;
coinex

سیستم عامل کروم با هیچ سیستم عاملی ادغام نمی شود

سیستم عامل کروم با هیچ سیستم عاملی ادغام نمی شود

طی چند روز گذشته، برنامه آینده ی سیستم عامل کروم و کروم بوک با مسائلی روبرو بوده است، شایعاتی مانند اینکه سیستم عامل کروم با اندروید آمیخته می شود. این شرکت در تلاش است تا بتواند بهترین حالت هر دو سیستم عامل را خلق کند، در عین حال برنامه ای برای خروج سیستم عامل کروم از صحنه ندارد.

6 سال قبل، زمانیکه کروم برای اولین بار معرفی شد، گوگل قصد داشت کامپیوترهای بهتر، سریعتر، ساده تر و امنتری را برای تمام کاربران تولید کند، و در حال حاضر شرکت گوگل این برنامه ی خود را در کلاس های درس، ادارات و منازل سراسر جهان تحقق یافته می بیند. در آمریکا در هر روزی که کلاس های درس تشکیل می شوند، 30000 کروم بوک در این کلاس ها فعال می شوند. این رقم بیشتر از مجموع تمام دستگاه هایی ست که در زمینه ی تحصیل از آنها استفاده می شود. بیشتر از 2 میلیون معلم و دانش آموز در بیشتر از 150 کشور جهان از “سیستم به اشتراک گذاشتن مطالب با کلاس” استفاده می کنند، این سیستم که در ماه سپتامبر شروع به کار کرد، دانش آموزان را فورا به صفحه ی مورد نظر ارجاع می دهد. در این مدت شرکت هایی مانندNetflix ، Sanmina ، Starbucks و البته گوگل از کروم بوک استفاده می کنند، به این دلیل که به آسانی گسترش می یابد، توانایی کامل کردن تکنولوژی های موجود را دارد، و دارای یک مدل امنیتی ست که از تمام کاربران محافظت می کند ( از حفاظت سخت افزاری تا اطلاعات شخصی کاربران)، امنیت کروم بوک تا حدی ست که شما به نرم افزارهای آنتی ویروس محتاج نخواهید بود! سرپرستان تکنولوژی اطلاعات می توانند هزاران کروم بوک را از طریق یک کنسول وب کنترل کنند و آنها را برای کلاس های درس و محل کار ایده آل کنند.
گوگل مفتخر است به این که کروم بوک در صدر لیست پرفروش ترین لپ تاپ ها در سایت آمازون قرار دارد. گوگل اوایل امسال، به این دلیل که دسترسی به کامپیوتر را آسان تر کند و همچنین یک لپتاپ سریع و با قیمت مناسب عرضه کند، اولین کروم بوک با قیمت 149 دلار را وارد بازار کرد، و تا چند هفته ی آینده کروم بیت ایسوز(Asus Chromebit) عرضه خواهد شد. یک دستگاه با قیمت 85 دلار که می تواند هر نمایشگری را به کامپیوتر تبدیل کند، یعنی قابلیت های کامپیوتر را به نمایشگر منتقل می کند، بنابراین کاربران می توانند کامپیوتر قدیمی خود را با یک کامپیوتر جدید مقرون به صرفه که اندازه ی آن برابر با یک بسته شکلات است عوض کنند.
گوگل در طی سال جاری، حالت های مختلف سیستم عامل کروم را تعریف و با این کار اولین کروم بوک مخصوص محیط کار را تعیین کرد. این شرکت همچنین دسترسی به اپلیکیشن های اندروید را از طریق App Runtime در کروم بوک ایجاد کرد. با این حال کارهای بیشتری می توان انجام داد. او قصد دارد ویژگی های بیشتری به سیستم عامل کروم اضافه کند، مانند نرم افزار اجرایی جدید فیلم و موسیقی، تازه کردن ویژگی های بصری بر پایه ی طراحی مادی، عملکرد پیشرفته، و البته تمرکز بیشتر برای تعیین امنیت بهتر. با امکاناتی مانند دوره ی 6 هفته ای نرم افزار و ضمانت بروزرسانی اتوماتیک 5 ساله، کروم بوک با گذر زمان بهتر می شود. و در نهایت منتظر نسخه های متفاوت کروم بوک در سال 2016 باشید.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: chrome


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر