;
coinex

اپل با سرویس پرداخت نظیر به نظیر (peer-to-peer) انقلابی در عرصه صنعت بانکداری بوجود می آورد

پس از ورود به جهان پرداخت های تلفن همراه در 2014، شایعه راه اندازی سرویس پرداخت های نظیر به نظیر (پیر تو پیر، peer-to-peer) توسط اپل و با همکاری برخی از بانک های ایالات متحده به گوش می رسد. ارائه این سرویس جدید، بر روی خدمات پرداخت محبوبی چون اسکوار Jack Dorsey و پی پل Venmo قرار می گیرد.

پس از ورود به جهان پرداخت های تلفن همراه در 2014، شایعه راه اندازی سرویس پرداخت های نظیر به نظیر (پیر تو پیر، peer-to-peer) توسط اپل و با همکاری برخی از بانک های ایالات متحده به گوش می رسد. ارائه این سرویس جدید، بر روی خدمات پرداخت محبوبی چون اسکوئر و پی پل قرار می گیرد.

براساس گزارش وال استریت ژورنال، اپل در حال مذاکره با بانک های ایالات متحده برای توسعه این سرویس جدید پرداخت ها می باشد که توسط این کمپانی در اوایل سال 2016 راه اندازی خواهد شد. در ادامه این گزارش عنوان شده این غول کوپرتینو (Cupertino) گواهی ثبت اختراع ایالات متحده برای کد نویسی سیستم پرداختی پیر تو پیر را دریافت کرده و این معاملات می تواند از طریق دستگاه های الکترونیکی بی سیم مثل تلفن های همراهی چون آیفون ها صورت پذیرد.

برخلاف سرویس های پرداخت سنتی سازندگان آیفون می گویند کاربران برای ارسال پرداخت هایشان از یک حساب به حسابی دیگر به راحتی می توانند از دستگاه های تلفن همراه خود به جای پول نقد یا گرفتن چک اقدام کنند. این تقریبا شبیه آن چیزی است که توسط پی پل (PayPal) انجام می شود اما تمرکز سرویس های اسکوئر (Square) و پی پل در سالهای اخیر بر روی بدست آوردن بازار بوده است.

اپل تاکنون به طور رسمی اطلاعاتی در مورد جزئیات این سرویس پرداختی منتشر نکرده است. با این حال تیم کوک مدیر عامل اپل در نطق اصلی خود در کالج ترینیتی دوبلین با گفتن این جمله که سیستم های پرداخت دیجیتالی مثل اپل پی آنچنان در آینده فراگیر خواهند شد که فرزندان شما نخواهند دانست که پول نقد چیست؟!

در این سخنرانی که توسط تیم کوک ایراد گردید بروزرسانی سرویس اپل پی موجود که توسط این کمپانی در اکتبر 2014 اجرا شده است تایید شد. این حرکت با همکاری ویزا (Visa)، مستر کارت (MasterCard) و امریکن اکسپرس (American Express) و … صورت می پذیرد. این ائتلاف بزرگ سرویس های مالی برای خدمات جدید پرداخت پیر تو پیر (نظیر به نظیر) در نهایت منجر به انقلابی بزرگ در صنعت بانکداری خواهد شد.

اپل تنها شرکت فناوری پیشرفته ایست که ظاهرا به گسترش صنعت بانکداری علاقه زیادی دارد. به تازگی فیس بوک نیز شروع به خدمات پرداخت نظیر به نظیر آزمایشی از طریق Messenger app و آلفابت گوگل که درحال توسعه آن می باشد کرده است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: ibtimes


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر