;
coinex

برنامه ژاپن برای فرستادن یک کاوشگر به ماه تا سال 2019

به گزارش وال استریت ژورنال، ژاپن قصد دارد تبدیل به چهارمین کشور در جهان شود که وسیله نقلیه بدون سرنشینی را در ماه فرود می آورد. این پروژه جدید در این هفته و زمانی که کمیته سیاستی فضای دولت ژاپن یک برنامه بروز برای فضای برنامه اکتشاف این کشور منتشر کرد، معرفی شد.

به گزارش وال استریت ژورنال، ژاپن قصد دارد تبدیل به چهارمین کشور در جهان شود که وسیله نقلیه بدون سرنشینی را در ماه فرود می آورد. این پروژه جدید در این هفته و زمانی که کمیته سیاستی فضای دولت ژاپن یک برنامه بروز برای فضای برنامه اکتشاف این کشور منتشر کرد، معرفی شد.

بر اساس گزارش این کمیته، ژاپن توسعه یک کاوشگر قمری (lunar lander) را در اوایل سال آینده میلادی شروع خواهد کرد. اگر همه چی به خوبی پیش رود، این کشور اولین ماموریت فرود در ماه خود را در سال 2019 خواهد داشت و در کتاب های تاریخ به عنوان چهارمین کشوری که یک فضاپیما در ماه فرود آورده، ثبت خواهد شد. فرود بر روی ماه یک دستاورد مهم برای ژاپن و مردم آن می باشد اما سفر به ماه تنها یکی از اهداف این پروژه است.
این فضاپیما با تکنولوژی فرود دقیق جدید طراحی خواهد شد که به کاوشگر این امکان را می دهد تا در 100 متری هدف مورد نظر خود فرود آید. این نسبت به روش های فرود موجود، بهبود قابل توجهی می باشد. در این تکنولوژی ژاپنی از سیستم های تشخیص چهره که به شناسایی چهره فرد در عکس ها و ویدئو ها می پردازد استفاده می شود. این سیستم اقتباس شده تا سطح ماه را اسکن کند و کنترل پرواز فضاپیما را تنظیم نماید.

ژاپن امیدوار است این نوآوری شهرت این کشور را برای اکتشافات فضایی بالا ببرد و این امکان را برایش رقم بزند که به طور مشترک با کشورهای دیگر در ماموریت های فضایی آینده کار کند. ژاپن قبل از آن که جهان را با برنامه های فضایی خود تحت تاثیر قرار دهد، دولت آن باید به دنبال اولین افکار عمومی در مورد ماموریت و نهایی کردن برنامه های پیشنهادی خود در سال آینده باشد.
اگر این پروژه طبق برنامه پیش رود، ژاپن به ایالات متحده، روسیه و چین در موفقیت فرود فضاپیما در سطح ماه می پیوندد. چین سومین و جدیدترین کشوری است که برای پیوستن به این صفوف وارد عمل شده است. او فضا پیمای Chang’e 3 را در سال 2013 به ماه فرستاد. روسیه نیز در سال 1976، لونا-24 را روی ماه فرود و 0.17 کیلو گرم از خاک موجود در ماه را به وسیله آن به زمین آورد.

.

.

منبع: digitaltrends


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر