;
coinex

HeartBuds: گوشی پزشکی جدیدی که به شما امکان شنیدن، ضبط کردن، نمایش دادن و ارسال ضربان قلب را می دهد

HeartBuds. گوشی پزشکی جدیدی که به شما امکان شنیدن، ضبط کردن، نمایش دادن و ارسال ضربان قلب را می دهد

اگرچه در حال حاضر دستگاه های جانبی گوشی های هوشمند کاربردهای فراوانی یافته و به عنوان ابزارهای مختلف از آب و هوا گرفته تا بازرسی چشمی به کار گرفته می شوند، اما این امری طبیعی است که هوز هم در حال کار بر روی توسعه ی ابزارهایی بهتر برای بهترین شکل استفاده از آنها باشند. با این حال گوشی ضربان سنج در این لیست ابزارها از قلم افتاده بود. به لطف تلاش محققان در مرکز اورلاندو مستقر در فلوریدا مشخص شده که HeartBuds –یک دستگاه گوشی پزشکی جدید/برنامه – به خوبی گوشی های پزشکی کلاسیک عمل می کنند و از مدل هایی که هم اکنون عرضه می شوند، خیلی بهتر مورد استفاده قرار می گیرند.

HeartBuds توسط دکتر دیوید بلو –که رئیس دپارتمان قلب و عروق در مرکز بهداشت اورلاندو می باشد- توسعه داده شده است.

این سیستم که به دور یک دستگاه شنوایی کوچک الکترونیکی که به شکل دیسک می باشد قرار می گیرد، مقابل پوست بیمار نگه داشته می شود و از طریق یک سیم سخت به قسمت جک هدفون آیفون متصل می شود. پزشکان با استفاده از این دستگاه و برنامه ی رایگان همراه با آن و از طریق اسپیکرهای گوشی، ضربان قلب بیمار را می شنوند و علاوه بر این می توان یک نمایش گرافیکی از آن را هم بر روی صفحه نمایش مشاهده نمود.

بیماران هم برخلاف گوشی های سنتی می توانند به صدای ضربان قلب خود گوش کنند و علاوه بر آن چیزی که خوانده می شود را بر روی گوشی و به منظور استفاده در مراجعات بعدی خود ذخیره کنند و یا آن را با دیگر پزشکان به اشتراک بگذارند. این دستگاه به خصوص برای زنان باردار به منظور شنیدن ضربان قلب جنین و ضبط کردن آن به منظور ارسال به دیگر اعضای خانواده می تواند مناسب باشد.

HeartBuds در تست های آزمایشگاهی بر روی بیش از ۵۰ نفر مورد استفاده واقع شد و به عنوان گوشی های کلاس I و کلاس II مورد تایید FDA و یک مدل محبوب قابل عرضه شناخته شده است.

علاوه بر این، از آنجایی که با استفاده از این دستگاه دیگر نیازی نیست که چیزی به گوش متصل باشد، خطر انتقال باکتری از این طریق را هم در بر نخواهد داشت.

گذشته از این صحبت ها این دستگاه می تواند توسط هر فرد عادی هم برای نظارت بر سلامت و یا تناسب اندام خود مورد استفاده قرار گیرد و در حال حاضر به قیمت ۴۹.۹۵ دلار در دسترس می باشد. ناگفته نماند که در حال حاضر این ابزار فقط بر روی آیفون و آیپد می تواند استفاده شود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر