;
coinex

یک شبکه عصبی مصنوعی یاد می گیرد که چگونه از زبان انسان استفاده کند

یک شبکه عصبی مصنوعی یاد می گیرد که چگونه از زبان انسان استفاده کند

حدود 86 میلیارد رشته عصبی در مغز انسان، 760 میلیون در گربه و 16 میلیون در یک قورباغه وجود دارد. در حال حاضر، پژوهشگران هوش مصنوعی از انگلستان و ایتالیا یک مغز مصنوعی که دو میلیون نورون شبیه سازی شده دارد ایجاد کرده اند که بیشتر از رشته های عصبی یک سوسک، خرچنگ دریایی و یا زنبور عسل می باشد، این پژوهشگران قصد دارند به این مغز شبیه سازی شده چگونه صحبت کردن را آموزش دهند.

نام این مغز مصنوعی ANNABELL (آنابل) است که مخفف which stands for Artificial Neural Network with Adaptive Behavior Exploited for Language Learning به معنی شبکه های عصبی مصنوعی با رفتار سازشی برای استفاده در یادگیری زبان می باشد.
این مغز مصنوعی به گونه ای مورد استفاده قرار می گیرد تا تست کند و دریابد که چگونه مغز ما توانایی انجام توابع پیچیده، مانند چیز های مورد نیاز برای یادگیری زبان و استدلال را توسعه می دهد.
مغز مانند کامپیوتر ، با برنامه ها و قوانین کد شده کار نمی کند. در عوض، تصور می شود که مغز مهارت های شناختی بالاتر را به سادگی با تعامل با محیط زیست، با شروع از صفر، توسعه می دهد. برای تست این تئوری، آنابل هیچ دانش قبلی رمز شده ی زبانی ندارد و تنها از طریق ارتباط با یک انسان به یادگیری می پردازد.
این شبکه مغز دارای دو راه است که از طریق آن یاد گیری انجام می شود، یکی شکل پذیری سیناپسی (توانایی دو نورون برای اتصال کارآمد تر خود، اگر تقریبا همان زمان فعال شوند) و دیگری عصبی مدخل (توانایی نورون هایی خاص به عنوان یک سوئیچ کننده عمل روشن / خاموش).
در مجموع، این مدل می تواند این سیگنال ها را به نوبه خود در روشن و خاموش شدن آنها کنترل کند، که در واقع کنترل جریان اطلاعات بین مناطق مختلف مغز مجازی می باشد.
پس از قرار دادن کلمات و جملات در پایگاه داده ها، آنابل قادر است بین 82٪ تا 95٪ از سوالات را در مورد موضوعات مختلف، به درستی پاسخ دهد. بر اساس گزارش نشریه Discover، آنابل به طور قابل ملاحظه ای شبیه انسان در گفتگو، عمل می کند، هر چند هنوز راه طولانی تا رسیدن به قابلیت ها و پردازش زبانی یک انسان واقعی دارد.
در مرحله بعد، این تیم قصد دارد این شبکه را به یک ربات آپلود کند، که این امکان را فراهم می کند تا جهان دست اول را تجربه کند و برای یادگیری برقراری ارتباط در محیط قرار گیرد و به تعامل بپردازد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techradar


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر