;
coinex

Wi-FM با استفاده از ایستگاه های رادیویی محلی سرعت اینترنت را بهبود می بخشد

Wi-FM. Wi-FM با استفاده از ایستگاه های رادیویی محلی سرعت اینترنت را بهبود می بخشد

اتصالات وای فای تا زمانی که با سرعت و کارامد کار می کنند عالی هستند اما زمانی که سرعت آنها کم باشد واقعا خسته کننده می شوند. چیز عجیبی که در این باره وجود دارد این است که دلیل این امر، کم شدن سرعت اتصال از ISP شما نمی باشد و در واقع زمانی این اتفاق می افتد که دو تا از اتصالات فیزیکی وای فای نزدیک به هم با یکدیگر تداخل می یابند. حال محققانی از دانشگاه نورث وسترن به راه حلی ساده برای جلوگیری از این امر دست یافته اند و با استفاده از این روش سرعت وای فای را بهبود می بخشند. در این روش از مدولاسیون فرکانس (FM) و یک سیستم زمان-مشترک هوشمند که توان ارسال داده را ماکزیمم می کند، استفاده می کنند.

این سیستم که توسط سازندگانش Wi-FM نامگذاری شده، با این هدف توسعه داده شده است که از درگیر شدن داده ی شبکه ی یک شخص با داده ی یک شبکه ی همسایه که هم زمان در حال انتقال هستند، جلوگیری کند. سرعت کم اینترنت نتیجه ی این دست اندازهایی است که هنگام ارسال همزمان دو شبکه ایجاد می شود، چرا که هنگامی که این اتفاق می افتد، هر دو بسته به صورت خودکار خاموش می شوند و حرکت آنها به سمت مقصد متوقف می شود.

الکساندر کوزمانوویچ، استادیار مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه نورث وسترن می گوید: “اکثر مردم فکر می کنند این یک راز است و از روتر خود ناراحت می شوند در حالی که شاید در حقیقت همسایه ی شما در حال تماشای نتفلیکس می باشد.”

از سوی دیگر این پروتکل های ساخته شده در Wi-FM به این دستگاه این امکان را می دهند که بر این شبکه نظارت کنند و اسلات هایی را برای انتقال سیگنال های رادیویی FM انتخاب کنند که زمان کمتری اشغال هستند.

مارسل فلورس، دانشجوی دکتری که در این تحقیق و توسعه همکاری کرده است می گوید: “Wi-FM گوش می دهد و در آرامترین زمانی که شبکه قرار دارد، داده را ارسال می کند.”

این روش به این صورت است که شبکه های بی سیم موجود را برای ارتباط برقرار کردن از طریق سیگنال های رادیویی FM فعلی و به طور مداوم ازطریق طیفی ۸۷.۵ مگاهرتزی تا ۱۰۸ مگاهرتزی فعال می کند. به منظور انجام این کار، این دستگاه سیگنال هایی که با اطلاعات دیجیتالی فرستاده شده بر روی بخش سیستم داده رادیویی (RDS) همگام می شوند را به طور موثری ارسال می کند.

این RDS که برای بهبود قابلیت استفاده و تطبیق پذیری موج رادیویی FM طراحی شده، روشی است که اطلاعات دیجیتال مربوط به محتوا –مانند اطلاعات ایستگاه برای صفحه نمایش روی صفحه نمایش های گیرنده ی مدرن، اطلاعات برنامه و هشدارهای ترافیکی- بر روی یک زیر اپراتور برای فرکانس انتقال اصلی مربوط می باشد. این اطلاعات همچنین شامل سیگنال های زمانی مربوط به برادکست می باشد و اینها سیگنال هایی هستند که تیم مهندسی مک کورمیک (McCormick Engineering) استفاده می کنند تا سیستمشان بتواند فواصل “آرام” را تشخیص دهد تا Wi-FM بتواند با حداقل تداخل، داده ها را ارسال کند.

به این ترتیب این دستگاه بر شبکه و همچنین بر ترافیک شبکه نظارت می کند و حجم شار دیتا را در سیگنال های فیزیکی نزدیک در نظر می گیرد. به این ترتیب، این روش ارسال بسته ی دیتا را به اسلات ها طوری زمانبندی می کند که بهترین فضای فرکانسی برای جلوگیری از تداخل با سیگنال های دیگر بوجود آید. نتیجه ی این امر سرعت فوق العاده ی انتقال داده می باشد و خود شبکه هم هیچ نوع گپی را در انتقال و یا دریافت، نمی بیند.

علت دیگری که FM انتخاب شده این است که در همه جا حضور دارد و در دسترس می باشد چراکه اکثر گوشی های هوشمند و دیگر دستگاه های موبایلی به صورت استاندارد با یک تراشه ی FM تعبیه شده عرضه می شوند. FM در ارسال و دریافت بسیار قابل اطمینان است و در فرکانس های انتقال می تواند به راحتی از موانع جامد مانند ساختمان عبور می کند.

نتایج این تحقیق در بیست و سومین کنفرانس بین المللی IEEE چاپ شده است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر