;
coinex

یک روبات با قابلیت تغییر شکل می تواند به عنوان یک تلفن، لامپ و یا یک پوشش خارجی مورد استفاده قرار گیرد

روبات با قابلیت تغییر شکل. یک روبات با قابلیت تغییر شکل می تواند به عنوان یک تلفن، لامپ و یا یک پوشش خارجی مورد استفاده قرار گیرد

گروهی در آزمایشگاه رسانه ای MIT، یک “رابط با قابلیت تغییر شکل” به نام LineFORM ایجاد کردند که روش های جدیدی برای تعامل با تکنولوژی ارائه می دهد. LineFORM یک روبات مارپیچ است که  با ترکیبی از انعطاف پذیری به همراه استحکام این توانایی را دارد که به شکل های مختلفی دراید. این گروه رسانه ای آزمایشگاه MIT معتقدند که این رابط “دریچه های جدیدی را برای صفحه نمایش،تعامل و قیود مربوط به بدن” باز می کند و در یک ویدئو توانایی های بالقوه ی آن را نمایش داده اند که می توانید این ویدئو را در لینک منبع مشاهده کنید.

در حقیقت LineFORM در ابتدا به صورت یک خط می باشد و در نهایت به اشکال مختلفی در می آید. این روبات به صورت یک سری خطی از فعال کننده هاست که می توانند به صورت مستقل و یا یا یکدیگر حرکت کنند تا در اشکال جدیدی چیده شوند. در یک نسخه ی نمایشی، آن را مانند یک تکنولوژی رده بالای Slap Wrap به دور مچ دست پیچیده اند. در این پیکربندی این رابط قادر به انتقال نوتیفیکیشن از طریق بازخورد لمسی می باشد و در حقیقت این حالت پیچیده شده ی آن باز می شود و به آرامی به مچ دست کاربر ضربه می زند. تصور سازندگان این رابط این است که از این شکل می توان در ساختار اصلی یک دستگاه موبایل، که احتمالا با یک صفحه نمایش، میکروفن و اسپیکر پر می شود، استفاده کنند. با دریافت این نوتیفیکیشن ها، پس از اینکه کاربر آن را از دست خود باز می کند و آن را به صورت یک منشور قائم جمع می کند می تواند با تپ کردن بر روی این صفحه نمایش خیالی آن را به شکل یک تلفن قدیمی تبدیل کند و از آن استفاده نماید.

با دریافت این نوتیفیکیشن ها، پس از اینکه کاربر آن را از دست خود باز می کند و آن را به صورت یک منشور قائم جمع می کند می تواند با تپ کردن بر روی این صفحه نمایش خیالی آن را به شکل یک تلفن قدیمی تبدیل کند و از آن استفاده نماید.

این LineFORM همچنین قابلیت تبدیل شدن به یک کابل هوشمند را هم دارد. چنین کابلی قادر به تشخیص تعدادی از ماژول ها می باشد که در مواقع لازم به چیزی که مورد نیاز است تبدیل می شوند. این روبات می تواند به یک لامپ متصل شود و آن را روشن کند و با تغییر و بالا و پایین کردن قسمتی از آن، لامپ را می توان روشن و یا خاموش کرد. LineFORM در قالب یک کابل، با یک سیم “رسانا” کار می کند و شکل موج هایی را به نمایندگی از “فلوی جریان نامرئی” از دیتای بین دستگاه ها ایجاد می کند. همچنین یک بخشی هم وجود دارد که این روبات به عنوان یک “خط کش دینامیکی” استفاده می شود.

قابلیت دیگری که این روبات دارد این است که به عنوان یک چیزی شبیه به دمبل دینامیکی بدن هم استفاده می شود. هنگامی که این روبات به دور بازوی کاربر بسته می شود، می تواند طیف وسیعی از حرکات بدن را محدود سازد و یا یک مجموعه ای از حرکات را “بازپخش” کند. چیزی که در این روبات بیش از هرچیزی سودمند است این است که نسبت به نمونه های دیگر انتزاعی تر است و می تواند همین هم برای آموزش بسیار مفید باشد. یک متخصص در یک زمینه می تواند انجام یک کار فیزیکی خود را ضبط کند و سپس این LineFORM می تواند این امکان را به یک آماتور برای انجام فعالیتی مشابه بدهد.

با همه ی این اوصاف شما باید از یک مقدار تخیل هم البته در حد معقول چاشنی کار کنید. این یک اثبات پیشرفته از یک مفهوم است که روزی می تواند برای توسعه در همه چیز مفید باشد.

Ken Nakagaki، Sean Follmer و رئیس گروه رسانه ای Tangible به نام پروفسور هیروشی ایشی ، سه نویسنده ی مقاله ی LineFORM هستند که می گویند: ما دستگاه های به سبک LineFORM را مجسم کردیم که با صفحه نمایش های انعطاف پذیر به عنوان نسل بعدی دستگاه های موبایل همراه می شوند. ما نشان دادیم که تعدادی از فعال کننده های کوچک می توانند در دستیابی به یک صفحه نمایش و … استفاده شوند. امیدواریم که این کار برای بررسی بیشتر در این حوزه برای دیگران ایجاد انگیزه کند و موفقیت های زیادی را شاهد باشیم.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر