;
coinex

امکان جستجو و جهت یابی در گوگل مپ به صورت آنلاین و آفلاین وجود خواهد داشت

متاسفانه 60% مردم جهان به اینترنت دسترسی ندارند و حتی در صورت دسترسی ممکن است آن را با کیفیت بسیار پایینی دریافت نمایند. به طور خلاصه باید گفت دسترسی آسان و سریع به اطلاعات برای اکثریت جمعیت جهان وجود ندارد. این مشکل بسیار بزرگی است، مخصوصا زمانی که مردم به مسیر یابی در اطراف خود نیازمند باشند. با این تفاسیر گوگل برنامه ای برای کمک به این افراد طراحی کرده است تا بتوانند مسیرها را بیابند و دررسیدن به مقصد با مشکل مواجه نشوند؛ حتی اگر به اینترنت دسترسی نداشته باشند.

متاسفانه 60% مردم جهان به اینترنت دسترسی ندارند و حتی در صورت دسترسی ممکن است آن را با کیفیت بسیار پایینی دریافت نمایند. به طور خلاصه باید گفت دسترسی آسان و سریع به اطلاعات برای اکثریت جمعیت جهان وجود ندارد. این مشکل بسیار بزرگی است، مخصوصا زمانی که مردم به مسیر یابی در اطراف خود نیازمند باشند. با این تفاسیر، گوگل برنامه ای برای کمک به این افراد طراحی کرده است تا بتوانند مسیرها را بیابند و دررسیدن به مقصد با مشکل مواجه نشوند؛ حتی اگر به اینترنت دسترسی نداشته باشند.

حال این امکان وجود دارد که منطقه ای از جهان را دانلود کرده و در تلفن همراه خود داشته باشید و حتی اگر به اینترنت دسترسی نداشته باشید، دیگر در یافتن مسیر خود با مشکل روبرو نخواهید بود – خواه این مسیر یک جاده ی خارج از شهر باشد، خواه یک پارکینگ زیر زمینی مخفی، گوگل مپ بدون وقفه به روند خود ادامه خواهد داد. قبلا امکان نمایش یک منطقه در حالت آفلاین وجود داشت اما حالا تمام پیچ های مسیر، مقصدهای خاص و اطلاعات کاربردی مکان ها (مانند ساعات کاری و اطلاعات افراد) به صورت آفلاین قابل مشاهده خواهد بود.

می توانید با جستجوی منطقه، شهر و یا حتی کشور مورد نظر را بیابید و آن را دانلود کنید. برای مثال روی صفحه نتایج جستجو، دانلود را انتخاب کنید و یا اینکه “Offline Areas” را در منوی گوگل مپ انتخاب کرده  و سپس کلید “+” را انتخاب نمایید. بعد از دانلود، زمانی که شما در منطقه ای با خدمات اینترنت ضعیف و یا حتی بدون اینترنت روبرو شدید گوگل مپ به صورت اتوماتیک حالت آفلاین را فعال می کند و زمانیکه ارتباط مجددا برقرار شود گوگل به حالت آنلاین برمی گردد تا بتوانید به نسخه ی کامل نقشه ها مثل وضع ترافیک دسترسی داشته باشید. گوگل در حالت پیش فرض مناطق را تنها در حالتی که شما به وای فای متصل باشید دانلود می کند تا از متحمل شدن هزینه اضافی به شما به دلیل مصرف دیتای تلفن همراه جلوگیری نماید.

گوگل در ماه مه امسال در Google I/O این توانایی های جدید را به نمایش گذاشت و امروز، 10 نوامبر (19 آبان)، این پیشرفت جدید در آخرین نسخه ی گوگل مپ در اندروید در دسترس قرار دارد (این سیستم به زودی در iOS نیز راه اندازی خواهد شد). گوگل قصد دارد در آینده خدمات آفلاین دیگری را ارائه نماید.

.

.

منبع: googleblog


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر