آن استفاده کنید، با فشردن طولانی مدت یک کلید (یا تنها کلیک بر روی یک آیکون در قسمت ویندوز سیستم) می توانید از تبلت سرفیس بوک استفاده کنید.

به کلامی ساده تر می توان گفت، سرفیس پرو ۴ یک تبلت با یک کیبورد مجزا است و سرفیس بوک یک لپ تاپ با صفحه نمایش قابل جدا شدن می باشد و هرکدام از آنها بر روی قسمت دیگر خود می نشینند و به عنوان یک دستگاه ۲ در ۱ شناخته می شوند.

به کلامی ساده تر می توان گفت، سرفیس پرو ۴ یک تبلت با یک کیبورد مجزا است و سرفیس بوک یک لپ تاپ با صفحه نمایش قابل جدا شدن می باشد. و هرکدام از آنها بر روی قسمت دیگر خود می نشینند و به عنوان یک دستگاه ۲ در ۱ شناخته می شوند.

هر دو دستگاه شامل قلم سرفیس پن مایکروسافت می باشند. مدل اخیر دارای قابلیت حساس به فشار است و ویندوز ۱۰ این امکان را به شما می دهد بدون نیاز به صفحه کلید کارهای بیشتری را به وسیله ی آن انجام دهید. به طور مثال هنگامی که می خواهید چیزی را تایپ کنید به کیبورد نیازی ندارید و با استفاده از دست خط بسیار عالی ویندوز و با این قلم می توانید هرآنچه که می خواهید را تایپ کنید.

کیفیت ساخت هر دو دستگاه درجه یک است. آنها دارای ساختاری مشابه و منیزیمی می باشند و به هر اندازه ای که هر دستگاه اپلی، پرمیوم به نظر می رسد این دو مدل هم پرمیوم و اعلا می باشند.

کیفیت صفحه نمایش در هر دو دستگاه عالی و با تراکم پیکسل مشابه ۲۶۷ پیکسل در اینچ می باشد. متن و تصاویر در هر دو حالت تبلت و لپ تاپ شفاف به نظر می رسد.

تایپ کردن با هر دوی این دستگاه ها لذت بخش است چرا که هر دو دارای کلیدهای راحت و ترک پد شیشه ای بزرگ هستند. سرفیس بوک دارای یک بیس ضخیم تر، بزرگتر و سنگین تر است.

از نظر عملکرد این دستگاه ها باید گفت که سرفیس بوک مدل پایین دارای رم دو برابر است. اگر شما یکی از سرفیس بوک های رده بالا را با گرافیک جداگانه خریداری کنید، یک گرافیک اضافی برای بازی ها و برنامه های گرافیک بالایی مانند فتوشاپ و یا لایت روم دریافت می کنید. هیچ مدلی از SP4 به شما گزینه ی گرافیک مجزا ارائه نمی دهد.

سرفیس پرو ۴ دارای مدل بدون فن Core m3 با قیمت پایین تر و مدل Core i5 با قیمت حدود ۱۰۰ دلار بالاتر می باشد.

عمرباتری هر دو دستگاه خوب است و نتایج تست ها نشان می دهد که هنگامی که این دو دستگاه در حالت پخش استریم ویدئو و با تنظیم روشنایی ۷۵ درصدی می باشند، عمر باتری آنها تنها ۹ درصد در ساعت کاهش می یابد. این نکته را هم لازم است ذکر کنیم که این تست برای دستگاه سرفیس بوک فقط در حالت لپ تاپ صورت گرفته است.

اگر بخواهیم صرفا یک دستگاه “بهتر” را انتخاب کنیم، من به شخصه سرفیس بوک را انتخاب می کنم؛ چرا که دارای صفحه نمایش بزرگتر و حالت تبلت سبک تر می باشد، ناگفته نماند که سرفیس پرو ۴ هم یک محصول عالی در نوع خود می باشد و هنگامی که به بحث راجع به قیمت این دستگاه ها میپردازیم این دستگاه بهتر و بهتر هم به نظر می رسد. در حالت کلی می توان اینگونه گفت که این دستگاه سرفیس پرو ۴ تنها کمی کوچکتر و کمی بیشتر شبیه به تبلت و با قیمت تا حدودی ارزانتر نسبت به سرفیس بوک می باشد.

مقایسه ی سرفیس بوک با سرفیس پرو ۴

قیمت دستگاه سرفیس پرو ۴ برای مدل Core m معادل ۱۰۳۰ دلار و برای مدل Core i5 معادل ۱۱۳۰ دلار می باشد. قیمت سرفیس بوک هم همانطور که گفته شد گرانتر بوده و برای مدل Core i5 و رم ۸ گیگابایتی و کارت حافظه ی ۱۲۸ گیگابایتی معادل ۱۴۹۹ دلار است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر